♥binna♥ Skrevet 6. august 2010 #1 Skrevet 6. august 2010 Er 8+1 i dag, ringte til legekontoret og fikk time 8. sept. Det blir 12+6 hvis jeg ikke regner feil. Er ikke det ganske sent? Mener å huske at jeg var til første kontroll i uke 10 og 11 i de forrige svangerskapene. Legesekretæren sa at man ikke skulle komme før uke 12 nå. Andre erfaringer? Hvilke fordeler er det med å komme så seint?
Spybøttå Skrevet 6. august 2010 #2 Skrevet 6. august 2010 Eg har heller ikkje hatt første kontroll endå, er 11+6 i dag, og legen min er ikkje tilbake før 16. august. Men ser mange her inne er til kontroll veldig tidlig. Eg er meir slik at eg tenke at går det bra, så er det jo der i veke 13, viss det skal gå gale så er det lite legen kan gjera frå eller til. Kan jo ikkje sjå på UL om fosteret er friskt før i veke 17-18 likavel.
oktober2014baby Skrevet 6. august 2010 #3 Skrevet 6. august 2010 Hei du :-) Jeg er i samme "båt" som deg. Eg er vel ca. 9 uker. og har fått legetime den 6. september. Tenker også at dette er sent.. Da er jo jeg 14 uker på vei... hmmm...
♥binna♥ Skrevet 6. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. august 2010 Mmm, men det er vel antageligvis lurt å tenke som "Spybøttå", ikke så mye legen kan gjøre uansett så tidlig. Jeg kjenner at jeg er litt mer bekymret denne gang. Ingen spesiell grunn til det. Kanskje fordi jeg vet at dette er siste mulighet; går det ikke bra denne gangen så blir det ikke flere barn. Søker derfor en bekreftelse på at alt er i orden. Må vel vente på det til ordinær ultralyd i uke 18-20. Har ferie nå, veldig spent på hvordan hverdagen blir når jeg starter på jobb igjen. Jeg har en jobb hvor jeg ikke kan yte 70%, men må være 100% tilstede. Nyter foreløpig late dager
Jojo x3 Skrevet 6. august 2010 #5 Skrevet 6. august 2010 Jeg har heller ikke legetime før jeg er 13+4, syns det var seint, men var ikke tid før pga bl a ferie. Er litt bekymret for at jeg da får seint ultralyd på sykehuset.
maleen Skrevet 6. august 2010 #6 Skrevet 6. august 2010 Ringte legekontoret i dag for å gi beskjed at jeg hadde fått en positv graviditetstest. Første hun spurte meg om skal jeg gratulere eller trøste deg. Jeg svarte Gratuler meg du. Jeg fikk allerede time neste uke. I uke 5 + - noen dager. Skulle ta med meg urinprøve og de skulle ta forskjellige prøver og ha en forsamtale av et eller annet slag. Jeg var sjokkert fordi jeg ventet å få time i uke 9 + -
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 6. august 2010 #7 Skrevet 6. august 2010 For å si det som sant er så er det ikke mye en lege kan gjøre så tidlig. Jeg skal selv i uke 13, men det er liksom ikke stort man gjør. Blodprøver, tisseprøve, måler magemål, vekt, puls, og fyller ut diverse papirer. Skulle heller ønske man fikk ul tidligere. Men selvfølgelig det legene gjør er jo viktig i forhold til om at alt er greit med prøvene.
#Aurora har tre gutter# Skrevet 6. august 2010 #8 Skrevet 6. august 2010 jeg tror nok det variere veldig fra legekontorer,har to svangerskap bak meg og husker at jeg var på kontroller når jeg var rundt 5 og 7uker på deg. Har nettopp funnet ut at jeg er gravid i dag så jeg er 4+2 og har tenkt og ringe legekontoret på mandagen,men jeg har pco så jeg bruker og få sikkelig oppfølging.
#Aurora har tre gutter# Skrevet 6. august 2010 #9 Skrevet 6. august 2010 må rette litt på dette med nr 1 så hadde jeg min føste lege time 7uker,men hadde da hatt ul når jeg var 5+4(hadde problemer med å få unger,derfor)med nr 2 hadde jeg ikke får jeg var 11uker,dette på grunn av at jeg ikke viste at jeg var gravid,når jeg var på ul da så var jeg 11+5 og ble da flyttet fram til 17+5uker,så var langt på vei før jeg fant ut at jeg var gravid. Måtte sjekke legepapirene..hehe
Nillebs Skrevet 6. august 2010 #10 Skrevet 6. august 2010 Heisann Binna! Gratulerer med et HERLIG kallenavn! ;-) Jeg er stort sett like langt som deg, kanskje noen dager foran. Jeg var hos legen min mandag, og hun sa gratulerer, regnet litt på terminen min, ta kontakt med helsestasjonen og jordmor der, og ba meg komme tilbake i 12, for blodprøver, urinprøve osv. Hun sa selv at det ikke var noen grunn til å gjøre noe nå, fo svarene på blodprøver og urinprøver vil være feilaktige. Det viktigste for henne var å høre om jeg hadde noen spørsmål. Jeg fikk med et par blad og et hefte til mor og far, og nå nyter jeg ferien og kvalmen!
Sara81 Skrevet 15. august 2010 #11 Skrevet 15. august 2010 Hei! Jeg ringte også til legen i uke 6, og sa at jeg ønsket å bestille en time rundt uke 10-11. Legesekretæren jeg snakket med sa at i Oslo så bør alle søke om fødeplass innen uke 8 for å sikkre seg det sykehuset man ønsker...Det kan være greit for dere andre å vite:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå