husmus &2 Skrevet 6. august 2010 #1 Skrevet 6. august 2010 Lille prompeline er 3 mnd og hater Manducaen og det gjør egentlig jeg også. Jeg synes det er umulig å få plass til bena hennes på en ordentlig måte og det virker ikke særlig komfortabelt. Hun er jo for liten til at bena kan sitte behagelig utenfor. Dere som har Manduca, når tok dere den i bruk?
gumo Skrevet 6. august 2010 #2 Skrevet 6. august 2010 Min også klagde litt til å begynne med (prøvde allerede fra ca. 3 uker), og virket ukomfortabel. Det er egentlig først nå de siste ukene at hun har sittet i den uten å klage, og i dag sovnet hun til og med i den. Bruker fremdeles den inner"bleia", siden hun er i underkant av 6 kg. Nå sitter hun stort sett og følger med på det som skjer.
mammatetogansketette:)) Skrevet 6. august 2010 #3 Skrevet 6. august 2010 Drøye tre mnd. var lillemannen vår da vi starta. Gikk fint det, men første gang jeg prøvde var det som du sier- virka ikke komfortabelt- men en uke etter var det mye bedre! Om poden hadde vokst eller jeg gjorde ettellerannet på en annne måte for å sette han på vet jeg ikke... Forøvrig brukte jeg å legge manducaen på gulvet og "kle på" spedbarnsinnlegget først, og så hekte selene på meg selv.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 6. august 2010 #4 Skrevet 6. august 2010 Vi begynte med den til storesøster når hun var 4,5 mnd. Syntes hun satt bedre i den etterhvert. Syntes hun ble litt i mindte laget helt i begynnelsen. Etterhvert begynte både hun og vi å like den veldig godt
husmus &2 Skrevet 6. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 6. august 2010 Nummertoijuli:), å kle den på liggende var ikke så dumt. Jeg tipper det vil hjelpe litt. Det prøver vi senere Det er jo så mye mer praktisk med sele, spesielt når størstemann skal leveres og hentes i barnehage og slippe vognstyre.
gumo Skrevet 6. august 2010 #6 Skrevet 6. august 2010 Men hva med beltet rundt livet - før eller etter spebarnsinnlegget?
mammatetogansketette:)) Skrevet 6. august 2010 #7 Skrevet 6. august 2010 før. festet han først, tok selene på meg selv mens jeg holdt han med den ledige armen, og festet mage beltet sist og strammet der det trengtes.
mammatetogansketette:)) Skrevet 6. august 2010 #8 Skrevet 6. august 2010 Jeg fikk ikke til å feste han i sela på andre måter:) Syntes det ble vanskeligere når vi måtte slutte med innlegget- da måtte jeg jo feste alt på meg først før jeg puttet han oppi- og så stramme det som trengs... men gikk etterhvert veldig bra det også- uansett er det en stor fordel å ha et speil å se i når man henger på seg både sele og unge- spesielt når man er alene og skal ut- og det er man jo ofte:) Kom forresten på at jeg noen ganger la selen på kjøkkenbordet, festet han oppi OG festet beltet FØR jeg løftet han opp og tok på meg skulder-reimene... avhengig av å ha rette høyden på bordet da:) OG når jeg skulle legge fra meg en sovende gutt, så løsnet jeg først litt på selene, tok av skulder-reimene og satte meg på kne forran sofaen og "veltet" han ned- før jeg tok av magebeltet- så sov han fortsatt en stund- liggende med selen under seg:) Er bare å prøve seg fram å finne SIN måte..)
You can call me Dårris Skrevet 7. august 2010 #9 Skrevet 7. august 2010 Jeg har brukt den i et par mndr nå (han er 6 mndr), men bruker fortsatt elastisk sjal i tillegg. Det er perfekt til mindre babyer.
AinaAina Skrevet 28. mars 2013 #10 Skrevet 28. mars 2013 Hvordan har dere beina til ungen? Vesla er 11 uker, kan ikke ta beina ut til hver side enda. Hva gjør/gjorde dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå