Snupi27 Skrevet 6. august 2010 #1 Skrevet 6. august 2010 jeg lurte litt på når dere dro til syden med deres barn for første gang? hvordan gikk det? dattera vår var 11 mnd første gang vi dro og det gikk fint. men vi tenkte å dra til vinteren og sønnen vår vil da ikke være mer enn rundt 6-8 mnd tenker jeg
Nikki 75 Skrevet 6. august 2010 #2 Skrevet 6. august 2010 Hva regner du som Syden? Min gutt var 3 måneder da vi dro til Sør-Europa, og det gikk helt fint. Vi kokte kjøpevann, og kokte flaskene i gryte, så det som var viktig for oss var å få en leilighet, ikke et hotellrom... Vi badet i bassenget for å kjøle ned, og alt gikk superbra.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 6. august 2010 #3 Skrevet 6. august 2010 Tror det kommer an på hva du vil ha ut av en sydentur (det forjette land, hehe...). Jeg er en som liker å slappe litt av, kunne sole meg litt, bade, spise ute på kvelden, "bo" ute hele dagen og kvelden omtrent og ta det rolig. Gjerne se oss litt rundt også. Så for meg er det å reise med en baby utenkelig, jeg fatter ikke at noen orker. Man må holde seg inne når det er som varmest, være mye i skyggen med en baby som gjerne vil åle/krype rundt og blir utilpass i varmen osv. Min ene svigerinne reiste med sin da 4 mnd gamle sønn, og de koste seg visst, men jeg vet jeg ikke hadde orket det. Vi har to ganger reist der minste barnet var ca 1,5 år (18 mnd og 21 mnd), til GC, og det var ganske travelt det også, men da kunne i det minste barna gå skikkelig selv, bade litt "alene" i de minste bassengene, vi kunne være ute hele dagen osv. Helt ok, men neste gang vi skal sydover vil jeg gjerne at vesla skal være minst 2,5 år, gjerne over 3 år og det er 1,5-2 år til. I mellomtiden får vi kose oss andre steder :-)
Gjest Kira06 Skrevet 6. august 2010 #4 Skrevet 6. august 2010 Vi har reist mye med datteren vår, og har aldri hatt noe som helst problemer. Har funnet ut at jo yngre de er, desto lettere er det å reise. Hun var kun 9 uker første gang hun var i utlandet, hvis man fortsatt kaller Danmark utlandet da.. hehe! Første gangen vi var et sted som var betydelig varmere enn her, da var hun nesten 8 mnd. Ikke noe problem, så lenge barnet får nok å drikke og holdes i skyggen. Det eneste jeg har hørt, er at barna burde få 1 eller 2 av vaksinene før man reiser lengre enn til Nord-/Midt-Europa. Så bare reis og kos dere:)
Gjest Kira06 Skrevet 6. august 2010 #5 Skrevet 6. august 2010 Men må også si meg helt enig med Alva over her, at det kommer an på hvilken type ferie dere er ute etter. Vi hadde egentlig planlagt en tur til Kanariøyene nå i vinter, men fant ut at det blir litt "kjedelig" med en som da er 1,5 år. Så vi venter heller til neste vinter, sånn at vi alle får litt mer ut av solen da.
Mayline Skrevet 6. august 2010 #6 Skrevet 6. august 2010 Min sønn var 2 mnd første gang vi var på Tenerife. Det var helt uproblematisk. Han koste seg masse under parasollen :-). Fullammet han, så det var veldig greit. Var heller ikke ubehagelig varmt for han der. Reiser 2 uker til Miami i november, og gleder oss stort :-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 6. august 2010 #7 Skrevet 6. august 2010 Jeg er enig med Alva jeg. Nå skal det sies at jeg ikke har vært i syden med baby, men jeg er også en person som helst bare vil slappe av, slikke sol og ligge på en flytemadrass når jeg først er i syden. Ta meg en paraplydrink på sene kvelder. Med baby ser jeg for meg at det bare blir opphold i skyggen, og kanskje mange turer innendørs. Og da ser jeg ikke helt poenget. Ikke har jeg planer om å sitte på bar til langt utpå natt heller, med en baby sovende på hotellrommet. Jeg har bare oppdaget at til og med her i Norge, så vil lille snuppa helst bare være i skyggen, og blir det for varmt så blir hun bare grinete. Så til syden skal vi ikke med det første. Men så er babyer forskjellige, og jeg er kanskje litt for pessimistisk til akkurat det. Jeg ser ikke for meg at det blir så mye mer avslapping enn det jeg kan få her hjemme. Ikke noe mer sol heller forøvrig (og det sier jeg som kommer fra nord og har opplevd 10 grader og sur vind store deler av sommeren). Derimot kan jeg gjerne reise med baby til en storby eller noe, for da kan man i det minste få gjort litt mer og oppleve litt mer. For jeg reiser aldri til "syden-syden", type resort-ferie, for annet enn sol og varme, noe babyer ikke er fan av Når det er sagt, så kan man jo ta med seg en baby til syden når enn det måtte passe dere. Dere har jo vært før og har allerede erfaring med det. Men jeg tror jo det blir lettere dess større de blir. Ungen tåler mer, er mer selvstendige osv.
abella Skrevet 6. august 2010 #8 Skrevet 6. august 2010 Jeg syens det er topp å reise med små barn jeg! Vi 'loffet' rundt i sør-øst Asia fra Knerten var 5 mnd til han ble 7 mnd. Det var varmt, 30-40 grader. Vi hadde mange forskjellige utflukter både strandferie, resort, byferie ++. Selv er jeg ikke så kjempeglad i stranda, men liker mer at det skjer litt. Det eneste jeg synes var litt stress var å bo på hotell, så vi forsøkte å ha leilighet så ofte som mulig, det er mye mer praktisk med små barn. Så alt går! Men man må selvsagt tilpasse seg mye når barna er så små, så man reiser på helt andre premisser enn tidligere. God tur!
las chicas Skrevet 6. august 2010 #9 Skrevet 6. august 2010 var på gren canaria når småen var 4mnd. gikk helt fint
bitthen Skrevet 6. august 2010 #11 Skrevet 6. august 2010 Skal til Gran Canaria når mini er 9 mnd. Tror det er greit å ta det før de lærer gå. Med en gang de har lært det vil de gjerne gå over alt :-) Vi skal reise sammen med besteforeldre, så får nok litt avlastning også Men nok med en uke, ja Tror ikke det er nor poblem å reise til syden med minier, men man bør forberede seg på at det ikke blir som å reise uten og stille forventningene deretter.
Pooh Skrevet 6. august 2010 #12 Skrevet 6. august 2010 Vi var i syden i mai. Da var Lillemor litt over 7 mnd. Det gikk veldig fint, men det var ikke en veldig avslappende ferie. Man kan ikke bare legge seg rett ut i solen hele dagen. Hvis man er innstilt på at det, går det fint. Og er man flere til å passe på, er det ekstra bonus. )
*Bo*og*Junior* Skrevet 6. august 2010 #13 Skrevet 6. august 2010 Vi hadde med oss junior til Syden når han var 6 uker, og det gikk kjempe bra. Kokte flaskevann og kokte flaskene i kjele, veldig greit å ha egen leilighet når du reiser med en baby da. Vi reiste i ett stort reisefølge, der bla besteforeldre var med, så det var alltid 2 eller flere vokse i nærheten av han.
alenemed1. ♥ Skrevet 7. august 2010 #14 Skrevet 7. august 2010 jeg var i syden nå i juli med tulla som ble 11 mnd når vi var der. gikk kjempe fint det men det ble mye sitting i skyggen, hun ble slått ut av varmen så hun sov mye. må jo si at jeg tror nok ikke jeg vil dra igjen med ett barn i den alderen for det ble litt slitsomt og aktivisere hele tiden. hun kan ikke gå og kunne jo ikke la henne krabbe rundt noe særlig så tenker att å reise før de krabber eller etter att de går selv er best jeg da, men det er jo bare meg. hadde ikke hatt noen betenkligheter med å dra jeg
Tjobing! Skrevet 7. august 2010 #15 Skrevet 7. august 2010 Første gang med nr 1 var 9 mnd, nå vil minste være 3 mnd når vi drar til Spania. Gleder oss! Jeg mener bestemt at slikt handler om innstilling og hvilke forventninger man har :-) Man kan reise på rundtur, storbyferie, sydenferie eller hvadetmåttevære fra de er bittesmå. Kommer helt an på hva slags typer man er selv, tror jeg. Er ikke mer stress enn man gjør det til selv :-)
Maiblomst2010 Skrevet 7. august 2010 #16 Skrevet 7. august 2010 Så enig med deg, Tjobing! Innstillingen er viktig!! Og jeg orker snart ikke flere overhysteriske mammaer som ikke kan ha barna sine i varmen osv osv. DET VOKSER OPP BARN I DET DERE KALLER "SYDEN" OGSÅ!!!!!! Hjelpes... Vi er to mammaer som drar til "syden" nå, alene med våre to barn. De er da 2 mnd og 3 mnd. VI GLEDER OSS!!!
JuniAnkerHansen Skrevet 7. august 2010 #17 Skrevet 7. august 2010 Vi skal reise i September med vår da 3,5 mnd gamle baby og storesøster på nesten 4 år. Regner med at det skal gå helt strålende. Jeg fullammer og han sover fortsatt mange lurer i løpet av dagen. Jeg trives best i skyggen selv, så jeg ser for meg at det blir fint å sitte under en parasol med babyen i vogna. Dersom det blir for varmt å være ute midt på dagen kan jeg og far bytte på å være inne i leiligheten med babyen mens den andre er på stranda eller ved bassenget med storesøster. Vi har realistiske forventninger til turen og er innstilte på å tilpasse alt etter barna. Det blir til å ta tidlig kvelden, derfor har vi passet på å bestille leilighet med balkong slik at vi kan sitte litt ute å kose oss etter at barna har lagt seg. Jeg tror det er mye lettere å reise med en på 3-4 mnd en med en 1-åring som vil ut å utforske hele tiden og som putter alt i munnen osv. Uansett, om man har lyst og føler seg trygg på å reise med babyen ser jeg ikke at det skal være noen hindringer for det.
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 8. august 2010 #18 Skrevet 8. august 2010 Vi skal til Tyrkia i september, vesla blir da 4 mnd mens vi er der. Tror det skal bli veldig greit. Vi har en sønn på 3 år også, som jeg tror vil kose seg med å bade. Vi skal på All inclusive da, det mest pga 3-åringen som var slitsom å ha med seg ut på restauranter i fjor på kreta da han var 2 år. Det er dog viktig å innstille seg på at en syden-tur med barn ikke blir som å reise alene, det blir litt skyggesitting og tidlige kvelder. Jeg hadde imidlertid ikke orket å reise med en baby som hadde begynt å krabbe eller nettopp begynt å gå, det hadde blitt slitsomt. Også skummelt med tanke på at de putter alt mulig i munnen. En baby på 4 mnd derimot drikker jo bare melk og man slipper å bekymre seg for at de får i seg masse ulumske bakterier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå