Nynte Skrevet 6. august 2010 #1 Skrevet 6. august 2010 Jeg synes vi bruker så mye tid per måltid. Min lille tass på 2 1/2 mnd får flaske med mme 6 ganger i døgnet. Han drikker alt fra 100 til 165 ml per måltid og det tar som regel aldri mindre enn 45 min. Vi har innlagte rapepauser pga luftproblemer, men rapene kommer ofte fort. Han gulper veldig sjelden, så sitter jo ikke å tvinger i han mat han ikke trenger heller.. Er ikke dette ganske lang tid? Hvor lang tid bruker dere? Tenkte å prøve å bytte smokk til 3 mnd smokk, men vil jo ikke at han skal sluke mer luft siden vi sliter litt med magen fra før...
Propellll ♥ Skrevet 6. august 2010 #2 Skrevet 6. august 2010 Ja synes 45 min er litt lenge. Tror vi brukte ca 10-12 min på ei flaske. Uten pause vel å merke Vi brukte Dr. Brown flaskene, og med de sluker en ikke luft. Vi skiftet til smokk nr 2 litt før 3 mnd alder. Kjøp inn en smokk større og prøv, du må jo skifte senere uansett. Hvilke flasker bruker du? Vi hadde også noen nuk / disney? flasker, han fikk i seg mer luft av dem..
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 6. august 2010 #3 Skrevet 6. august 2010 Kan anbefale Dr.browns flaskene! bytta til str.2 på smokken (den fra 3mnd) når jenta mi var 6uker. merket at mengden på måltidene steg med engang. du merker om smokken er for stor om det renner ut mye i munnviken. vil nok uansett gjøre det de første måltidene før baby finner ut at oj, dette går jo fortere. Men tilbake til flaskene, jeg bruker standard typen de smokkene er mindre enn de som kalles wide, jenta mi fiksa ikke de vide så her har vi kun brukt de standard. hun fikk mere luft av de vide fordi hun ikke fikk smokken riktig plassert i munnen. De vide kan minne om avent flaskene på smokken.
Nynte Skrevet 6. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. august 2010 Vi bruker Dr. Browns, standard flasker. Da tror jeg at vi skal begynne med smokkene fra 3 mnd og håper han bruker litt mindre tid, men ikke sluker mer luft av den grunn da:) Synes det er litt i drøyeste laget å sitte 5-6 timer i døgnet med en flaske i hånda. Er jo andre ting vi har lyst til å gjøre med lillemann isteden også, selv om det er litt kosestund med flaska:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå