Gå til innhold

Jøjemeg, blander jeg NAN'en feil??HJELP!

Anbefalte innlegg

Leser her om hvordan man skal lage MME og lurer på om jeg gjør feil??

Vi koker vann og har over i flaskene. Setter det deretter i kjøleskapet.

Så når vi lager melka (fersk hver gang), blander vi i NAN i kaldt vann og varmer i Avent flaskevarmeren.

Er det feil???

Fortsetter under...

Hvis du ønsker å varme det kokte, avkjølte vannet i flaskevarmer, anbefaler jeg deg å gjøre dette FØR du har i pulveret. Ellers kan du også bruke mikrobølgeovnen til det samme, hvis dere har det. Har du en god flaskevarmer? Vi måtte levere vår tilbake (en dyr sak-500 kr kostet den), da vi sjekket temperaturen og oppdaget at den ikke klarte å varme opp mer enn til 27 grader.

Men ikke få panikk over at du ikke har gjort det helt etter oppskrifta da, tviler på at det har noe som helst å si at du har hatt pulveret i kaldt vann og så varma opp rett etterpå! Er vel noe annet om pulveret hadde vært i vannet lenge før du varma opp! :)

• 1 måned senere...

Hmm.. jeg har avent flaskevarmer (eller hva det heter) og bruker nan.. ser nå at avent varmer bare opp til 20 grader?? kan man ikke bruke denne da siden nan skal blandes ved 40 grader??

Annonse

Slik gjør jeg det:

Har en beholder med lokk, som jeg alltid har ferdig kokt, men romtemperert vann i.

(Av en eller annen grunn har vi ikke mikro eller vannkoker?! Skjønner ikke hvorfor, men har liksom alltid klart meg uten ..)

Når minsten skal ha flaske, koker jeg en liten dose vann ( evt varme opp ferdig kokt) og så blander jeg dette sammen med det ferdig avkjølte før jeg har oppi melkepulveret. For en flaske med 180 ml har jeg ca 75 mil nykokt og resten med temperert vann. Da pleier det å bli perfekt temp.

Og synes dette går ganske raskt..

mange måter å gjøre dette på, selv synes jeg avent flaskevarmeren bruker for lang tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...