Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en lang pause på over et år så skal vi igang med nytt forsøk om ca 1 uke og har noen spørsmål til de som har erfaring med den medisineringen :)

Når på døgnet bør man sette sprøytene?

Hadde dere mye bivirkninger?

Hvordan har resultatet deres vært etter å ha gått på menopur?

Jeg gikk på gonal-f de 2 forrige forsøkene som jeg bare fikk satt inn ved siste forsøk og da var det bare ett av eggene mine som hadde greid seg av 8. Det resulterte i negativt.Håper på at ny medisin skal gi bedre resultat.

Håper på baby til våren :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Pippi9
Skrevet

Jeg tok 150 ie Menopur i kombinasjon med 3xPergotime på mitt første IVF tidligere i sommer (lavstimulert IVF i Danmark). Ble ikke gravid, men forsøket var allikevel ganske bra og skal ta samme medisinering på neste forsøk. Fikk ut 6 egg og 4 ble befruktet.

Jeg tok etter anbefaling fra min gynekolog Menopuren på ettermiddagen, siden det var enklere å styre ifht. scanning på dagtid og når jeg hadde store nok follikler og skulle stoppe med Menopur. Av praktiske grunner tok jeg den ved 17-tiden - greit å sette den hjemme siden man må blande tørt og vått selv (virket som jeg hadde et lite mini-laboratorium på kjøkkenbordet :-) Fikk instruks/veiledning på blandingen hos gynekologen - anbefaler det. Hadde ingen bivirkninger. Lykke til!

Skrevet

Jeg har ikke brukt det før, men har også fått beskjed om å sette sprøytene på ettermiddagen eller tidlig kveld. Så av praktiske grunner kommer nok jeg også til å ta det når jeg har kommet hjem fra jobb. Håper vi er like heldige som Pippi9 og slipper bivirkninger! :-)

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg kommer til å sette ved 17 tiden jeg også da :) Jeg er så uheldig at jeg går i turnus så jeg jobber en del kveld så jeg regner med å starte med medisinerein i løpet av helgen og har snakket med lege og leder på jobb å tar sykemelding ifra mandag. Orker ikke å styre med sprøyter å div på jobb.

Jeg har prøvd det før og da var det bare sprøytepenn og spray men det var stressende og jeg visste aldri hva en arbeidsdag ville bringe av utflukter også videre og jeg ahdde mye bivirkningre og ble veldig sliten .

Jeg har så samvittighet for alt,men denne gangen så skal jeg tenke på meg selv :)

Skrevet

Jeg satte de i 17-tiden og har brukt 150 IE på første IVF og den satt som ett skudd. Lykke til.

Skrevet

Takk :) Det var godt å høre at det er noen som har lykkes med menopur :)

Krysser fingrer og tær :)

Skrevet

hei jeg gikk akkurat på menopur i tillegg til gonal-f.sist gang da jeg ikke brukte menopur hadde jeg ferre egg og sikkert dårligere kvalitet.

så denne gangen hadde jeg respondert veldig godt på medisinene så jeg er sikker å at det er menpour som gjorde susen.jeg satte mine sprøyter i ca sy åtte tiden.

bivirkninger hadde jeg bare av synarela sprayen og de ga seg etter jeg hadde begynt med sprøyter.

lykke til sota76:-)

Skrevet

Takk Sabria Isabella :)Så godt å høre da :) Det hadde vært godt med ett forsøk uten bivirkninger nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...