Truda- mor til 2 Skrevet 6. august 2010 #1 Skrevet 6. august 2010 Har akkurat vært på ultralyd, 34+3, og legen estimerte bebisen til å veie 3000 gram NÅ!! Hodemål var rett over den tykkeste streken (BPD 95) og magemålet var laaaangt over (MAD 107) Målene sier ikke meg så mye, men vekta virker jo helt sinnsyk... Skjønner ikke hvordan det ble sånn, hun veide 1800 gram for fire uker siden, og det var midt i gjennomsnittet.... Hvor skal dette ende til termin? For ikke å snakke om hvis vi må gå over?? Legen mente jeg måtte ta sukkerbelastningstest og greier, enda jeg ikke har hatt noen tegn på sv. diabetes tidligere. Hjelp! Noen med lignende erfaringer?
Nickeguri Skrevet 6. august 2010 #2 Skrevet 6. august 2010 Jeg aner ikke hva babyer veier gjennomsnittlig i uke 35. Men husk også at det er stor feilmargin ved slike målinger. Tror de opererer med 20% +/-. Jeg fødte for 5 år siden. To dager før fødselen ble babyen på ultralyd estimert til 3300 gram. Hun var 4000 gram da hun kom ut. Så tallene er ikke alltid til å stole på.....
mandalay Skrevet 6. august 2010 #3 Skrevet 6. august 2010 Jeg har også hørt at disse målingene ofte ikke stemmer. Jeg var selv på 3 UL i går. Er 34 fullgåtte uker og babyen ble målt til rett under 2.4 kg nå, og estimert til 3.6 kg ved fødsel. Ligger visstnok bittelittegrann over gjennomsnittet.
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 6. august 2010 #4 Skrevet 6. august 2010 Jenta mi hadde et vekstavvik på 0% i uke 26, 14% i uke 28 og 3% i uke 32. Legen som gjennomførte ul i uke 32 sa at det var alt etter hvilken lege som målte. 1mm feilmåling tilsvarer 3 dager, så hvis de måler litt forskjellig kan det fort bli noen gram..
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 6. august 2010 #5 Skrevet 6. august 2010 Min ble estimert 5,3 i uke 36/37 sist...og da gikk jeg i tillegg leeeeeenge på overtid så var redd for kjempe baby selv... Heldigvis var han ikke så stor uansett... 4,2kg Født en på 2,5 og en på 4,2kg og det var ikke noe særlig forskjell i vondhet for å si det slik
vurdere1til Skrevet 6. august 2010 #6 Skrevet 6. august 2010 fikk oxo beskjed om at baby var rundt 3000g i uke 35... eg har svangerskapsdiabetes, men det ble oppdaget tili og regulert med kosthold.. er ikke så mye å få gjort med det, men nå er det jo sånn at det stemmer jo ikke bestandig det di måler å kommer fram til... skal på ny ul nå på mandag, å da er eg 37+6, så blir jo spennende å se hva di kommer fram til denne gangen...
Mamma/Oda Skrevet 6. august 2010 #7 Skrevet 6. august 2010 Hei Jeg fødte mitt første barn på 4,9 kg for to år siden. Vekstkurven den gangen raste avgårde fra uke 32.. Er nå i uke 36 (allerede estimert til 3200 gr og ved oppfølging på vektestimering.Har også avlagt glukosebelastning og den var helt fin. De tilrettelegger for meg denne gangen og jeg blir satt i gang/eller keisersnitt før termin dersom det viser seg at barnet når samme vekt*-altså vektestimering hver uke. Be om ekstra vektestimering-og fortell at du er bekymret. I vår familie er det store barn så det er arvelig-kanskje det er det hos dere også`?.. Be om tilrettelegging så blir det nok bra-lykke til:o) Legen min er tydelig på det at man ikke skal føde så store barn som på 5 kg -det er slitsomt for både mor og barn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå