:) ! Skrevet 6. august 2010 #1 Skrevet 6. august 2010 Hei. Jeg er ny her inne på dinbaby. Jeg fødte en nydelig gutt 3 august. Han var 2910 g og 48 cm, så ikke store gutten, men helt perfekt Vi slet litt med amminga de to første dagene, han ville ikke ta ordentlig tak, så han ble bare irritert. Så fikk vi prøve med ammeskjold, da tok han med en gang. Så nå suger han som bare det. Og jeg har fått mye med mat. Det jeg lurer på, noen flere som bruker det eller har brukt det? Erfaringer med om han noen gang kommer til å ta puppen uten skjoldet når jeg førstes har begynt med det? Håper jo virkelig at vi bare kan bruke dette i startfasen, og kutte det ut etterhvert
W29 Skrevet 6. august 2010 #2 Skrevet 6. august 2010 prøv å ta det av midtveis i ammingen mens han ikke er skrubbsulten, for da blir han sikkert bare irritert, klem ut litt melk så du har en dråpe på brystvorta og se om han tar tak. går det ikke så prøver du på nytt senere. hørt noen har problemer pga små brystvorter,eller brystspreng så ungen ikke får tak. da kan det hjelpe å pumpe litt først. bare prøv om igjen, til slutt går det sikkert. lykke til med den lille
:) ! Skrevet 6. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2010 Det er nok pga små brystvorter at han har vanskeligheter med å få tak. For med skjoldet tar han tak og suger med en eneste gang, prøver jeg uten bare "leter" han på en måte, og blir irritert for at han ikke får tak. Jeg får nok bare prøve, vil så inderlig klare uten skjold. Men samtidig veldig glad for at jeg i det hele tatt kan amme da
stearin Skrevet 7. august 2010 #4 Skrevet 7. august 2010 Jeg har brukt ammeskjold siden jeg begynte å amme datteren min. Men så var hun ganske mye mindre enn din gutt. Ammeskjoldet var virkelig redningen for oss og vi bruker det fortsatt. Hun akkurat tre mnd. gammel nå. Øver oss litt uten og hun klarer å ta et par tak uten skjoldet, og det anbefales. Brystene blir ikke så godt stimulert med skjold. For oss går det sakte framover, men det er bare å øve og øve. Ikke når han er skrubbsulten, men evt. ta av skjoldet etter at han har spist litt. Lykke til med avvenning av skjold!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 7. august 2010 #5 Skrevet 7. august 2010 Hei, og gratulerer :-) Jeg måtte bruke ammeskjold på jenta mi, hun kom 3 mnd før tiden og var for liten til å klare å få tak. Jeg prøvde alle triks i boka for å venne henne av med det, men det gikk bare ikke. Når det er sagt så fullammet jeg til hun var 6 mnd (etter fødsel) og natt/morgenamming til hun var 8 mnd. Så det er fullt mulig å amme hele perioden med skjold, litt pes men mye bedre enn ingenting. Men det beste er såklart om du klarer å bli kvitt det, mange barn skjønner plutselig hvordan de skal gjøre det uten, så det er håp! Tror det er lettere for de som ikke er premature, de trenger ikke å bruke det så lenge før de er store nok til å klare det selv. Lykke til!
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 7. august 2010 #6 Skrevet 7. august 2010 Gratulerer så mye med gutten :-) Jeg har brukt ammeskjold hele tiden, og gjør det fremdeles (8,5 mnd nå). Måtte starte med det pga en innovervendt brystvorte + at jeg ikke kom skikkelig i gang med produksjonen etter et haste-ks. Har ikke hatt noe problemer med å bruke det, gutten har lagt på seg veldig bra og synes heller ikke det har vært særlig prakk. Nå som disse sylskarpe tennene har kommet fram er jeg glad for skjoldet... :-) Men det er sikkert fullt mulig å slutte med det, jeg syntes bare det var greit.
:) ! Skrevet 7. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 7. august 2010 Så godt å høre positive tilbakemeldinger på skoldet. Jeg skal nok prøve han litt uten når ting har roet seg litt her. Han klarer jo kanskje å ta tak etterhvert når han blir litt større. Hvis ikke, får han jo den næringen han trenger med skjoldet også
gravid-81 Skrevet 8. august 2010 #8 Skrevet 8. august 2010 hei! Jeg også måtte bruke ammeskjold i begynnelsen på gutten min- han nektet plent å ta den ene puppen og skjold ble til slutt redningen:-) Synes og det var litt stress ibegynnelsen og lurte litt på når jeg skulle klare å avvenne han med det, men ettrehvert gikk det av seg selv, det var faktisk han selv som etterhvert ikke vill ha det. Brukte dte vel til han var ca 2 mnd (litt lengre på natta/morgnen pga vanskligere når jeg hadde brystspreng..) Etter det har dte gått helt fint uten:-)
Hvn Skrevet 8. august 2010 #9 Skrevet 8. august 2010 Hei.. Gratulerer så masse.. Jeg har mått bruke skjold siden sønnen vår ble født. Han er 4 uker nå, men han er født 6 uker for tidlig. Han var for liten til å ta brystet og jeg hadde for ekstrem brystspreng. Så på prematuravdelingen så anbefalte de brystskjold og det funket med en gang.. Han har blitt kjempeflink å spise og legger godt på seg. Jeg har prøvd å venne han av med skjoldet ved å ta det av halvveis når det ikke er så sprengt men han har ikke helt fattet hva brystvorten er uten brystskjoldet. jeg er bare glad for at jeg klarer å amme, og kommer til å fortsette å prøve uten, men går det ikke så er ikke det krise føler iallefall jeg.. Lykke til..
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 8. august 2010 #10 Skrevet 8. august 2010 Ikke for å skremme deg, men av alle rare ting klaret sønnen min å suge skjoldene inn i huden rundt vortene..... det ble strekker og sår som både verket og blødde. Men nå skal det sies at jeg ammet i over 1 time om gangen, maaaange ganger pr. dag. Det viste seg at det var lite med melk, så han søg og søg og fikk bare litt melk. Sluttet å amme da, sårene var alt for vonde:-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå