☆Lille my* Skrevet 6. august 2010 #1 Skrevet 6. august 2010 Har vært på legevakten i hele kveld pga ekstrem svangerskapskvalme, og oppkast av blod tidligere i dag. De ville ha meg til observasjon i helgen, og evt, en gastroskopi på mandag! Det hele endte med at jeg fikk dra hjem grunnet god allmentilstand, men fikk beskjed om å ringe ambulanse om det kom mere oppkast med blod. Er det noen her som har opplevd å kaste opp blod uten at det har vært noe galt? (de tenkte på magesår eller betennelse i spiserøret) Ble sendt til ultralyd og alt stod bra til med babisen (er i uke 11 om noen lurer) Håper virkelig det ikke kommer mere blod!! jeg har alltid vært livredd for gastroskopi!! grøøsss
dinadina Skrevet 6. august 2010 #2 Skrevet 6. august 2010 Huffda, dette var ikke noe gøy! Jeg har ikke kastet opp blod, men har selv gått gjennom både gastroskopi og en lignende, mer omfattende undersøkelse mens jeg var gravid. Jeg var i uke 12 da jeg gikk gjennom dette, og selv om det ikke var noen fest - så gikk det helt fint. Det var vondere og mer belastende å grue seg så mye enn å faktisk gjennomføre det... :-) Forhåpentligvis går plagene over slik at du slipper å bli undersøkt. Hvis du likevel må gjennom det, så er det uansett fint at du kan få det gjennomført før du kommer enda lenger ut i svangerskapet. God bedring og lykke til! :-)
Trollmor til 2 Skrevet 7. august 2010 #3 Skrevet 7. august 2010 Kom det mye blod da du kastet opp da? Eller var det "bare" spor av blod? Dersom det bare var litt blod, er det mest sannsynlig et blodkar som har sprukket fordi du har kastet opp så mye. Det har skjedd meg etter at jeg har brekt meg hardt gjentatte ganger. Min mann hadde også blodig oppkast.. Han også brakk seg hardt flere ganger. Legene mente det var et sprukket blodkar som forårsaket det hos han også. Jeg håper inderlig du slipper gastroskopi. Har ikke vært igjennom det selv, men kjenner flere som har gått igjennom det. Ikke akkurat det man ønsker seg... Masse god bedring!
Malinemor Skrevet 7. august 2010 #4 Skrevet 7. august 2010 Regner med det er friskt blod som kommer? Friskt blod er sjeldent tegn på at noe er alvorlig heldigvis *klemme* Da er det mest sannsynlig spiserøret som er irritert om du har hatt mye brekninger. Håper du kommer deg sånn at du slipper gastroskopi, men det er uansett bra at du blir godt ivaretatt og at de ønsker å følge det opp dersom det ikke gir seg..
kinderegget Skrevet 7. august 2010 #5 Skrevet 7. august 2010 Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme i mitt forrige svangerskap, jeg kastet da opp så mye at spiserøret mitt var helt sårt av all magesyra, så kastet ofte opp blod. Jeg fikk beskjed om at så lenge det ikke kom opp mer enn ca ett halvt eggeglass om dagen trengte jeg ikke bekymre meg. Ønsker deg god bedring, svangerskapskvalme må være det verste som finnes tror jeg!
☆Lille my* Skrevet 10. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 10. august 2010 Hei, og tusen takk alle sammen! Det var frisk blod som kom ja, men det har ikke kommet mere siden den dagen. Jeg sliter fremdelses med ekstrem kvalme da! så ille at jeg snart ikke orker mere! Er helt uslitt. Nermer meg -7kg nå. Sambo mener at jeg bør inn på sykehuset å få næring, men jeg føler meg så dum hvis jeg skal ringe nedover å spørre om jeg får komme. Hva skal til for å legges inn for næring? jeg spiser ca 1 bolle om dagen, og kanskje får jeg ned en gulerot. Vann er det eneste jeg klarer å drikke.. Og foresten, vil jeg evt. få veneflon eller songe i magen ??
tøysesara Skrevet 10. august 2010 #7 Skrevet 10. august 2010 Hei Du får nok veneflon i armen. Ønsker deg lykketil videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå