Gå til innhold

To spørsmål om smokken...

Anbefalte innlegg

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Sønnen vår (7uker) suger bra på smokken, men når han holder på å sovne, mister han smokken og våkner... Dette resulterer ofte i litt sutring som kan utvikle seg til grin om ikke smokken kommer raskt tilbake på plass... Hvor lenge bør jeg forvente at det vil være slik? Det er jo lenge til han faktisk kan ta den til munnen med hånda si selv liksom... Vi gir sjeldent smokken til han om natten, da det bare vil holde oss våkne.

Og...

Hvor ofte skal smokkene byttes ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

smokkene skal vertfall byttes ut en gang i mnd. det var det spørsmålet e kunne svare på, for min har aldri tatt smokk.

Skrevet

De blir flinkere til å holde smokken i munnen etter hvert, den ramler ikke ut like lett.

Da Knerten var 6 mnd begynte han å putte inn smokken selv (kunne da krabbe rundt i senga, finne den og putte den inn på natta)

Vi bytter smokk kanskje ca hver 3. mnd og ellers ved behov.

Skrevet

Hvorfor skal de byttes så ofte?

Skrevet

Hadde samme problemet med snuppa vår men min kjære mor, som har jobbet på barneavdelingen i over 20år kom med et godt tips. Hvis du kjøper smokker som har ring kan man ganske enkelt ta det ene hjørnet av en vaskeklut og dra den litt gjennom ringen, så legger man vaskekluten ved siden av hodet til barnet i sengen slik at den "støtter" smokken opp, når den da er på vei ut av munnen faller den ikke ned i sengen men blir liggende i munnhøyde og snuppa finner den igjen dersom hun vil ha den.

Dette pleide de å gjøre med de små barna på sykehuset, og vi har gjort siden hun var 1 uke gammel og det har fungert veldig bra! Hun er nå snart 7 uker og våkner heller ikke like lett dersom hun mister andre smokker som ikke har kluten rundt. Jeg bruker kluter kjøpt på ikea, men alle andre vaskekluter som ikke er "hansker", men bare ett lag på en måte kan fint brukes. Pleier å sjekke når hun har sovnet at ikke kluten ligger foran nesen, men sjeldent at jeg har hatt behov for å flytte noe på den. Håper det kan hjelpe! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...