Gå til innhold

Etter 13 dager på overtid kom lille William til verden :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble satt igang 2.august kl. 09.10. Fikk da en modningspille. Heldigvis holdt det bare med den ene for 5 timer etter kunne de ta vannet mitt :)

Da kom plutselig riene :) Jeg hadde sagt ifra om at denne gangen skulle jeg ha epidural! Så dette begynte de å gjøre klart ganske så tidlig. Etter kort tid så hadde jeg 3-4 cm åpning og anestilegen kom. Hadde ikke så vonde rier fra før av. Klarte fint å puste meg gjennom dem.

Legen plundret litt med å få satt epiduralen. Men når den først var satt var det helt hærlig :) Satt der og smilte og kjente såvidt at det skjedde noe i magen. Tenkte at hvis det skulle fortsette sånn kom det til å gå som en drøm!

Men litt vondere gjorde det såklart men ikke i nærheten av hva det gjorde forrige gang! Det jeg husker veldig godt mot slutten var at jeg skalv veldig. Fikk ingen pauser siden de hadde satt meg på drypp. Klarte ikke å slappe av idet hele tatt.

Før 23 så hadde jeg full åpning. De spurte meg om jeg kjente pressetrang noe jeg ikke gjorde. William lå fortsatt litt langt oppe og trykket ned. Var utrolig vondt og ubehagelig! Prøvde meg på å trykke litt etterhvert men ingenting skjedde. Etterhvert så sa babyen ifra om at den ville ut og ikke klarte å være så mye mere i magen til mammaen sin.

Plutselig var rommet fullt av leger og jordmødre. Denne ungen måtte ut med sugekopp og det fort! Kjente jeg ble skikkelig lettet for dette klarte jeg ikke selv! Etter 2 pressrier så kom han ut :) Fikk han 5sek på magen før de bar han ut...og etter det så jeg han ikke på 1-2 timer.

Lille William hadde fått en litt hard start på livet og var veldig medtatt.Han ble lagt på intensiven med antibiotika Samboeren min fikk lov til å kikke inn til han og tok bilder jeg fikk se :)

Det som var rart var at jeg ikke var bekymret et eneste sekund. Det var morsinstinktet mitt som sa ifra om at alt var fint..og det var det jo :)

Han var 3570 g og 50 cm lang. 700 gram mindre enn vekstestimeringen til legen min og de på sykehuset :) Så feil kunne de ta gitt :)

Alt i alt var dette en fin fødsel :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer fiskelisken :-)

så godt at han endelig kom!!!

hvorfor måtte han ha antibiotika?? går alt bra med ham nå? og med deg??? endelig.... grattis grattisss... nyyyyt det !

Skrevet

Gratilerer masse med liten gutt, håper han har det bra etter den tøffe starten!

kos dere masse!

Skrevet

Super masse Gratulerer med en velskapt gutt:=)))

Skrevet

Jeg hadde visst noe i urinen under svangerskapet og for sikkerhetsskyld fikk han antibiotika i 3 dager. Da skal de overvåkes så det var derfor han lå på intensiven.

Alt er bare fint med han nå :) Har vært litt strev med ømme brystvorter og melkespreng men har fått meg pumpe og kunne aldri klart meg uten den. Tror jeg har for mye melk for William gitt :)

Skrevet

Gratulerer så mye fiskelisken!!! det var på tide at han kom nå ja! Ble dagen etter oss dere da!!

Kos dere sammen med det som er igjen av sommeren!!

Skrevet

Hallo på dere:o)

Fikk helt tårer i øynene av fødselshistorien din A-L!

Jeg er kjempeglad nå når vi begge to er "ferdige" for denne gangen!

Og gleder meg skikkelig til å treffe din lille nye knott ;o) Og deg!

NB: Kjenner meg godt igjen med såre brystvorter og spreng!! ai ai ai..

Men det går seg jo til.

Trøttklem (gjeesp) fra H og lille Mikkel.

Skrevet

Gratulerer så masse! Godt du hadde god magefølelse på at ting gikk bra, veldig fort å få seg en trøkk der.

Kos dere masse. Nå er tassen min snart 1 mnd. Tiden går så alt for fort.. Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...