Gå til innhold

norske damer med afrikanske menn )

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg kjenner en som kom hit for å gå på skole, og jeg må si at han ABSOLUTT ikke har negativt kvinnesyn! han er det mest omsorgsfulle mennesket jeg vet om(bortsett fra bestemor..hehe)

han er en "gentleman by heart" opplært av sin mor og mormor, og er veldig opptatt av likestilling, antirasisme og demokrati. han er veldig intelligent og jobber for regjeringen i malawi, med ambisjon om å hjelpe å dra landet ut av fattigdom.

han er det helt motsatte av det bildet jeg hadde av en hvilken som heldst afrikaner!

så ja, om jeg vært ledig og om han hadde bodd her i stede for å klatre stigen oppover i malawi, så hadde han glatt swept me of my feet, om jeg hadde latt han! =)

Skrevet

For en tåpelig og stygg debatt =(

Det å skjære alle over en kam er aldri riktig, selv om HI ikke mener alle føler jeg debatten har en uthengende tone.

I bhg til sønnen min er det ei norsk dame som har mulattbarn. Pen dame og sammen/gift med bf. Noen bekjente av meg er blandingspar. Hun er høy, slank og flott og hadde absolutt ikke hatt problemer med å finne seg en "norsk" mann.

Ja jeg tror det er norske jenter med dårlig selvtillit som blir sammen med utenlandske menn som overøser de med oppmerksomhet- men ikke bare det. Alle menn som gifter seg med thai damer er ikke griser heller...

Skrevet

Så sant så sant, aldri aldri en regel uten unntak. Men så er selve stereotypen bygd på generalisering av tidligere erfaringer, og jeg tror du skjønner hva det siktes til, selv om du kjenner sylfider gift med afrikanere med doktorgrad.

Hvis jeg påstår at afrikanere er så atletiske og flinke til å danse, støtter du da min stereotype?

Skrevet

Jeg kjenner vel at jeg blir litt lei meg av slike debatter...

Dette på grunn av at det minner meg på hva vel enkelte må tenke om meg...

Jeg er selv sammen med en afrikaner. Hvis noen tror at dette er pga ingen norske menn vil ha meg, så er jo det trist. For det er langt fra sannheten. Jeg har hatt norske kjærester, og jeg har hatt norske menn som har vært interessert i, men som ikke jeg har villet ha.

Grunnen til at jeg har afrikansk kjæreste, er at det er det jeg vil ha!! Dette av flere grunner.

En ting er at jeg syns utseendet deres er mer tiltrekkende.

I tillegg liker jeg det at de er mye mer åpne og utadvendte. Mange norske gutter må jo drikke seg til mot før de tør ta kontakt med en jente de liker...

Jeg har en sønn som er halvt afrikansk, og jeg er riktignok ikke sammen med faren hans lengre. Men det er slettes ikke pga hans kvinnesyn eller noe. Han var den som laget mat og gjorde husarbeid. Han laget mat fra bunnen av hver dag, tok oppvasken, klesvasken, gulvvasken osv...

I tillegg er han kjempeflink med sønnen vår, og da han kom hjem fra jobb, etter å til tider ha jobbet 12 timer i strekk, tok han over ansvaret for sønnen vår, slik at jeg kunne gå på skolen og få gjort litt der.

Det funket riktignok ikke mellom oss i lengden, men det var mer pga han som person enn pga kulturen hans.

Nå har jeg en ny afrikansk kjæreste, som har alle de kvalitetene jeg ønsker i en mann. Så noen av dere ser sikkert meg da, og lurer på hva som er galt med meg, siden jeg ikke har norsk kjæreste. Jeg er ikke overvektig, så da lurer dere sikkert på hva annet som er galt... For noen av dere kan vel ikke skjønne at enkelte faktisk foretrekker å ha en afrikansk kjæreste........

Skrevet

Har et par bekjente som veier i overkant av 120 kg. Afrikanerne henger jo etter disse svære, blonde jentene. Men det de har til felles er at de må forsørge mannen. Skikkelig kult med en mann som henger rundt på gata og ikke gjør en dritt. Og attpåtil får barn med en.. Jaja ha et fint liv sier jeg bare..

Skrevet

Og en annen ting..... Det er jo ikke så mange norske damer som må forsørge sin afrikanske kjæreste..... Faren til sønnen min og alle kameratene hans jobber. Ingen av de mottar trygd. Selvsagt finnes disse tilfellene dere snakker om.... Men jeg vil heller si at det er unntaket enn regelen. Og jeg kjenner mange som har afrikansk kjæreste. Mange av de har vært lykkelig gift i mange år.

Skrevet

ser det veldig godt nå på sommern når det popper frem flere og flere svarte babyer i store samlinger med hvite mødre. men hvor er fedrene? er det "in" å være alene nå? i tilegg til at de digger opp kulturen dems, musikk, klesstil, der med sine søte små barn med afrohår og hovedpersonen selv (pappan) har for lengst dratt sin vei, evt blitt deportert. takk for den lizzom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...