Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære mann og jeg sitter for tiden å diskuterer hvordan vi skal gjøre det med permisjon.

Vi har tenkt å ta 80% lønn - 56 uker; 46 til mor og 10 til far.

I stedet for at far tar sin 10 uker sammenhengende, så lurte vi om han skulle ta et par uker når jeg er ferdig med min perm, og deretter 1-2 dager i uken. På denne måten vil jo bare de fulle ukene til far bli 80% lønn, mens når han da tar 1 dag i uken blir det den aktuelle dagen med tilsvarende lønn, mens resten blir 100% lønn. Da vil det bli lettere økonomisk slik vi ser det..

Hva tenker dere andre der ute???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også tenkt å ta pappaperm 1 dag i uken pga barnehage + at jeg skal ta tidskonto et par kvelder i uka fra ungen er 6 mnd å dermed kan ta fri 1 dag i uka etter at permisjonen egentlig er over. Da blir det bar 3 dager på barnehage å jeg slipper å gå ned 20% i stilling for å være hjemme en dag

Skrevet

Sambo begynte å ta en dag i uka, mens jeg jobba en dag i uka da førstemann var rundt 8-9 måneder. Det var en veldig fin start, og kan absolutt anbefales.

Neste gang vurderer vi om sambo skal ta 5 uker etterhverandre, og deretter at vi jobber 50-50 begge to en stund, for å drøye permisjon og dele på arbeidsoppgaver. Om han tar mer enn 10 uker er enda ikke avklart, men regner med det.

Skrevet

Har tenkt noe av det samme som dere HI. Siden jeg jobber som lærer er det mye bedre/enklere for meg å starte opp men en mindre prosent (40% kanskje) istedenfor at jeg går fra 0 til 100% når mannen min skal ta permisjon. Tenker i utgangspunktet at jeg blir hjemme til ca 7 mnd og så at mannen min tar ut to dager i uka og jeg er hjemme tre dager resten av permisjonstida. (Blir litt pumping på jobb da, men det får gå:) )

OG så har vi tenkt å utvide permisjonstida til barnet er ihvertfall 1,5år. Merket ihvertfall på gutten min at det var først da han begynte å bli klar for barnehage, og ønsker å vente ihvertfall så lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...