Gå til innhold

1.gang & KVALM!! SOS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sea Band :) Armbånd mot reisesyke! Det fås kjøpt på apoteket, koster 149,- eller noe. Det funka bra for meg, kvalmen ble bedre. Matlysten var ikke så fryktelig mye bedre, men spis akkurat det du vil! Det er viktig at du får i deg noe uansett hva det er. Og LITE om gangen, men ofte holder kvalmen best i sjakk. Spis litt med en gang du våkner.

Funker ikke for alle (sea band), men verdt å prøve!

Å ligge på høyre side skal også ha en dempende effekt, det fungerte på meg også, akkurat der og da.

Ikke ha folk med sterk parfyme eller rare lukter rundt deg, luktesansen er jo greit overfølsom også.

håper noe av dette kan hjelpe deg litt. Vet hvor fælt det er :/

Lykke til!! :)

For meg hjelper det å småete OFTE-dvs det kan ikkje gå meir enn maks 2 timar mellom kvart måltid. Ellers blir eg så kvalm at maten eg får i meg kjem opp igjen...dette klarte eg ikkje (eller oppdaga eg ikkje) 1. gong eg var gravid, men det har hjelpa veldig denne gongen. Eg er fortsatt konstant kvalm (er i veke 14), men den aller verste storkvalmen held eg noko lunde i sjakk...Gulrøtter har også vore tingen å knaske. Angåande drikke så veit eg ikkje-der har eg ikkje funne noko som hjelper. Har rett og slett problem med å få i meg nok! Blir så frykteleg lei vatn. For nokon hjelper sitronvatn veit eg...

Seaband fungerte ikkje på meg desverre :( Og eg har prøvd mynte-te... Legen anbefalte å prøve reisesjuketabletter, dei har eg ikkje prøvd denne gongen, for dei fungerte ikkje sist og så er eg nok veldig skeptisk til å putte i meg så masse kjemikalier akkurat no :S Allergimedisin kan også virke. Men i forhold til tabletter så ville eg absolutt snakka med ein lege først altså!!

Og kvile-det hjelper meg også mot den verste kvalmen :)

Sea band, men du må sette de på ordentlig for ellers funker de ikke. Knotten skal presse mellom de to senene(eller hva det er) som går fra hånda og ned mot armen.

Eller hjelper også ingefær. Enten i te, eller ingefærkapslene Urizal.

For meg funker det også veldig å spise salte kjeks eller mariekjeks! Og spise litt hele tiden!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...