Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe vogn for første gang, og har derfor lite og ingen erfaring med ulike vogner. Har lenge sett på Simo sine vogner, men så ble jeg introdusert for Brio sin, og nå kunne jeg tenkt med å fått deres erfaringer med disse vognene, på godt og vondt. Jeg har ikke all verdens plass i bagasjerommet på bilen, og tenkte at Brio er mindre og lettere og dra med seg... Hvordan synes dere disse vognene har fungert?? Bor "på landet", så noen by-vogn trenger jeg ikke, men trenger en god vogn til å gå turer i forskjellig terreng, men også en som kan tas med på shopping... som sagt, del gjerne deres erfaringer, fordeler og ulemper ;)

Takker på forhånd

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Vi har kjøpt en Brio Happy, er førstegangs som deg, så jeg er like spent ;-) Men vil bare si at den ser veldig fin og bra ut, liten og nett, vi har en liten Peugeot, og selv om jeg ikke har prøvd den i bagasjerommet enda, tror jeg det er en av de vognene som lettest får plass! Så, uten å ha prøvd vogna, er jeg foreløpig veldig fornøyd :-p

Men det blir bra å høre fra noen som kanskje vet litt mer...søk litt på nettet også kanskje, så finner du fort andre forum der de diskuterer vogner i fleng!

Skrevet

Høres ut som om Emmaljunga City Cross vil passe perfekt for deg- lett (bare 11 kg!), men fire stødige hjul og romslig bag (city bag). Super fjæring, som gjør den til en DRØM å trille på all slags føre, i tillegg tar den liten plass sammenlagt. Super både i byen og på landet=)

Kommer ofte best ut i test, og jeg er selv knallfornøyd m denne vogna- skal så definitivt bruke samme vogna til lillesøster ja:D

http://www.barnevognguiden.no/siste-nytt/test-av-barnevogner.html

Bare et lite tips, selv om d kanskje ikke var helt svar på spørsmålet ditt;)

Skrevet

Har prøvd begge og synes Brio er veldig tunge og klumpete vogner i forhold til Simo. Men når det gjelder valg av vogn er det nok like mange meninger som det finner vogner..og vel så det ;)

Skrevet

vi fikk høre av forhandler av begge vognene at brio og simo er veldig like, men brio er billigere! Det er kanskje også noe å tenke på?

Skrevet

Bor selv på landet, blir endel trilleturer langs grusveier og traktorveier. Vi har en stor Simo vogn, noe som er utrolig praktisk da det er god plass til sovepose, lammeskinn og pledd i de på vinteren, samt at babyen kan ligge lenge i sovedelen.

Vogna er stødig og solid, men det vi har slitt med er at den er svært tung å få inn i bagasjerommet. Da må vi demontere hele vogna enda vi kjører en romslig stasjonsvogn. Så hvis du ikke skal ha vogna daglig inn i bilen, så vil jeg anbefale en stor Simo vogn. Har riktignok aldri prøvd Brio vognene.

Skrevet

Jeg har heller aldri prøvd Brio. Har trilla mye Simo når jeg har lånt andres barn, og synes den er veldig god å trille, så det var noe jeg bestemte lenge før jeg tenkte på å få barn. At jeg ville ha Simovogn :)

Det var litt upraktisk at vi måtte ta av hjula, legge understellet i bagasjerommet og bagen i baksetet da vi skulle ha den hjem...men nå har vi kjøpt stasjonsvogn, og den går fint inn i bagasjerommet der.

Skrevet

simo:) har kjøpt den selv, står jo fortsatt ubrukt, men har hørt veldig mye bra. og simo har jo utrolig god kvalitet:)

Skrevet

Simo!

Ikke noe erfaring med Brio altså, men Simo er fantastisk.

Har selv hatt Teutonia før, 3 hjul og lett. Men faktisk så faller Simovognen bedre sammen og blir mer kompakt. Så selv om den er dobbelt så tung som Teutonia, så er det lettere å legge den i bilen. Kjøpte Simo som barnehagevogn på finn. Og etter at jeg fikk den, har jeg brukt den mer enn 3 hjulingen. Liggedelen er kjempestor, god og lun. Kunne aldri brukt den andre vognen nå om snuppa skulle sovet i den. Hun er 2,5 år og 91 cm. Har god plass i Simo, men den andre er litt kort. Skulle jeg kjøpt ny vogn, skulle det blitt Simo.

Skrevet

Brio happy med lettvekter understell (det letteste chassiet, spør hos forhandler) er en suuuper vogn.

Skrevet

trykket på send litt fort der jeg... det jeg skulle si er, at happy modellen er mindre og lettere enn vanlig kombi eller duo brio, og natulrligvis mindre og lettere enn simo sine duo og kombi vogner. (simo og Brio lages av samme produsentm, og har mange mange likhets trekk)

Simo sine vogner har helt vanntett stoff, Brio sin bør impregneres (det bør vel alle vogner uansett da..)

Simo sin gynger mer enn Brio sin (test gyngingen i butikken, det er ganske stor forskjell, og det der går jo på smak og behag)

Det viktigste for deg, høres det ut som er at den er stødig og kan trilles nesten overalt, så det er uansett viktig at du velger en vogn med lufthjul tenker jeg...

ellers syns jeg du skal følge hjertet ditt jeg... er masse fine vogner, og

like mange meninger... men vogna skal brukes masse masse.... så ikke la pengene styre altfor masse der tenker jeg, jeg kutter heller ned andre steder, for vogna skal jeg bruke daglig i flere år,... så den bør jeg være veldig fornøyd med... det er jo masse flotte nesten nye vogner på finn.no også.

Skrevet

Vi kjøpte også vogn for første gang nå og hørte litt med folk hvilke erfaringer de hadde. Jeg har inntrykk av at Simo er en skikkelig kvalitetsvogn som skapt for norske forhold. God på grusvei og på vinterføre, solide vogner som kan være med på det meste og beskytter barnet fra all slags vær. Problemet er at de er store og tunge, og man bør ha stasjonsvogn hvis man skal ha den mye ut og inn av bil. Man får også ganske bra muskler hvis man triller mye i oppoverbakke.

Vi endte opp med Brio Go. Der har man en lett chassy (understell) og det følger med både bag og sittedel som klikkes av og på. I tillegg kjøpte vi Brio Go bilsete som kan klikkes på samme chassy for kortere trilling uten å måtte vekke babyen for å flytte den over til bagen. Det er små hjul foran og ikke luft i dekkene, men jeg har hørt at den er god på grus og slikt likevel, og hjulene foran kan låses, så jeg tror den skal gå fint. Vi bor midt i byen så vi har behov for en midre vogn som er lett å manøvrere. Likevel vil vi jo ut på tur på grusveier og sånn. Men håper det skal gå fint. Ei venninne kjøpte Brio Happy, for den har dekk med luft, men den har ikke samme klikk-system som Go.

Lykke til med valget!

Skrevet

Dette svarer jeg gjerne på for jeg har/hatt begge! Kjøpte Brio Happy kombi i 2006 til jenta vår. Den så liten og fin ut, men hele vogna syns vi var noe makkverk!!!!! Den er veldig liten og vi fikk ikke plass til skinnposen i bagen uten å måtte brette den nederst. Datteren vår er født i november og det var ikke lenge hun kunne bruke bagen før den var for liten. Kalesjen måtte strammes hele tiden og selv når den satt som den skulle så blåste det rett inn i åpningen. Hjulene lakk og måtte pumpes opp hele tiden. Ryggen til sportsvogndelen var et helvete å få ned. Vognen ble ikke mye brukt for å si det sånn. Eneste positive var at den var liten nok til å trille mellom butikkreoler og lett nok til å få inn i bil og buss.

Vognen ble raskt solgt og denne gangen går vi for Simo. Med en gang jeg trillet Simo vognen merket jeg en annen stødighet, komfort og stabilitet. Den veier jo litt, men det tåler jeg. Dessuten er Simo vanntett og gir god beskyttelse. Denne gangen vil vognen være stor nok til pose og stodig som fjell på bussen til byen.

Jeg hadde ikke vært i tvil!!!!!!

• 3 uker senere...
Skrevet

Takk for gode svar! Det blir Simo på oss, helt klart en god og solid vogn selv om den er litt stor og tung :) I en verden av ulike vogner er det jammen ikke lett å bestemme seg, men det er som dere sier, godt med god plass, gulljenta vår blir jo født når kulden setter inn så en god pose må det hvertfall være plass til :)

Skrevet

Anbefaler deg å ta en titt inne på forumet her som heter barnevogndebatten.

Er der de fleste skriver om vogner. Mye tips og råd å få. Jeg ville nå uansett vurdert emmaljunga fremfor Simo, nettopp fordi den er lettere....

Skrevet

De her inne som sier at de har opplevd at brio vognene er tyngre og mer klumpete/tar mer plass enn simo, har nok mest sannsynlig ikke 2010 modeller..

jeg synes de forrige brio modellene har vært noe makkverk, men 2010 vogna har mange endringer, og virker helt fantastisk, selv om jeg ikke ska ha slik type vogn uansett.. skulle jeg hatt en 4 hjuling av den typen, måtte det blitt en brio.

den er mye lettere enn simo, og dermed enklere å klikke av og på bagen/sportsdelen. veldig fin og ren i utseende, ser mye nettere ut enn simo. samtidig er det ikke så mye forsjell i bagstr.

så gå vertfall å ta og kjenn på begge vognene i butikk, og se på de sammenlagt før man bestemmer seg, istedet for å høre på tips her inne.. for som sagt, det er STOR foranding på årsmodellene på brio, simo er det vel null forandring på de sise årene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...