Jippiajajee Skrevet 7. august 2010 #1 Skrevet 7. august 2010 Kjøp sitron på spruteflaske og ta dere en sprut før leggetid! Det hjelper!!) Lykke til!
Checkit Skrevet 7. august 2010 #2 Skrevet 7. august 2010 Det er sikkert ett bra tips, men husk at slikt tærer VELDIG på emaljen på tennene, så det fort blir hull.. så jeg ville nok heller brukt feks gaviscon:)
Jippiajajee Skrevet 7. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. august 2010 jeg så bare at f.eks gravid 30 hadde prøvd ALT ser du uten at det hjalp noe.. så kanskje det kan være noe for de som har prøvd gavoscon uten hjelp... ikke puss tennene rett etter man har tatt spruten da;)
Skumring81 Skrevet 7. august 2010 #4 Skrevet 7. august 2010 Syns ikke Gaviscon funker det døyt.. max 5 min og så like ille igjen...
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 7. august 2010 #5 Skrevet 7. august 2010 Heeeeey:=)))) Ja jeg har prøvd så og si alt. Dette med melk, gaviscon og Samarin. Halsbrannen tar seg jo bare mer og mer opp nå for hver dag som går og ikke bare om natta, men også om dagen:( Æsj, det er så plagsomt. Når du sier sitron..Mener du da sånn flytende sitron i sånn liten gul flaskegreier??? Jeg tar i mot all tips med takk. Hehe. For det er så vondt med halsbrann.
oppned Skrevet 7. august 2010 #6 Skrevet 7. august 2010 Vaniljesaus vart eg tipsa om. Og sidan det ikkje er det verste eg veit, så brukar eg det stadig;)
Jippiajajee Skrevet 7. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 7. august 2010 ja... Mener sånn gul sitronflaske;) Lykke til!!
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 7. august 2010 #8 Skrevet 7. august 2010 Da har jeg prøvd en god sprut med den sitronflaska og det hjalp heller ikke:(((Det brant jo bare enda mer... Hmmm..Hva i svarte er det som kan hjelpe da??? Kanskje ikke så mye som hjelper nå i Graviditeten...
Jippiajajee Skrevet 7. august 2010 Forfatter #9 Skrevet 7. august 2010 uff så kjedelig da:( Da tror jeg du får sette deg ned og visualisere at magesyra ligger godt plasert nede i magesekken.. se for deg og kjenn etter hvor godt det er å ikke ha halsbrann..Jo mere virkelig du klarer å gjøre det for deg, jo bedre effekt har det:) Gjør dette i 5 min tre ganger om dagen, så skal du se det hjelper:O)
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 7. august 2010 #10 Skrevet 7. august 2010 Men tusen takk for tipset altså Jippijajee. Alltid godt å ta i mot tips og råd som kan prøves ut.
Gjest poäng Skrevet 7. august 2010 #11 Skrevet 7. august 2010 Titralac, Love Hearts og bananer kan hjelpe. Titralac funker alltid på meg, hvertfall =)
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 7. august 2010 #12 Skrevet 7. august 2010 Men er det ikke også noe som ikke Gravide skal ta??? Det var jo bare Gaviscon de anbefalte på Apoteket siden det ikke påvirker fosteret. Love Hearts er det sånn godteri???
MizzaM Skrevet 7. august 2010 #13 Skrevet 7. august 2010 Titralac fra apoteket hjelper!! MYE bedre enn de fæææææle Gaviscon-greiene!!
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 7. august 2010 #14 Skrevet 7. august 2010 Så teit at ikke de på apoteket nevnte Titralac for meg da. Nei den Gaviscon tyggetablettene hjelper ikke en dritt. Så jeg får gå til Apoteket til uka og prøve Titralac da...
Gjest poäng Skrevet 7. august 2010 #15 Skrevet 7. august 2010 Legen og jordmoren jeg går til sier at Titralac går fint an å bruke, og det holder for meg. Gaviscon har jeg prøvd en gang og det var jo bare drepen...! :o/ Titralac er ganske små tabletter som man enten kan tygge eller svelge hele, med eller uten vann. Ikke smaker de dritt heller. Ok, er jo ikke kjempegode, men ikke spyfremkallende dårlige heller ;-) Love Hearts er godteri, ja. Det kan funke om man er helt desperat og apoteket er stengt. Men kjøpe noen pakker, for de virker ikke så lenge av gangen!
3skjønne_vidundere<3 Skrevet 7. august 2010 #16 Skrevet 7. august 2010 IKKE BRUK SAMARIN MYE!!! dette kan lage magesår. Jeg ble lagt inn i uke 32 i første sv.skap med mye magevondt og måtte nesten førløse 8 uker før tiden. i løpet av alle undersøkelsene fortalte jeg at jeg hadde tatt samarin hver gang jeg hadde halsbrann. legene sendte meg rett Gastroskopi..(slange med kamera rett i mellom systemet) De gjorde det fordi de var redd samarinen utløste magesår. Heldigvis var jeg syk av noe annet, men vet derfor at samarin er ikke helt bra å bruyke mye av. bare så dere vet ;-) Jeg fikk foreskrevet Novaluzid som funker mer på meg enn noe annet. riktignok ikke så lenge av gangen og jeg spiser mye, men lenger enn f,eks gaviscon. Svart brus må jeg holde meg langt unna..det er å be om halsbrann
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 7. august 2010 #17 Skrevet 7. august 2010 Oiiii da...Nå fikk jeg litt hetta her...For jeg har brukt mye Samarin. Eller det vil si 3 sånne poser daglig. Det visste jeg ikke at er farlig. Husker at da jeg gikk gravid med dattera mi for 10 år siden, så brukte jeg mye Samarin, for det var det eneste som hjalp på meg da. Men nå funker ikke Samarin så bra denne gangen. Men tar heller det enn Gaviscon.
attpåklatt på gang Skrevet 7. august 2010 #18 Skrevet 7. august 2010 Har mindre halsbrann denne gangen enn med de to første. Tror hovedgrunnen til dette er at jeg spiser oftere, noe vi begynte med da minsten var liten og ble krakilsk hvis det gikk for lang tid mellom måltidene. Holder meg også mest mulig borte fra mat med tomatsaus og cola. Spiser heller ikke mye rett før leggetid. Hender jeg våkner med halsbrann midt på natta, og da tar jeg en Link. Jeg syns også det hjelper å knaske på et eple. Akkurat nå har jeg ikke matlyst i det hele tatt, så det blir å gå etter klokka og sørge for å dytte inn noe ca hver tredje time...
*Nøtta* Skrevet 7. august 2010 #19 Skrevet 7. august 2010 Prøv Loveheart... de der rullene med godteri. Skal hjelpe for noen.
megoglillegull Skrevet 7. august 2010 #20 Skrevet 7. august 2010 Jeg bruker novaluzid ) eneste som funker på meg! De har det på apoteket i både tyggetab. å flytende form ;O)
tingeling78 Skrevet 7. august 2010 #21 Skrevet 7. august 2010 Jeg bruker link, ellers funker litago med jordbær:) Hadde ekstrem halsbrann med førstemann og da hjalp det å spise. Gjernen brødskive med gulost.
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 7. august 2010 #22 Skrevet 7. august 2010 Den eneste halsbrannen jeg har hatt i sv.skapet var etter en rull med love hearts....Hadde riktignok forspist meg noe tidligere på kvelden, men loveheartsene bare boblet det hele rett opp, yuck. Nå skal det sies at jeg ikke har hatt halsbrann verken før eller siden dette, så jeg er nok et atypisk tilfelle!
Linn2007 Skrevet 7. august 2010 #23 Skrevet 7. august 2010 Hei! Her er de tipsene jeg har: - potetmel blandet med vann - suge på en sitronskive - sjokomelk Det som gjør det mye verre for meg er banan, knekkebrød, tomatsaus (noen ganger) og noen typer brød.
scoobydo Skrevet 8. august 2010 #24 Skrevet 8. august 2010 Jeg tar Link mot halsbrann.. det fungerer bra Ellers kan et glass melk hjelpe..
-S- Skrevet 8. august 2010 #25 Skrevet 8. august 2010 Var på apoteket for å kjøpe Link, da jeg har sett flere her inne bruke det. Hun i kassa sa at de ikke anbefalte gravide å bruke det, selv om det står i pakningsvedlegget at det er greit.. Så jeg spaserte ut derfra med en storpakning gaviscon..selv om det ikke hjelper stort lenger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå