Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 6. august 2010 #1 Skrevet 6. august 2010 Da er jeg i tredje trimester da, hurra Men jeg sliter sånn med nattesøvnen at jeg blir smårar. Noen netter sover jeg absolutt ingenting, mens andre døgn sover jeg noen få timer på morgenen (fra 6-7 tida). I dag sov jeg fra 10 til 14 og det er ikke no særlig. Jeg tror ikke det er døgnrytmen min som er snutt på huet, for jeg legger meg rundt 12-1 uansett, og er veldig trøtt - men med en gang lyset er av, så blir jeg liggende der våken i timesvis. Og etterhvert blir jeg sånn varm og hoven i henda, så da er det bare tull. Har dere noen søvntips?? Jeg har prøvd det meste av de vanlige tinga...til ingen nytte. Har holdt på sånn i over 2 uker og begynner å bli rimelig sliten... :S
<3guttemamma<3 Skrevet 7. august 2010 #2 Skrevet 7. august 2010 Heia. Ja sånn er det å være gravid:) Var i 3 trimester jeg begynte å få søvnproblemer selv, og jeg har prøvd ALT for å få en god natts søvn. Men ingenting funker:/ Jeg går heller og legger meg i 5-6 tiden og sover noen timer, for da er jeg som regel stuptrøtt. Gikk en uke nå i sommer der jeg ikke sov noe som helst på dagtid, i håp om at jeg skulle få sove godt natta. Men den gang ei. Ble ikke litt bedre en gang. Savner nattesøvnen min........
vimsa .-) på overtid Skrevet 7. august 2010 #3 Skrevet 7. august 2010 har slitt med akkurat det samme selv gjennom tredje semester med både første, andre og nå med tredje mann. jeg har nesten gitt opp å sove godt. min måte å takle det på, for ikke å bli helt smårar og deppa er at jeg står opp igjen, jeg dusjer flere ganger hver natt, for etter en dusj klarer jeg i alle fall å slappe av litt, og kløen inni meg gir seg litt en times tid etter hver dusj. også spiser jeg litt, hver natt, og jeg vandrer litt rundt i huset.har brukt dette forumet her litt... men er ikke mye aqction her på nattestid. tisser jo noen dråper ca hundre ganger hver natt også... hjelper jo ikke på det heller. her forrige natta fikk jeg ei sovepille på fødeavdelinga. det hjalp. var veldig godt å våkne etter faktisk å ha sovet.... kanskje du skal høre der, på føden, eller hos legen din, når det nærmer seg fødsel, om det er mulig å få litt sovehjelp, sånn at du har litt å gå på til fødselen?? man blir jo helt fullstendig utslitt. jeg hadde en skikkelig gråtedag her, var sikker på at jeg kom til å klikke av søvnmangel. men, som sagt, innsovningspillen hjalp. og den var visstnok heeeeelt trygg å ta sa jordmor. lykke til!! har forresten sett noen her inn anbefale ricola sin 'good night te' (sånn urtete pulver på blå boks) det er jo verdt et forsøk det også???
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 7. august 2010 #4 Skrevet 7. august 2010 RICOLA GOOD NIGHT TEA!!! den hjalp kjempe mye for meg, hadde ikke sovet på 3-4 uker før jeg prøvde denne =) Ta to kopper før du legger deg om kvelden
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 7. august 2010 #5 Skrevet 7. august 2010 Jeg sliter selv med søvnen nå og er i dag 28+6...Det er pga skikkelig med Halsbrann og må tisse om natta. Jaja, det er bare å forbrede seg til våres kjære små barn er født, for da blir det mer nattevåken med å gi mat og alt som hører med:=)
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 7. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. august 2010 Har halsbrann selv, men ikke så mye om natta. Heldigvis sover jeg veldig godt i ammetiden, så jeg gleder meg egentlig til det. Og da har man jo liksom noe fornuftig å drive med om natta Men takk for svar dere, "godt" å se at det er flere som har samme problem. I morges sov jeg fra 7-12, og får vel nesten være fornøyd med litt søvn ihvertfall. Skal spørre jordmor på neste kontroll, prøve ricola-te og slutte å ligge våken i timesvis, jeg lurer jo bare meg selv egentlig. Stå opp, spise, dusje og gjøre noe - gode råd.
trutta Skrevet 7. august 2010 #7 Skrevet 7. august 2010 oh godt å vite, at jeg ikke er alene med det... skal få meg ricola good night te, det er jo verdt å prøve. holdt på å lage kake her forleden kl. to om natten og holder på å bli litt rar av så lite søvn selv. vel vel bare 7 uker igjen , MEN etter det ble kanskje enda mindre søvn trutta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå