Gå til innhold

Jeg trenger tips til fine bryllupslokaler man kan leie i Oslo (ikke alt for dyrt), gjerne hvor man kan stå for mat selv!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drømmen min har vært Disen gård, som er helt nydelig og nærme der vi bor. Men ser at de har mye restriksjoner (alle inne etter 23 pga hensyn til naboer, ikke musikk etter 01, alle må være ute kl 02 mm) og i tillegg har de maxgrense på 55 gjester. Vi er 62 nå, selv om det kanskje kunne gått likevel. Men ønsker helst noe i samme stil, gjerne litt eldre, ærverdig lokale.

Noen tipset om Grefsenkollen, men der må man bestille med deres meny som var rimelig dyr (minst 600 per hode for mat og 400 per hode for vin), dvs over 60 000 kr. Vi hadde håpet på et sted vi kunne bestille catering litt rimeligere og ha med vin selv.

Årvoll gård har jeg tenkt på, men synes ikke lokalene der er like fine. Og Trosterudvillaen har noen foreslått, men den er for liten for selskapet vårt..

Blir meget takknemlig for tips!!!!!

Skrevet

Vi hadde middagen på Oppsal samfunnhus. Ja jeg vet det hørtes jalla ut, men lokalet var veldig fint.

Og det som var så bra var at det var et kjempe fint eget kjøkken der. Vi måtte ha eget kjøkken, og det var helt perfekt.

Han som var ansvarlig for det var kjempe ok, og vi ringte han på natten og spurt om vi kunne ha det en time lengre og det var helt ok.

Nå husker jeg ikke prisen sånn i farten, men det var ikke kjempedyrt mener jeg å huske.

Vi var 70 stk der og det var ikke noe problem:)

Skrevet

Hva med Schafteløkken? Ligger kjempefint til like ved Frogner plass.

Skrevet

Tror ikke schafteløkken leier ut lenger?

Bekkelagshuset, vi var 80 gjester! Veldig fornøyd med lokalene, de har ogsá stort kjølerom så all drikke holdt seg kald. billig er det ogsá, 4-5000kr

Bekkelagshuset.no

Bildene er ikke helt optimale, anbefaler å ta en titt selv. Det er ogsá utsikt over fjorden

Skrevet

Man må bruke nobel catering, men de leverte helt nydelig mat! Hadde typ dinner/tapas buffet, ble 20.000kr totalt for 80 gjester, alle ble mette;-) vinen hadde vi med selv, kjørte litt skytteltrafikk til og fra sverige;-) det samme med øl og mineralvann

Skrevet

Hvis dere har mulighet for å reise litt ville jeg ha valgt villa malla.

villamalla.no

Litt avhengig av når tid på året dere ønsker der.

Skrevet

Takk for tipsene!!! Skal sjekke ut. Husmus: det dreier seg om neste sommer. Må jo være tidlig ute for å få booket noe :)

Skrevet

Og Norma Jean: 20 000 fo r80 gjester hørtes jo abs ikke ille ut! Men da var det ikke 3-retters, men buffet hvor man gikk og forsynte seg, ikke sant?

Skrevet

Tar gjerne mot flere tips! :)

Skrevet

Vi hadde jo selskapet på Disen Gård, og var igrunnen strålende fornøyd m både lokalet og damen som driver stedet- kjempehyggelig, og hjalp oss med hva det skulle være=)

Men ja, det er jo visse restriksjoner, men dette gikk egentlig mye bedre enn forventet. Vi passet på å starte med middagen ganske tidlig, halv fem eller noe deromkring, nettopp for å få god tid til festen før stengetid. Hadde kaffen utendørs i eplehagen, i lun kveldssol, og når klokken ble 11 var det i grunnen helt greit å trekke inn. Når klokken nærmet seg to hadde folk uansett begynt å gå, og vi som (høygravid) brud og brudgom var klare for senga hehe;)

55 personer er maks maks, for det er vel rett og slett ikke plass til flere rundt bordene tror jeg (serveringspersonalet må ha litt plass de også, for å komme fram). Vi var 50 stk, og da hadde vi greit med plass.

Du har ikke sett på Villa Lilleborg eventuelt? Gammelt herskapshus fra slutten av 1800-tallet, som ligger på Ormøya, kort kjøretur fra Oslo sentrum (plass til 65 gjester). Nydelige, landlige omgivelser med sjøen i umiddelbar nærhet og Ormøya Kirke like ved- koselig gammel trekirke, også den fra slutten av 1800-tallet tror jeg.

se mer her;

http://www.villalilleborg.no/Forside.aspx

her står det mer om Villa Lilleborg, og flere andre liknende steder i Oslo;

http://oslopuls.aftenposten.no/aktivitet_friluft/article83323.ece

Håper dette var til hjelp=)

Skrevet

dytter litt, siden du lurte på dette m Disen Gård=)

Skrevet

Takk for svar!! Ja, jeg tror nok dessverre Disen blir for lite for oss da. Har pratet med dama som leier ut og hun mente max var 55 samt at dte ikke gikk an å be flere til kaffe, noe vi har planer om. Synd!

Jeg har sjekket Villa Lilleborg, det ser kjempefint ut!! Og takk for tipset om kirke i nærheten- det er veldig praktisk å ha kirke og lokale nærme hverandre. Men prisen der er jeg mer usikker på, og om man MÅ bestille maten deres el kan ha catering. Skal ringe i mrg..

Stress at man alt nå må booke og bestemme seg for ting et år frem i tid.. Og ikke minst, avgjøre nå hvor mye vi kan klare å spare..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...