Gå til innhold

Hva skal man ha med til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man ha med bleier og stelleprodukter til babyen på sjukhuset? Eller får man det der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykehuset har bleier og stelleprodukter til babyen :)

Skrevet

Åh :)

Da kan jeg ta det ut av bagen da :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hva skal man pakke ned da? Hentesett og evt litt klär? Og hvor store bag'er er det vanlig å ha med seg? Er litt redd for å komme med en sånn "hockeybag" og bli fnist av liksom, hehe...

Skrevet

Uff, jeg sliter med plassmangel der altså! Har en romslig veske til å føde i, en kjempebag til barsel, også har jeg en egen til babyen. Jeg vet den får låne klær, men vil liksom ha på den egne klær fra begynnelsen av. Og siden jeg ikke vet hvor stor den er, så har jeg tatt med dobbelt opp (str. 50 og 56).

Men den siste babybagen skal ligge i bilen og smugles inn av samboer. Synes det er litt flaut å komme trekkende med tre forskjellige bager. Hi hi :)

Skrevet

Skal du føde i en romslig veske du da? Spennende valg fårn si, hihi;)

Du trenger nok ikke ta med klær i både 50 og 56, jeg har ihvertfall sjelden hørt om babyer som ikke passer inn i str 50 de første par dagene- det hører nok til unntakstilfellene tror jeg. Eventuelt kan man jo heller bare få samboer til å hente de ekstra klærne hjemme i str 56, hvis d skulle bli aktuelt.

Noen klær til babyen og hentesett holder vel strengt tatt, men jeg tenker også å ha med et hjemmestrikket mykt babypledd i ull, siden sykehuspleddene er av litt ymse kvalitet.

Skrevet

ehe, ja litt morsom den der "bag til å føde i"!;-) men er vel i litt ammetåke allerede, jeg er iallefall det!:-)

Skrevet

Hvem trenger vel eget rom og fødeseng når man har en helt egen veske å føde i? He he.

Nei, en romslig veske å ha med når jeg føder skulle det være :)

Jeg vet jeg har med mye som sikkert er unødvendig også. Tror jeg kommer til å le godt av meg selv når vi kommer hjem og halvparten ligger ubrukt igjen i bagen!

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Åh jeg har ingenting å bidra med nå, men jeg må bare le litt:

Hehehehehe!!!!

Nyeste shoppingmoment: födevesker! Billig eller dyr? Ny eller brukt? Hahahaha!!

(sorry...er veldig på tur inn i ammetåka selv tror jeg...så jeg skjönner deg godt ;-))

Skrevet

sitter her og ler høyt og koser meg med denne herlige tråden... tror jeg skal ta med meg en bag å føde i jeg også... herlig altså. dette forumet kommer jeg til å savne....

Skrevet

og når det er sagt, så har jeg sikkert mye rart jeg ikke trenger med meg jeg også. husker godt etter første fødsel, jeg hadde med bukser, ingen av dem passet naturligvis, denne gangen satser jeg på å bruke mammabukser... har med hauger med truser, og noen ammetopper. og et skift til mannen min.

og bagen, den er stor.... sånn sportsbag, skulle kanskje heller hatt en liten trillekoffert??? kanskje jeg skal pakke om idag? lettere å holde orden i trillekoffert. og jeg har tenkt å bli så lenge jeg får lov til å bli på føden, tar det som husmorferie jeg. har jo to barn her hjemme fra før også, og det er jo godt å få blitt litt kjent med den nye før jeg reiser hjem til dagligslivets travelhet....

uansett bag, jeg er så fødeklar at jeg sprenges, men har innstilt meg på at ikke noe skjer med det første. er jo 'bare' åtte dager over termin.

Skrevet

jeg har med egne bind, saba selfsit.... for det er de jeg syntes føltes mykest etter forrige fødsel, jeg reagerte på plastikken i både always og libresse etter forrige fødsel. derfor tar jeg med myke plastfrie bind denne gangen (bind og bind... føles uansett mer som bleier....)

Skrevet

Til babyen trenger du nok ikke mye. Et par klesskift (body/bukse/sokker eller bare en myk og god pysj de første dagene) - og klær og evt et teppe til hjemreisen. Bleier, kluter, andre stelleprodukter (om man trenger noe mer) og helseteppe til å ha på sykehuset tror jeg man får på de fleste sykehus.

Skrevet

Tror også en stor baby vil klare seg med str 50 akkurat de første dagene ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...