mariabee Skrevet 6. august 2010 #1 Skrevet 6. august 2010 Min kjære mann og jeg sitter for tiden å diskuterer hvordan vi skal gjøre det med permisjon. Vi har tenkt å ta 80% lønn - 56 uker; 46 til mor og 10 til far. I stedet for at far tar sin 10 uker sammenhengende, så lurte vi om han skulle ta et par uker når jeg er ferdig med min perm, og deretter 1-2 dager i uken. På denne måten vil jo bare de fulle ukene til far bli 80% lønn, mens når han da tar 1 dag i uken blir det den aktuelle dagen med tilsvarende lønn, mens resten blir 100% lønn. Da vil det bli lettere økonomisk slik vi ser det.. Hva tenker dere andre der ute???
gutt 2011 <3 jente 2013 Skrevet 6. august 2010 #2 Skrevet 6. august 2010 Vi har også tenkt å ta pappaperm 1 dag i uken pga barnehage + at jeg skal ta tidskonto et par kvelder i uka fra ungen er 6 mnd å dermed kan ta fri 1 dag i uka etter at permisjonen egentlig er over. Da blir det bar 3 dager på barnehage å jeg slipper å gå ned 20% i stilling for å være hjemme en dag
sund Skrevet 6. august 2010 #3 Skrevet 6. august 2010 Sambo begynte å ta en dag i uka, mens jeg jobba en dag i uka da førstemann var rundt 8-9 måneder. Det var en veldig fin start, og kan absolutt anbefales. Neste gang vurderer vi om sambo skal ta 5 uker etterhverandre, og deretter at vi jobber 50-50 begge to en stund, for å drøye permisjon og dele på arbeidsoppgaver. Om han tar mer enn 10 uker er enda ikke avklart, men regner med det.
Gutt 08 Jente11 Skrevet 6. august 2010 #4 Skrevet 6. august 2010 Har tenkt noe av det samme som dere HI. Siden jeg jobber som lærer er det mye bedre/enklere for meg å starte opp men en mindre prosent (40% kanskje) istedenfor at jeg går fra 0 til 100% når mannen min skal ta permisjon. Tenker i utgangspunktet at jeg blir hjemme til ca 7 mnd og så at mannen min tar ut to dager i uka og jeg er hjemme tre dager resten av permisjonstida. (Blir litt pumping på jobb da, men det får gå ) OG så har vi tenkt å utvide permisjonstida til barnet er ihvertfall 1,5år. Merket ihvertfall på gutten min at det var først da han begynte å bli klar for barnehage, og ønsker å vente ihvertfall så lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå