Gå til innhold

'krysserfingrene'... 10 dager over...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan går det med deg??? ser du er ennå lenger på overtid enn meg. hvordan er formen? og hvordan takler du det??? jeg syns ikke det er noe enkelt nå. jeg er åtte dager over.

har du gått over før???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Dette er virkelig en tålmodighetsprøve.....

Gikk 12 dager over sist gang og det endte i ett hastesnitt så ble nærmest lovet å ikke gå over denne gangen. Ble litt vel mye dramatikk sist......På mandag kom jeg inn på overtidstime og ble strippa, hadde da 2 cm åpning. Ble lagt inn på sykehuset på tirsdag og har fått modningspiller ( tre dager etter hverandre) Har hatt masse rier og tenkt at nå er jeg igang.....men etter mange timer har det sluttet helt og har måttet begynne på sctrach igjen:(

I går var det en "pausedag"......hadde masse rier på ettermiddagen og kvelden og på cgt målingene kom det regelmessig hvert 7 min.......men ingenting i natt....

Nå sitter jeg og venter på legen, hun ville ta en ultralyd i dag før evt ny modningskur. Så nå er jeg veldig spent på om vi går på en ny 3 dagers kur etter kanskje planlagt keisersnitt.....

Har du vært på overtidskontroll?

Skrevet

ojoj, huff, da skjønner jeg at du har det skikkelig kjipt. jeg ble satt igang med nummer to, på termindagen, men det tok fem dager før han kom, for jeg var jo ikke moden i det hele tatt.

nå er jeg åtte dager over, moden og med tre cm, men ingen rier. er på kontroll annenhver dag for ctg og stripping. men de gjør nok ikke noe mer før onsdag til uka, da er jeg tolv dager over.

Håper inderlig for din del at det blir en god fødselsopplevelse du får denne gangen. kanskje det evnt er bedre å planlegge ks??? hva føler du??? syns de skulle vært mer lydhøre for kvinnen selv, især når man har hatt sånne opplevelser som du hadde sist.

jeg ønsker deg all mulig lykke til og håper du holder meg/oss oppdatert på hvordan det går og på hva som skjer!!!

alle gode tanker til deg!!!!

Skrevet

hvordan går det? blir det ks eller mere modningspiller???

Skrevet

Nå har jeg snakket med lege igjen.....har fått en ny modningspille i dag og får en i kveld. Hvis det ikke skjer noe i løpet av natta så blir det evaluering i morgen og vi skal da snakke om keisersnitt.

Det var litt deilig å vite at dette blir siste modningskur og at hvis det ikke skjer noe så blir det keisersnitt. Nå begynner vi å bli lei og utålmodige........det sliter på psyken dette altså...

Tusen takk for omtanken vimsa:)

Håper at det setter igang med deg fort, det er så kjedelig å gå på overtid......

sender deg mange tanker:)

Skrevet

Uff, jeg er "bare" 5 dager over, men har fått beskjed om at jeg ikke er noe moden. Skal påovertidssjekk på mandagen. Men ante virkelig ikke at det kunne gå så lang tid fra når man ble satt i gang til når man føder. Ble litt skremt jeg nå.

Uansett, lykke til begge to!

Skrevet

hei igjen... masse lykke til 'krysser fingrene'.

håper masse masse at du føder i natt :-) og at du får en flott og positiv fødsel!

og BARBAMAMMA fem dager er jammen ikke noe 'bare' det er fem dager for mye syns jeg.... lykke til til deg på mandag! aller helst for din del håper jeg at du ikke rekker den timen, fordi du da allerede har født ditt lille-gull :-)

så da er det bare å si holde ut og slepp fram disse små NÅ..... før vi går fra konstptene alle og enhver.

IKKE GLEM Å SKRIVE HER DA...

er alltid så fint å få lese når noen har født. og ikke minst godt å ha noen å dele denne innspurten med... (vil liksom ikke plage alle rundt meg med alt dette....)

Skrevet

Er enig med vimsa, 5 dager er 5 dager. Vi får krysse fingrene for at det skjer noe før mandag og hvis ikke så blir det bra for deg å komme til en kontroll.

Det lå ei ved siden av meg en dag, hun fikk modningspille på formiddagen og fødte på kvelden så ikke fortvil barbamamma........det er bare livmora mi som holder lillegutt som gissel hehe:) Og han trives så godt der at han ikke vil ut;)

Som du skjønner vimsa så ble det ikke noe fødsel i natt....ikke så mye som en sammentrekning engang. Så når legene skal ha vaktskifte på formiddagen i dag skal de diskutere hvorvidt det blir keisersnitt eller ikke...

Har du/dere kjent noe i natt?

Skrevet

hei igjen! så kjedelig at det ikke har skjedd noenting inatt! da blir det vel ks da eller?? tenker masse på deg, og håper de finner den beste løsningen for deg og din lille baby!!! jeg beundrer deg den roen du viser her....

også håper jeg du holder oss oppdatert...

her har det ikke skjedd noe i natt heller. Jeg har en sterk følelse av at denne gutten her ikke vil ut på egen hånd. Kjenner jeg er engstelig, men prøver å holde roen, har jo to små, som holder meg gående på dagtid, nettene er det verre med...da blir jeg liggende med mye rare tanker, jeg vandrer rundt, dusjer, leser, spiser, og sliter med å finne den gode roen.

jeg krysser fingre og tær for oss alle nå.... og venter spent på oppdateringer fra dere beggge to!!!!

TVI TVI....

Skrevet

Heller ikke her har det skjedd noe i løpet av natten:(

"Krysserfingreogtær", i dag må han da virkelig komme ut! Med så mange forsøk på modning, så er det vel ingen annen måte å enn å hente han ut med ks. Lykke til!!

O

Skrevet

Trykket visst på knappen før jeg var ferdig. Ville bare si at jeg håper din baby også kommer i dag Vimsa. 9 dager over er mye! Får du god oppfølging?

Skrevet

da har legen og overlegen vært her....fikk enda en ny modningspille:( Ikke helt det jeg håpet på, men ble lovet ks i morgen hvis ingenting skjer.

stilte oss litt kritiske til beslutningen og det var tydelig at overlegen ikke likte "kritikk", han ble ganske sur.....men men.....

ungene våre kommer ut en eller gang:D Vi får være positive, hang in there.

Skrevet

Stakkars deg "krysserfingreogtær"! Med så mange forsøk på modning hadde jeg virkelig trodd at de ville ta ks i dag. Du må jo bli sliten av dette! Kan de riene du evt får være særlig effektive når de har brukt så lang tid på å få de i gang? Synes det var dårlig av legen og ikke høre på dere. Men som du sier så får man forsøke å fokusere på at babyen kommer snart .

LYKKE LYKKE TIL!

Skrevet

hei igjen begge to!!!

Skjønner godt skuffelsen din, krysserfingrene, over at de ikke velger å ta ks nå, etter så mye tid og så mye styr, og spesielt etter din siste fødselsopplevelse. Syns du høres ut som en tøffing, så da skal dette gå fint, selv om det er PYTON nå. og kommer ikke babyen din inatt, så vet du jo at h*n kommer imorgen. endelig, og på høy tid... jeg føler veldig veldig med deg nå altså. og beundrer deg. . jeg sender masse masse positive tanker til deg! tvi tvi.

Og barbamamma, hvordan går det nå? har det begynt noen tegn til fødsel??? eller tror du at du rekker overtidskontrollen imorgen? får jo håpe h*n kommer før den tid... hvordan har det vært med dine tre andre barn da? gått over med alle??? hatt normale fødsler? imponerende av deg å gå rundt på overtid med tre små altså, hvordan takler du det??? jeg har bare to og det er mer enn nok nå som jeg er så diger og tung og grinete, sliter litt med dårlig samvittighet for at ikke orker å være mamma om dagen......Jordmor sa til meg at jeg sikkert har sånn kropp som alltid vil gå over, uansett hvor mange barn jeg skulle få... noen er liksom bare sånn... har jo gått over med de to første også.

Men uansett, nå syns jeg det er på tide at vi tre føder.... hadde jo vært litt moro om alle tre fødte imorgen eller no da :-) hi hi.

Jeg får god oppfølging på føden. nydelig jordmor som har fulgt meg gjennom hele svangerskapet. er hos henne annenhver dag nå. og hun stripper meg og trøster meg og trygger meg på at alt skal gå fint. Er alltid litt roligere rett etter å ha vært hos henne. skal inn imorgen, for ctg og stripping igjen. ser jo ikke ut til at strippingen har noen effekt da men. alt prøves.

jeg har innstilt meg på igangsetting på onsdag jeg nå, i og med at jeg ikke har noen tegn til riaktivitet whatsoever, så satser jeg på at det får bli sånn denne gangen.

Er så hyggelig å 'prate' med dere her inne. godt med noen som forstår....

sender millioner av lykkeønskninger til dere begge to nå....

snart har vi disse skjønne små i armene... og da er det jo så rart hvordan vi glemmer helt hvor fælt det har vært å vente.... :-)

Skrevet

Hei,

Ikke noe på gang her, så skal nok fint rekke den timen i morgen...Er spent på hva de sier. Om jeg fortsatt er helt umoden.

Jeg gikk 7 dager over med første mann. Men da kjente jeg hodet i bekkent, og hadde maserier fra 5 dager over, så visste at var underveis. Ikke noe sånt nå. Nr 2 kom 3 dager før termin, og nr 3 kom 6 dager før termin,så jeg trodde kanskje at denne ville komme enda noen dager før. Men dengang ei:(

Er nok ikke verdens mest tålmodige småbarnsmor for tiden, men jeg prøver å forklare at mamma er sliten pga av den store magen, og derfor ikke tåler så mye tøys og tull som ellers. Jeg tror de forstår det litt. Og i morgen skal de to yngste i barnehage, og eldste på SFO, så da kan jeg gå her å sutre for meg selv:)

Og jeg håper også at vi alle tre føder i morgen. 09.08 må da være en fin dag å ha bursdag på?

å

Ønsker begge lykke til , og håper i grunn at dere er fødsel nå begge to!

Skrevet

hallois barbamamma79... neida, ingen fødsel på gang her. Er ganske så rolig i magen i grunn...

lykke til på overtidskontrollen imorgen da :-) blir jo spennende å se om det er noen modning eller ikke.

mine små skal igang i barnehagen etter ferien på tirsdag, det blir igrunnen litt godt, da kan jeg slappe av litt på dagtid, eller, da kan jeg føde... for onsdag blir jeg jo satt igang om ikke no skjer før den tid.

tvi tvi imorgen.'

tipper 'Krysserfingrene' er i fødsel... og det unner jeg henne... fy søren for en altfor lang igangsetting... blir spennende når babysene kommer ut nå.

Skrevet

Siste oppdatering før jeg legger meg...

Fikk enda en modningspille i syv tiden.......den siste......

Så hvis det ikke skjer noe i natt så blir det ks i morgen.

Jeg er egentlig fornøyd med å endelig se en ende på det. Håper at det ikke tar så veldig lang tid før dere også er i mål.

August er en flott måned å få barn i ( selv om jeg trodde jeg skulle få et juli barn hehe:))

Skal legge meg nå og spare opp litt krefter til det som venter meg.

Lykke til begge to damer, sender dere mange gode fødetanker:D

Skrevet

masse masse lykke til til deg!!! håper inderlig at du føder i natt... lykke til uansett hva som skjer.... skal tenke på deg jeg :-)

og takk for at du oppdaterer! fortsett med det da... kommer til å åpne bim med stor spenning imorgen tidlig nå altså....

tvi tvi...

Skrevet

Hadde noen skikkelige tak fram til kl 03 og tenkte at nå skjer det noe, men den gang ei......tror ikke helt kroppen min har skjønt hva den må gjøre:)

Har sovet sånn passe, er litt spent/nervøs.......Har akkurat kommet ut av dusjen og skal snart ta noen blodprøver og cgt. Så da blir det ks om noen timer.

Håper inderlig at det har satt i gang hos dere i natt. Ja, tenk om vi hadde endt opp med babyer alle samme på denne fantastiske mandagen :D

Kommer innom bim så fort det lar seg gjøre;)

Mange klemmer:)

Skrevet

lykke til til deg.... :-)

her er det endelig rier på gang... holdt på hele natten, med åtte til ti minutters intervaller. de øker i intensitet, men er absolutt overkommelige hittils. tipper dette tar like lang tid som det gjorde da førstemann her skulle ut....

men, nå er det i alle fall igang :-)

Skrevet

Så bra at ting endelig er i gang for dere!! Som jeg skrev i går så tror jeg 9. august må være en fin bursdagsdato:)

Krysserfingreogtær, så bra de endelig tar ks på deg. Det er jammen ikke for sent spør du meg, etter alle de modningskurene. Kan ikke skjønne hvorfor de har ventet så lenge. Du har vært supertålmodig. Lykke lykke til!

Og Vimsa, så bra at det startet av seg selv da. Ser at du har holdt på en stund nå allerede. Håper det tar seg fort opp,og at du ikke blir gående for lenge med riene, for det er slitsomt. Men babyen kommer i hvert fall i dag! Håper det blir en fin fødselsopplevelse.

For min egen del har ikke natten endret noe som helst. Like rolig i magen. Er spent på hva de sier på kontroll i dag. Men dagen er ennå ung, så jeg håper jo at det fremdeles kan bli en begivenhetsrik dag.

Men synes det er SÅ BRA at dere endelig får møte de små:)

Skrevet

her har det stoppet opp litt nå og jeg kjenner jeg har lyst til å hyyyyle ii ren frustrasjon. hatt to timer med en bitteliten ri nå, etter å ha hatt elleve timer med stigende intensitet i riene med ca ti minutter mellom. Er det mulig? blir skikkelig frustrert nå, skal uansett inn på føden senere idag på avtalt kontroll hos jm. klokka fire. får inderlig håper det tar seg opp til det og at dette ikke bare er maserier jeg har hatt....

håper du får rier idag barbamamma... vi får baby imorgen du og jeg. krysserfingre har vel kanskje alt fått møte sitt lille vidunder, og det er henne jammen vel unt :-)

tvi tvitvi...... :-) og takk for støtten her inne altså....

Skrevet

Å nei Vimsa! Er det mulig?? Skjønner du er superfrustert!! Var helt sikker på at du var i fødsel jeg nå.

Selv er jeg også ganske sint akkuart. Var lovet overtidskontroll i dag, men de hadde ikke kapasitet pga av mye akutte behov, så timen ble kansellert og jeg fikk ny time på fredag. FREDAG! Da er jeg jo 11 dager over. Skal jeg liksom ikke få kontroll før det??

Var hos legen etter at jeg fikk vite dette, og hun kunne berolige meg med at fosterlyden var fin. Men barnet virker stort, vanskelig å si hvor stort uten UL, men godt over 4500 i hvert fall tippet hun. Hun sa jeg kunne ringe henne imorgen hvis jeg var urolig,og så skulle hun prøve å få meg inn tidligere.

Og ja Vimsa, i morgen skal vi ha baby!! Håper i grunn at riene dine tar seg opp igjen, og at babyen kommer i kveld!

Skrevet

er det muuuulig barbamamma... det syns jeg hørtes ut som veldig lenge å vente... jeg krysser bein og armer og fingre og tær for at du får rier nå... så du slipper å gå så lenge. Ta imot de timene du kan få hos legen, så slipper du i alle fall å uroe deg.

nå føler jeg virkelig med deg altså. utrolig kjedelig å måtte gå sånn og vente uten noen god oppfølging da....

hva stor baby angår har de estimert i overkant av 4500 her også. men de mente at han ikke kom til å legge noe mer på seg etter termindatoen. så det var ingen god grunn for å sette igang.

mine er mer igang igjen nå, etter stripping og akupunktur. Han ligger laaaaangt nede nå, så de tror han kommer inatt. og er han ikke ute til imorgen så tar de vannet.

har masse vondt, men tror det er mer at han skrur seg heftig godt ned og irriterer alt der nede til å starte jobben med skikkelige rier....

Kjære barbamamma... jeg ønsker deg alt av lykke til og gleder meg til jeg kan lese her inne at du er igang.... og deretter til å lese fødselshistorien din :-)

klem og masse masse lykke til :-)

Skrevet

Litt av natt og en dag du har hatt med alle disse riene av og på Vimsa!. Kan tenke meg at du sliten nå. Krysser alt jeg har for at han kommer i natt! Men bra at de tar vannet ditt i morgen da. Så kommer han garantert i morgen.Håper siste innspurt av fødslen blir en grei en! Gleder meg til å høre hvordan det gikk:)

Selv har jeg roet meg litt ned nå. Var bare så skuffet når jeg var innstilt på ordentlig kontroll i dag. Men har jo fått bekreftet at fosterlyd var bra, og det er jo det viktigste at babyen har det bra. Hadde nok ikke blitt satt i gang i dag uansett, så det er vel bare å innstille seg på noen dager til. Har født et stort barn før, så han kommer vel ut denne og.

Lykke til med nattens begivenheter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...