Gå til innhold

"Gravidstrek" på magen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå oppdaget at jeg beynner å få en sånn koslig strek over magen min.

En jeg kjenner sa til meg at om man venter jente så får man bare strek under navelen og gjerne litt svakere enn hos de som venter gutt,som da gjerne har det over hele magen,altså både over og under navelen.

Noen med erfaringer eller innvendiger på dette?

Det har blitt påvist jente to ganger her hos meg,men streken min er både over og under navelen,så da begynner jo jeg og gruble med ën gang jeg hører sånt jeg da. :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Nøtta.

Jeg venter også ei jente. Har fått bekrefta dette med 100% sikkerhet av legen som tok Ultralyden nå i uke 28 på meg. Hun kunne se tydelig kjønnsleppene. Men jeg har ingen gravidstrek på magen, så det trur jeg ikke har noe å si i forhold til kjønn. Har ei datter fra før av og hadde heller ikke denne streken sist gang.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg tror ikke det har noe å si, men det kan jo nevnes at jeg har fått en strek over navlen den siste tiden, og jeg venter gutt. Under navlen har jeg hatt siden fjerde måned eller noe..

Skrevet

Hadde strek når jeg ventet gutt, ingen strek når jeg ventet jente... Vet ikke hva det blir denne gangen. De fleste tror jeg får gutt...men har ingen strek denne gangen heller..;)

Skrevet

Hadde strek både over og under navlen i begge mine svangerskap, og jeg fikk 2 jenter=0)

Skrevet

Jeg venter en jente, er 99% sikker på det, og jeg har en svak strek over navlen :D Under er umulig å si, for der er det et lappeteppe av strekkmerker

Skrevet

Jeg venter gutt å har fått en skikkelig strek fra navlen og ned til skambeinet.

Litt snodig, siden jeg overHODET ikke hadde antydning til denne streken med førstemann, som også er gutt, hehe.

Skrevet

Jeg hadde ikke noen strek sist, og fikk da en gutt. Ikke antydning til strek enda nå heller. Tror dette henger mer sammen med andre faktorer enn kjønn ;)

Skrevet

Jeg hadde strek både over og under navlen med førstemann som viste seg å være en jente, denne gangen er det ingen strek så jeg lurte litt på om det kanskje kan være en gutt.

Men etter å ha lest innlegg her så tror jeg ikke jeg skal legge så fryktelig mye i det:)

Skrevet

Jeg har ikkeno strek veken over elr under jeg... å hadde ikke med førstemann heller... han var gutt å nå kommer jente... noen som bare ikke får den streken da... er 38+1 ;)

Skrevet

Hei,

Jg har fått svak strek over hele magen, venter en gutt om 11 dager;)

Skrevet

har en svak strek under navlen og venter jente... hadde også en svak strek under navlen med nr en som var jente. Nr 2 og 3 var gutter og da hadde jeg en mørk og kraftig strek.. men begge også under navlen bare. Men jeg har sitti og lagd meg denne teorien selv jeg da altså.. at på meg er det svakere når jeg veneter jente;)

Skrevet

Fikk jente sist, da hadde jeg en veldig MØRK strek både over og under navlen. Venter jente igjen, og kan så vidt skimte en strek over og under. Rare greier =)

Skrevet

Har ikke hatt strek med noen av mine barn. Har jente og venter gutt. Nå har jeg 15 dager igjen og det er ingen strek, så da kommer det sikkert ikke heller.

Skrevet

Jeg har alltid hatt strek bare under navlen, og jeg har 4 gutter og 3 jenter. Venter jente nå, men denne gangen har streken uteblitt helt så langt jaffal.

Skrevet

Hehe,etter alle de svarene her så tror jeg ikke at jeg legger noe mer i det utsagnet jeg. ;)

Og lever fortsatt i troen på at det er en liten frøken i magen min. .)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...