Milly ♥ Skrevet 6. august 2010 #1 Skrevet 6. august 2010 Hei! Har hatt en utrolig rolig og blid baby fram til for 2-3 uker siden. da begynte han plutselig med konstant klaging, slags sutrelyder eller fresing. Har begynt å gi han mer mat, for trodde han hadde fått for lite, men det ser ut til at han ikke vil ha mer enn jeg har gitt han. Er det ellers andre ting som pleier å slå inn i denne alderen? Han kan ikke krabbe enda, bare skyve seg bakover så lurer på om han kjeder seg. Ellers har han ikke fått noen tenner enda. Noen som har lignende erfaringer? Lurer så på hva det er som plager gullgutten vår!
Mjølkekua Skrevet 6. august 2010 #2 Skrevet 6. august 2010 Husker at dette var en tøff periode for gutten vår.. Begynte vel rundt 5 mnd, hvor han ikke ville sove på natten, og han varlitt vanskeligere å ha med å gjøre på dagtid. Hjalp veldig da han lærte seg å krabbe og sette seg opp rundt 6 mnd. Kan være frustrasjon? Går i allefall over:) har dessverre ingen tips. Håper han er tilbake til seg selv igjen snart!
desembergutt09 + ?? 31.1.12 Skrevet 6. august 2010 #4 Skrevet 6. august 2010 Hei! Vår gutt klagde veldig når han bare krøp bakover, det var helt tydelig at han var frustrert og det var en stor lettelse da han knakk koden for et par uker siden og nå klarer å dra seg framover på gulvet. mye mer fornøyd nå! jeg tipper at det er frustrasjon og kanskje tenner som presser på. håper det ordner seg snart!
X10ne Skrevet 6. august 2010 #5 Skrevet 6. august 2010 Vi hadde en sånn periode nå nettopp (8 mnd). Jeg tolket det som at hun var veldig frustrert over at hun ikke klarte å komme seg fremover (bare bakover og til siden). Og det stemmer nok for humøret ble et helt annet med en gang hun skjønte hvordan hun skulle gjøre det. Jeg har forstått det slik at de ofte er i dårlig humør når de tar et slikt utviklingssprang. Det er jo nettopp den frustrasjonen som til slutt gjør at de klarer ting de ikke har klart før :-)
Gjest Skrevet 6. august 2010 #6 Skrevet 6. august 2010 Å lære om utviklingssprang var enormt beroligende for oss...småen er i sitt sjette nå, og er helt umulig; klengete, mammadalt, sutrete osv. Jeg hadde ikke holdt ut hvis jeg ikke hadde visst om disse fasene. Les og spre ordet :-) http://voresborn.dk/babyudvikling/1439-syv-fantastiske-tigerspring
sjøsamen Skrevet 6. august 2010 #7 Skrevet 6. august 2010 Vi hadde akkurat det samme fra sønnen vår var 7mnd... varte i 1 mnd tid, han var så survete og grinete... hadde hatt verdens roligste og blideste unge. Tror ikke det er uvanlig i den alderen..
Milly ♥ Skrevet 9. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 9. august 2010 Takk for mange svar! Har brukt mye tid på han de siste dagene. Han er stort sett fornøyd når han blir båret, lekt med, underholdt osv. Regner med at det kommer seg når han begynner å krabbe, og får mulighet til å utforske verden selv. Uansett er det betryggende å høre fra dere!=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå