Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man blande MME (Hipp i dette tilfelle) ut i kaldt vann for så å varme den opp senere?

Syntes jeg har hørt at det går an, men så ble jeg litt usikker når jeg skulle til å gjøre det selv;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vil ha en enkel måte å gjøre det på, så gjør jeg det slik:

Jeg målte opp kokt vann på flasker for hele døgnet og satte de i kjøleskapet. Når det var mattid, varmet jeg flaska i mikroen til drikketemperatur, og hadde i pulveret som står på benken klar i doseringsboks. MME skal serveres så fersk som mulig.

Skrevet

Når det gjelder Hipp må du da isåfall varme ca halve vannmengden til ca 70 grader, blande i pulver, og så blande i resterende mengde kaldt vann (siden pulveret skal blandes i i høyere temperatur enn drikketemperatur). Med Nan kan man varme alt vannet til drikketemperatur og så blande i pulveret.

Skrevet

Se forresten forumet "flaskemelk", der finner du nærmest alt du trenger å vite om mme:)

Skrevet

HIPP skal blandes i ca 40-50 grader, står det på pakka. Drikketemperatur er ikke så langt unna det, derfor gjør jeg det slik.

Dette skrev noen ang. HIPP for en stund siden:

Ang temperatur så har jeg mailet Hipp og spurt om dette, de svarer:

Årsaken til at hipp skal blandes ved 50-60 grader er at pulveret løses best i dette temperaturintervallet. Så eneste som skjer hvis du lager ved lavere temperatur er at du kan får problemer med å få løst opp pulveret.

Ved høyere temperaturer kan man med ECO 2 få problemer med klumping pga stivelsen i denne. Ellers vil ikke barnet ta noen ernæringsmessig skade av å blande Hipp ved høyere temperatur av og til. Men som vane bør man altså holde seg til det anbefalte temperaturintervallet.

Skrevet

Ok. Jeg får ikke til å løse opp pulveret ved drikketemperatur jeg, så er nødt til å blande det ved høyere temperatur.

Skrevet

Takk for hjelpa alle sammen

Det var mer det at jeg hadde tenkt meg en tur på kafè også lurte jeg litt på om jeg kunne blande det kaldt her hjemme og bare varme det opp når han ble sulten når vi var på kafè.

Men det ble så stress at jeg ble puppen istede for.

Hadde glemt å tine MM så det var bare derfor.

Jeg liker som dere kanskje skjønner ikke å amme offentlig, uansett hvor naturlig og normalt det er så er det bare ikke min greie;o)

Men det var heldigvis ikke folk der, så jeg kunne bare gjemme meg vekk:o)

Skrevet

Et tips til en senere anledning er å ha kokt kaldt vann på en tåteflaske og et lite glass med oppmålt mme-pulver i (jeg bruker sånne små urinprøveglass) og få de på caféen til å varme opp vannet i mikroen og så tilsette pulveret der. Høres kanskje ut som stress. Men jeg synes det er veldig lettvint!

Jeg liker forresten heller ikke å amme offentlig, skjønner deg godt!

Skrevet

På det ene kjøpesenteret her, har de ammestol og krakk på stellerommet. Det er jo kjekt:)

Skrevet

Vanligvis så pleier jeg å ha med kokt vann på en termos.

Men i dag var det egentlig sånn rett før jeg skulle ut av døra gjøre alt veldig enkelt greie.. Hehe...

De har ammerom på kjøpesenteret her også, men litt stress å gå dit når man sitter midt i lunsjen;o)

Skrevet

Nan selger ferdigblandet MME i små porsjonspakker på de fleste butikker. De oppbevares i romtemperatur og funker helt supert til cafè-besøk. Vi har alltid et par stående, fordi jeg ikke liker alt styret som kommer med pulver, vann, temp osv. Det er bare å ha pakken med, helle den på flaske og få varmet opp til riktig temp.

Var først redd at jenta skulle reagere på de, men alt er helt likt, Og hun liker de kjempegodt!

Det er nesten som at NAN forstår småbarnsmødres cafèbesøk-behov :)

Skrevet

Ja jeg pleier å ha de liggende, men ikke den ganga gitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...