*Nøtta* Skrevet 6. august 2010 #1 Skrevet 6. august 2010 Så gøy!! Snart er jeg nede på det ensifrede ukeantallet. :) O'skrekkblandet fryd! :9
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 6. august 2010 #2 Skrevet 6. august 2010 Ja, kan du tro det?? Føles ut som det var i går at vi var på 1.tri og bekymret oss over hver minste ting.. og tiden frem til 2.tri føltes som en evighet.. og her sitter vi og teller uker.. På tirsdag har jeg 9 uker igjen.. hyyyyyyyl! Og med tanke på at "forventet" fødsel er alt fra 2 uker før til 2 uker etter kan ting allerede skje om 7 uker.. Føler meg helt uforberedt! Skrekkblandet fryd som du sier.. begynner å grue meg til fødsel og nå.. har skjøvet det foran meg hele veien.Men nå begynner det virkelig å nærme seg. jeg skal søke om foreldrepenger på mandag.. før det er for seint :/ Gruer meg til alt jeg ikke forastår i papirgreiene.. men men.. skal vel komme gjennom det vi også Hvordan går det med deg ellers da? Er akkurat kommet hjem fra ferie, og starter nå på innspurten.. spent på hvordan jeg takler jobb fra mandag av.. for formen er ikke akkurat blitt bedre i løpet av sommeren
*Nøtta* Skrevet 7. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. august 2010 Heisan,Lykkelig og velkommen hjem fra ferie. Ja,er det ikke bare veldig,veldig rart at tiden tross alt har gått så raskt som den har? det føltest ut som en eeevighet til sommeren i mars,men nå er den snart over allerede. Hurra! Deilig for en gang skyld at sommeren er over. Jeg mannet meg opp nå i uken og satte meg ned med de papirene til NAV,så på Tirsdag regner jeg med at arbeidsgiveren er ferdig å fylle ut det han skulle så jeg får levert de inn. Kjente jeg ble litt stressa over at jeg var litt sen jeg også.. men det var dette me då jobbe best under press da. Det kjipeste var egentlig at jeg må få tak i lønnslippene minne fra de siste ti mndene,og har ikke lle på samme steden som jeg trodde. *aaargh,jeg hater sånnt dillearbeid* Men,meeen.... jeg har begynt på barnerommet da. Stas! Holder på å male en kommode idag,knallrød-ble veldig stilig synest jeg selv. Også var vi på Ikea og handlet stsæsjerier til å friske opp vegger og sånt med. Formen er ok,bekkenet trøbler etter en lang dag og pusten ikke slik som den var,og selfølgelig- tissing står høyt på prioriteringslisten for tiden. Kan ikke annnet enn å klage med andre ord. Men jeg koser meg med den lille viltre krabaten min. Phu,ble langt dette... Ja,om du ikke klarer å jobbe fulltid nå så er det jaggu ingenting å skamme seg for at du må ha sykemelding nei. Ikke mange ukene igjen og mange som sykemelder seg lenge før. Bare å lytte på hva kroppen din mener nå.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 9. august 2010 #5 Skrevet 9. august 2010 Heihei! :) Kjekt å være tilbake på bim igjen.. Nå har virkeligheten tatt meg igjen.. 9 uker i morra! hyyyyyyyyyyyyyl!helt siden jeg fikk vite jeg var gravid i februar, har liksom fødselen virket så laaangt borte.. så mye som skulle skje i mellomtiden.. det virket som en evighet.. skulle liksom ikke begynne å tenke på fødsel før etter sommeren. Nå er det etter sommeren og det er jammen bare litt igjen! Nå er det neste som skjer FØDSELEN! Og plutselig føles det ut som jeg har dårlig tid! mye som må ordnes.. Vogn er kjøpt inn i sverige i sommer da (stolt av at jeg fant ut av ting i barnevognjungelen..) følte meg rimelig grønn første gang jeg skulle spørre butikkdama om hjelp.. men etterhvert var vi jo omtrent eksperter på sportsdeler, bager, mål, chassis, fjæringer, farger og utgående modeller.. haha! Nå står den bare og venter. I tillegg har vi kjøpt litt kluter. suttekluter, bamser, sengetøy, rangler osv.. greide ikke lavær Vi skal ta over det meste av ting fra tanta til samboeren min.. Så tror ikke det er mye vi må skaffe på egenhånd. Vi har stellebord, sprinkelseng, vogge, bilstol. varmeposer, ubrukt brystpumpe, ammepute.. ja.. you name it.. føler likevel det er noe jeg har glemt? Jeg jobber 50 % allerede.. men merker jeg synes det tar på også.. jeg får vondt under magen, i beina og hovner opp på lange dager eller når jeg stresser. Jobber i barnehage. men synes det er litt flaut å si til legen at jeg ikke greier mer, i og med at han på forrige legetime greide å si.. "men 50 % greier du fint, sant"? jeg bare.. "jajaja" !.. skjønner ikke hvorfor jeg "jatter" med sånn.. har alltid vært sånn med leger. Føler meg lett dum og er redd for å syte.. Holder på å daue bare jeg går opp ei litt lang trapp.. og varme takler jeg ikke.. svetten renner.. Kjekt å drive å dille og male litt da Jeg malte soverommet vårt før sommeren.. og hengt opp gardiner. Kjøpte oss nattbord på ferie, som nå er ferdigmontert.. jeg er stolt Så er det bare å fjerne et skap og gjøre plass til sprinkelseng i hjørnet, så lillejenta får sove inne med oss i stsrten. Likevel må jeg rydde "roterommet og kaste mye, så barnerommet er klart til Bollerina kommer Og førerkort VIL jeg ha før oktober! hehe.. mye som skal skje skal du vite Ohooooi! Det her ble langt! Og jommen kunne jeg sikkert skrevet masse mer.. og det ble mye : "me me me".. men det får holde for nå.. Klem til deg!
*Nøtta* Skrevet 9. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 9. august 2010 Hellu. Så flink du er å lete frem i vognjungelen selv. Jaggu er det mye å sette seg inn i ja. Vet ikke om jeg sa det,men vi bestillte vogn fra BabyComfort og den kommer i begynnelsen av Oktober- så får nå bare håpe at sprelle holder seg inni meg til da iallefall. Og tenk- nå er du snart bare 9 uker unna! Og jeg er bare dager etter deg- skal se vi havner på naborommene på Åse. Nei,dette blir spennende! jeg har som deg plutselig begynt å tenke over at en fødsel..en FØDSEL liksom,ikke er så langt unna for min del. Jeg gleder emg da,eller jeg er veldig spent er vel mer riktig å si. Ikke jatte med legen,være bestemt! Kjenner meg igjen i det du sier om helsen da,både trappegange(opp på loftet midt på natta etter å ha tisset feks- jiiizzz*pes* Samboer våknet av pesingen min en natt og trodde at riene var igjang. hehe) og hovne føtter. Var hos legen idag og han fant sukker og eggehvite i urinene min,så skal tilbake på fredag for ny sjekk. Er ike så veldig bekymret enda,men lurer jo selfølgelig på hva som skjer videre nå da. Hehe,hører du har litt å henge fingrene i- men veeeldig greit med førerkort når baby kommer! Så heng i ,heng i! Selv skal jeg begynne på rommet opp "på ordentlig" nå imorra. Har malt ferid gkommoden og kjøpt stoff til gardiner og div nå så nå er jeg klar! Gleder meg! Klem tilbacks.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 9. august 2010 #7 Skrevet 9. august 2010 Fødsel ja.. gruer meg egentlig enormt.. men det er så rart med det.. inni meg føler jeg egentlig en veldig ro med at alt kommer til å gå greit. Før jeg ble gravid kinne jeg begynne og kaldsvette bare jeg tenkte på at jeg kanskje en gang skulle føde.. nå er det litt mere " jaja, må jo bare" så gruer meg veldig, men er veldig spent og samtidig rolig om noen kan forstå det skal prøve å være streng med legen føler nesten at det hadde vært nok med 1-2 dager på jobb.. men får vente til neste time og se.. ja, skal se vi havner på sykehuset samtidig.. da skal jeg forsiktig snike meg uti gangen om kvelden og kviskre/rope.. "nøttaaaaa.. nøttaaaaaa". kanskje vi får hilse på da så blir jentene våre lekekamerater og kan feire bursdag sammen.. haha! Kjenner jeg begynner å bli søsen nå som alt nærmer seg.. 40 minutter til jeg er 31 uker på vei! ! ! klem klem
*Nøtta* Skrevet 10. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 10. august 2010 Hihi! Synest jeg hører deg i gangene på sykehuset. :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå