Gå til innhold

Dobbelt sett med uteklær/støvler/etc eller tar dere/skal dere ta med klærne hjem fra barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hva som er mest vanlig bare..blir jo fort dyrt å skulle kjøpe dobbelt sett..og de vokser jo så fort at han sliter nok neppe ut klærne nå i starten hvertfall. Er det vanlig å drasse med klær og støvler osv hjem etter endt barnehagedag? Eller er de kanskje mettet på utelek etter barnehagedagen slik at man ikke trenger å ta det med hjem før til helga? Skjønner at det varierer fra unge til unge..men hva gjør DU? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar heller med klærne fram og tilbake enn å ha to sett. Hadde jeg hatt et sett liggende i barnehagen og et hjemme er det for det første ikke sikkert jeg hadde hatt like god kontroll på at de var rene, hele og fortsatt passet, og for det andre ville jeg brukt alt for mye penger på barnetøy. :)

Skrevet

Jeg har en sønn på 3år som har gått 2år i barnehagen og vi har ikke hatt dobbelt opp av noe yttertøy, hvertfall ikke av dyrere ting som dresser. Støvler kan man jo få for noen tiere, så det kan det være greit å ha to par av, men vi har ikke hatt det heller. Det jeg merket at vi trengte en god del mer av etter at han begynte i barnehagen, var inneklær. De bør ha 2-3skift liggende i barnehagen og i tillegg var de (selvfølgelig) ikke like nøye som jeg hadde vært hjemme til å ha på smekke når han spiste, så han måtte plutselig skifte mye oftere enn han hadde gjort før.

Skrevet

Jeg har forresten ikke tatt med alt av klær hjem hver dag. Jeg har stort sett bare tatt det med hjem til helgen og hvis jeg vet vi skal noe spesielt på ettermiddagen.

Skrevet

Jeg hadde dobbelt sett til førstemann. Prøvde å ta med hjem i begynnelsen, men så var det ikke så lett å huske å ta med alt hjem hver dag i tilfelle hun ville ut, og da måtte det såklart regne - der sto vi uten regntøy og støvler. Så da ble det dyrt og fint i barnehage, billig og greit nok hjemme. Funker fint for oss!

Skrevet

Takker for svar :) Tror jeg går for ett sett uteklær osv i starten..han er jo så liten enda at jeg tviler på han maser om å ut når vi kommer hjem. Tar de med hjem på helg eller om vi skal noe spesielt. Det blir jo snart mørkt på ettermiddagene og. Blir vel annerledes når de blir et par-tre år gamle, og mere lekende.

Inneklær går det vel med en del av også ja kan tenkes. :)

Skrevet

Tror ikke vi hadde dobbelt første året (husker ikke helt...), men etterhvert var det veldig praktisk å ha to sett gummistøvler og regntøy. Har også hatt et ekstra par varme støvler.

Det blir ofte så sølete og vått i barnehagen at leking ute på ettermiddagen ikke går an uten et ekstra sett :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...