Gå til innhold

Hvordan ser dagen din ut, 3 mnd gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi står opp i 6-7 tida og da har hun sovet siden klokka 20.00 om kvelden (2-3 amminger i løpet av natten)

Og hun har 2-3 dupper i løpet av dagen og vi har nettopp funnet ut at hun kan ha en halv times dupp fra 17.30- 18.00 om kvelden.

Ellers har jeg en meget aktiv jente. Hun liker å ligge på teppet og gymmen alene en liten stund, men blir fort lei. Hun elsker å stå på lårene mine og se ut, men helsesøster sa at det kunne hun ikke gjøre altfor lenge for det kunne ødelegge den naturlige utviklingen hennes.

Jeg triller henne ute i vogn 2- 3 ganger i uka. Syns jeg underholder henne og aktiviserer henne mye, men når jeg ser på klokka så har det kanskje bare gått en halv time og hun er våken i 2-3 timer.

Men hva annet gjør dere av aktiviteter? Tar imot tips og ideer med takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm..bleieskiftene bruker jeg å være ueffektive på for at tia skal gå litt.. hehe

Skrevet

Jeg har en skikkelig sovebaby i forhold til deg, så timene går jo litt fortere for meg.

Men det jeg pleier å gjøre når han er våken er å, som du sier la han stå på fanget mitt å se og snakke litt sammen. ( fikk forresten en kontra beskjed fra HS ang dette. Er greit så lenge baby vil det selv. Skal bare ikke drive med aktiv "trening" )

Synge og danse forran speilet med han i armene mine.

Ligge under babygymmen. ( dette gjør han aleine. )

Sover gjerne 4 timer på dagen, en time her en time der.

Går tur med han hver dag kl 11.00 da han våkner som regel rundt 09.00 tiden. Da gårjeg en time.

Ellers er han fornøyd med å ligge på krabbeteppet å gurgle for seg selv en times tid.

Skrevet

Nå er mini 4 mnd men her er dagene våre sånn ca(kommer litt ann på hva vi gjør):

Står opp i 7-8 tiden. Da har han sovet hele natta igjennom uten å våkne i det hele tatt,fra 20 tiden:)

Spiser frokost da, og så leker han litt under babygymen eller sitter på fanget mitt og koser og prater.

Så sover han en lang dupp på 1-2 timer før han spiser igjen i 1130-1200 tiden.

Så er han våken, leker under gymen,synger,prater og koser oss. Så spiser han igjen i 1530-1600 tiden. Så hender det han sover ca 20-30min. Leker igjen under gymen og koser seg der. Ligger også litt på magen for å trene litt:)

Nå som kveldstellet nærmer seg, sitter han litt på armen/ligger i fanget,koser og prater med mamma/pappa.

Så stelles han til kvelden,spiser og legger seg i 2000-2030 tiden.

hvis vi er ute å kjører, triller tur osv sover han klart mer.

Nå som han har fått sin første tann har han sovet masse mer de siste to ukene ca:)

Skrevet

Vi står opp i ni tida, da har lillegutt spist i hvertfall 4 ganger (noen netter mer) siden han la seg i halv ni tida på kvelden. Etter morgenpupp, skift og en liten "samtale" setter jeg ham i vippestolen slik at jeg kan spise frokost. Han pleier å være våken ca halvannen time før han vil ha den første duppen. Den varer som regel en time. I denne tida synes han som regel det er greit å sitte i vippestolen så lenge han får oppmerksomhet fra meg. Resten av dagen har ikke noe fast søvn-, pupp-, eller lekemønster. Han spiser ganske ofte (stor gutt!), vi bruker lang tid på bleieskiftene, prater og koser, og han dupper av nå og da. Han elsker å bli sunget til, så det gjør jeg ofte. Jeg kommer til å begynne på babysang med ham. Setter også på musikk og "danser" litt med ham i armene, da ler han høyt. Flere ganger for dag ligger han på lårene mine (jeg heiser dem opp så han ikke ligger vannrett, om du skjønner), også skravler vi i vei. Jeg synes det er så fantastisk og søtt med denne baby-gurglingen og alle prate-lydene. Jeg har noen faste barneregler som jeg kjører på med, tror han kjenner dem igjen etter hvert, eller i hvertfall måten jeg sier dem på, for han smiler fra øre til øre. Å ligge alene under baby-gym eller i vippestolen med leker synes han raskt blir kjedelig. Går ikke lenge før han begynner å gneldre da... Han liker også å stå på lårene mine, og han står selv, så da er det ifølge HS greit. Innimellom øver vi på å ligge på magen, men det synes han heller ikke så mye om ;-) Jeg går tur med ham i vognen minst en gang om dagen, oftest to. Godt for både meg og ham. Også møter vi jo andre mammaer og babyer innimellom. Jeg synes dagene raser avgårde... Det går altfor raskt!! Breeeeeeeeeems.....

Skrevet

Vi står opp mellom 8 og 10. Da er det tid for vitaminer, jern og tran. Jenta mi bruker som oftest å sovne rett etter dette og sove ca. 2 timer. Våke litt, lek og kos før hun sovner igjen. På ettermiddagen er hun mer våken og aktiv, da bruker vi ofte å trene nakken litt når vi ligger på mage. Av og til går vi tur på dagen, men tror ikke min lille liker vogna så voldsomt bra som jeg skulle ønske hun gjorde.

Av og til synes jeg dagene går så fort at jeg ikke når å gjøre alt jeg skulle gjøre. F.eks. å ta en rundvask i et rom i huset er litt av et prosjekt. Jeg takker virkelig gud for å ha oppfunnet bæreselen, vet ikke riktig hva jeg hadde gjort uten den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...