MiraculixGRAVID Skrevet 7. august 2010 #1 Skrevet 7. august 2010 El-testen er knallpositiv i dag, og tror vi bare hopper på hesten med det samme. Tok el-test på morgenurin, og den var så sterk som jeg aldri har sett den før, så kanskje el egentlig var igår? De passer jo iså fall meget dårlig. Noen som har dårlige erfaringer med å prøve så tett innpå en abort?
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 7. august 2010 #2 Skrevet 7. august 2010 Hei, jeg har ingen erfaring, men har hørt at det ofte anbefales å ha en mens i mellom slik at livmoren får renset seg skikkelig. Men jeg vet som sagt ikke sikkert.
Gjest Skrevet 7. august 2010 #3 Skrevet 7. august 2010 Jeg fikk knall positiv test like etter SA som deg...
MiraculixGRAVID Skrevet 7. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. august 2010 Jeg fikk ingen beskjeder om å vente en syklus, rett og slett fordi embryoet sluttet å vokse såpass tidlig (det ble bare støtt ut endel senere) slik at hun sa "om kroppen er klar, er den klar". Så har jeg hørt mye positivi om det å bli gravid rett etter en SA pga kroppen da allerede er "klar" for en grav. , men vet ikke om dette stemmer eller ikke. Tok jo test igår, den var ikke sterkere enn kontrollstrek, endel svakere faktisk, så må ha skjedd noe iløpet av natta. :-) MEN har også hørt historer om de som blir gravide direkte etter SA og mister på ny - så er vel kanskje historier i begge veier her - uten noen egentlig fasit..? Har ikke el av meg selv, dette er ren pergo-pausemd-el - så tror ikke jeg lar muligheten gå fra meg... :-)
Petrine +spire=❤ Skrevet 7. august 2010 #5 Skrevet 7. august 2010 Gjør det du føler er riktig for deg Har hørt historier begge veier. Kan gå veldig bra og det kan gå gale. Håper på det beste for deg. Lykke til =)
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 7. august 2010 #6 Skrevet 7. august 2010 Ja, det er vel mer om man har mistet endel senere i svangerskapet at dette gjelder. I uke 5 har jo egget knapt rukket å feste seg? Lykke til
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 7. august 2010 #7 Skrevet 7. august 2010 I uke fem har ikke engang hjerte begynt å slå så det er ikke store greiene men det kan fortsatt være stort og vanskelig for noen. Jeg hadde sex på første eggløsning etter min MA som var i uke 17 (fosteret døde i uke 11) men ble ikke gravid da, gynekologen sa det var opptil meg om jeg ville prøve igjen så fort eller vente en syklus. Lykke til Håper det klaffer snart igjen!
MiraculixGRAVID Skrevet 7. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 7. august 2010 Ja, det er aldri lett med abort, jeg er desverre av den typen som opplever det støtt og stadig (habituell) men uke 5 hadde jeg neesten (selvfølgelig en god del) ikke begynnt å tro det var mulig engang. Nei, jeg tror vi hopper på hesten, og ser hva veien bringer. :-) Takk for masse svar, dere er så gode å ha!
Har en herlig gutt:) Skrevet 7. august 2010 #9 Skrevet 7. august 2010 Jeg håper det klaffer for deg med engang;) Hørt at mange blir gravide rett etter en sa.. jeg prøver også etter min sa i juli og håper jeg aldri får mensen igjen, tester ikke el, men tror min var forrige helg;) det var også ca 1,5 uke etter, jeg var også 5-6 uker på vei.. krysser fingrene for deg og ønsker deg lykke til med babylaginga:D
MiraculixGRAVID Skrevet 7. august 2010 Forfatter #10 Skrevet 7. august 2010 Tusen takk og det samme til deg! Er så knusende med en abort, og man vil jo gjerne bare tilbake i gamet fort som bare det. Satser på at du ikke ser tanta igjen før om en 8 mnd`s tid :-)
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 7. august 2010 #11 Skrevet 7. august 2010 Hei, jeg mente ikke å si at det ikke var lett å miste selv om det er i uke 5, jeg tenkte mer på det rent fysiske, at det ikke er den samme påkjenningen for kroppen å miste i uke 5 vs det å miste feks i uke 11 eller senere. Jeg unner virkelig ingen å miste, verken tidlig eller seint. Har selv aldri opplevd det heldigvis, men har jobbet på gyn avd med både prov abort og utskrapninger/Cytotec etter SA/MA, så jeg har sett hvor stor påkjenning dette kan være. Jeg husker da jeg var student og var i praksis på operasjonssalen. Var med på endel forskjellige operasjoner, men så kom det en dame som skulle ta abort (vet ikke grunnen til aborten, heller ikke hvor langt på vei), og legene sa at "jo da, bare vær med", men jeg tenkte at dette måtte jo uansett være en stor påkjenning for pasienten så hun skulle slippe å ha studenter hengende over seg. Så jeg gikk og tok en lang lunsj i stedet. Husker også da jeg var ganske så gravid og tok noen vakter på gyn, og de ville ha meg til å følge opp ei ung jente som var der for Cytotec, og jeg skulle kvittere ut fosteret når det kom ut. Jeg nekta og sa at det var verken bra for meg som var høygravid eller denne stakkars unge jenta å ha en som var såpass tydelig gravid som skulle følge henne opp. Så jeg fikk bytta meg til noen andre oppgaver. Hun som var avd leder bare så stygt på meg og syntes visst at dette burde både hun (pasienten) og jeg takle, men jeg sto på mitt og sa at det kom ikke på tale. Oi, mente ikke å kuppe innlegget her, hehe. Hadde visst mye på hjertet. masse lykke til med el
helixxx Skrevet 7. august 2010 #12 Skrevet 7. august 2010 Eg hadde berre kjørt på viss eg følte eg var klar!!! Følg magefølelsen! (eg har blitt gravid rett etter ein SA i veke 7.......men mista igjen i veke 7........men eg trur det likegodt kunne ha skjedd viss eg hadde venta ein mens eller 2 eller 3........Eg har og blitt gravid etter å vente 1 mens etter den andre SAen.....og mista I MA....så eg trur ikkje det er det det kjem an på?????? Stå på! Og lykke til!
MiraculixGRAVID Skrevet 7. august 2010 Forfatter #13 Skrevet 7. august 2010 Hei Veslefrøkna09 + 2pp :-) Neida, forsto innlegget ditt 100% jeg altså, ikke hver redd for det! Jeg mener også det at kroppen må jo normaliserer seg raskt når man er så kort på vei, noe jeg fikk bekreftet på innv. UL etter aborten. Skulle se etter om det var noen gr.rester - men gyn opplyste meg også om at el var på vei på nytt. Og det tok jo ikke så lange stunden før testen var positiv. Håper jeg er en av de heldige som blir raskt gravid på ny. Huff a meg, hørtes ikke ut som noen artige oppgaver du fikk på jobben.. Tror ikke jeg hadde klart å være med på noe slikt heller, iallefall ikke når man selv går gravid!!!! Bra du fikk slippe det altså. Eneste ulempen for meg er at jeg ikke har begynnt utredningen for hvorfor vi mister. Skal begynne utr. i sept. men tar jo tid det også. Men gyn har lovet meg flere oppfølginger, med ul også videre. Så da har jeg jordmor, lege, privat gyn og sykehuset i ryggen. Bør jo føle seg litt safere da da, får en håpe :-)
MiraculixGRAVID Skrevet 7. august 2010 Forfatter #14 Skrevet 7. august 2010 Tusen takk helixxx! Tøft å ha det slik som oss, og mange fler self... Håper at legene finner ut hva som gjør at vi mister, og snart skal vi ha en liten baby i armene vi også! Lykke til og stå på du å!!! Mange klemmer fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå