Gå til innhold

Overgang fra NAN 1 til NAN 2... Hvordan går det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at de små får mer vondt i magen osv? Er det helt nødvendig? Han er 4 mnd nå, får grøt på formiddagen og kvelden, men merker at de to måltidene han kun får flaske med melk så holder han ikke like godt de 4 timene han gjør med grøt.

Er det vits å bytte til nan 2? Er det mer næring i den som gjør at han ikke blir like fort sulten?

takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den eneste forskjellen er at nan 2 har mer jern enn nan 1. Så lenge ungen får nok jern i grøt o.l. er det strengt tatt ikke nødvendig å bytte, men har aldri hørt om noen som har reagert på å bytte fra 1 til 2:)

Skrevet

Jeg har faktisk hørt om 5 stykker som skulle bytte over fra NAN1 til 2. Det gikk like ille for alle sammen. Hyl, skrik og magevondt!!!

Det er i de aller fleste tilfeller visstnok ikke nødvendig å bytte over i det hele tatt. jeg kommer ikke til å gjøre det dersom det ikke viser seg at hun får i seg for lite jern!!

Vi har nå uansett begynt å gi grøt og frukt/grønnsaksblandinger på glass slik at hun får i seg jern på den måten.

Skrevet

Jeg byttet forrige uke, og det går helt fint.

Min har ikke vendt seg til å spise grøt ennå, men får velling om kvelden...

Skrevet

Merket absolutt ingen forskjell.. :)

Skrevet

Eneste forskjellen er altså at det er mer jern i nan 2 ?

Mini får grøt 2 ganger om dagen. Tenkte å mose grønnsaker selv og gi han så han holder litt lenger.

Skrevet

Merket null forskjell her. Jenta vår på 10 mnd har prøvd 5 ulike mme i sitt liv og har ikke hatt problemer med noen, hverken norske eller utenlandske merker.

Skrevet

Jenta mi fikk magevondt da vi gikk fra 1-2, så jeg blandet de to startet med litt Nan 2 i og økte gradvis til bare 2.

Skrevet

Det kan nok være tilfelle.

Mine tvillinger får jern morgen og kveld. De har nå vendt seg til det, men måtte gjennom opptrapping, da det er veldig sterkt for magen.

Skrevet

Jeg blander tre skjeer med NAN1 og tre skjeer med NAN2. Ser på pakken at det også er mer sink i sistnevnte. Og noen sier at det er mer vitaminer også.

Første gang jeg åpnet en pose med NAN2 syntes jeg den luktet forferdelig.

Skrevet

btw... noen uker etter overgangen fra NAN1 til NAN2 skal man visst ta vekk et måltid, slik at det blir kun 4 måltider med 200 ml i hvert. Men jeg tror ikke dette er nok for dattera mi... Idag måtte hun ha 120 ml ekstra i forhold til tabellen på pakka.

Hun begynte å skrike mens vi var ute på tur, så det var ikke så gøy.

Skrevet

Mini her spiser kun 4 måltider pr dag. 200mlx2 og 160ml+grøt x 2!

Så her har vi en kjempefin rutine:) brukt litt tid på å få den innkjørt:)

Kanskje jeg skal kjøpe en pakke med nan2 også da og gå gradvis over.. var det jeg gjorde da jeg gikk fra HA1 til nan1... sikkert ikke dumt denne gang heller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...