Gå til innhold

Fliser eller gulvbelegg på badromsgulvet? Hva hadde du valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns fliser er finere, men belegg er mer praktisk. Lettere å vaske, og belegg blir ikke sprøtt over tid.

Skrevet

Fliser, uten tvil. Synes belegg er kjempestygt, sorry :)

Skrevet

Jeg syns belegg er stygt også, men har ikke sett hvilket utvalg de har den dag i dag. Lurer på om de har blitt finere?

Skrevet

Jeg ville uten tvil valgt belegg. Belegg fins i utrolig mye fine utforminger nå!

Fliser er uhygienisk med de ekle fugene mellom...kaldt og hardt og jævlig ;) Med belegg trenger du ikke ha varmekabler under en gang, og trenger ikke knuse absolutt alt som mistes ned fra benken.

Skrevet

Belegg!

Vi har belegg og ingen som legger merke til at det ikke er fliser før jeg påpeker det.

Skrevet

Du kan behandle fugene, sllik at de blir like glatte som flisene. Da holder de seg i fargen og er mye lettere å holde rent. En får kjøpt det hos de fleste forhandlere som har fliser. ( Er litt dyrt kanskje. Koster ca. 400kr.)

Jeg skal igang å pusse ned det øverste laget av fugene mine, slik at de blir hvite og fine igjen, og så skal jeg behandle de ;)

Skrevet

I tillegg ville jeg valgt smale fuger, er så mye finere. Jeg ba om det når jeg skulle ha nytt gulv på badet, men fikk det ikke :( *snurt*

Skrevet

Flyttet inn i nytt hus i høst, og her er det belegg på baderomsgulvet. Guuud, så lett å vaske! Vi har ikke varmekabler, og tror det blir problematisk å støpe det også. Derfor noe vi må vurdere i fremtiden. Gulvet blir ikke kaldt og bruker ikke like mye strøm til å varme opp badet.

Ville aldri vurdert det før, men nå som jeg har det er jeg veldig fornøyd. Så jeg vil garantert vurdere det ved neste oppussing! Har sett de har en del ok belegg i butikken.

Skrevet

Jeg synes fliser er finest da, men enig i at gulvbelegg er mer praktisk.

Det er sant at du finner fine gulvbelegg idag som ser ut som fliser. Likevel ville jeg nok selv gått for fliser.

Skrevet

Jeg har nylig pusset opp badet, og skulle egentlig ha belegg på gulvet. Men jeg fant ikke ett eneste belegg som jeg likte, alle var like stygge, så jeg gikk for fliser. Og har absolutt ikke angret på det. Knallfint ble det. :o)

Skrevet

Ikke tvil i min sjel:

Belegg. Vanvittig mange fine å velge mellom for tiden, det gjelder bare å lete litt rundt og ikke bare se på det som er utstilt av kjedelige våtromsbelegg hos Montér, Bygger'n og Byggmakker!

Fliser er hardt, kaldt og ikke tett. Med den strenge våtromsnormen som er nå, så er det belegg som holder mål.

Skrevet

Gulvbelegg....

Eg ville heller spandert fliser på bad/kjøkken/gang..Dei romma der folk skal vere....Kva som er på vaskerommet er for meg likegyldig...eg har grått gulv og gule vegger.....Er da ingen andre enn eg og familien som skal inn der.....!!!

Skrevet

fliser.

Syns det er mye finere:)

Skrevet

haha...ser no at det er på badet du skal ha det ,og ikkje på vaskerommet....På badet hadde eg valgt fliser om det er hovudbadet....

Me har eit hovudbad med fliser på gulvet,så har me eit bad på loftet med belegg.....

Skrevet

Fliser helt klart.

Jeg synes ikke belegg er noe fint, og kan absolutt ikke se at det er mer praktisk enn fliser. Dessuten er belegg ekstra stygt dersom du må sveise skjøter:)

Skrevet

Jeg er enig i at det er ett dilemma ja.Sliter litt med samme problemet selv.

Men,ett bad pusser du en gang mens du bor i huset. Fliser gir en "høyere standar" enn belegg,og du får dermed mer penger igjen for arbeidet dere har gjort ved salg.

Ta dette med i vurderingen din så blir kanskje valget enklere:-)

Skrevet

Vi har det gerbad 0707 og det ser ikke ut som fliser. Ser ut som gulvbelegg med flisemønster. Får ikke samme eksklusive følelsen som flsier gir uansett.

Skrevet

Vi pusset opp badet nettopp, og det ble fliser. Jeg undersøkte belegg fordi det er ganske opplagte fordeler med det, men vi hadde litt lite tid til rådighet, og vi fant ingenting som fristet og ikke så "billig" ut. Det finnes sikkert for dem som leter litt.

Det ble store antrasittgrå fliser. Under det har vi våtromspanel som er sveiset sammen, litt dyrere enn membran men tryggere iflg. byggmesteren.

Skrevet

Belegg:) Jeg personlig syntes det er mye bedre å trå på, det er mye lunere og som du sier lettere å holde rent. Man trenger jo ikke gå for fliskopi belegg, finnes så mye fint i forskjellig tekstur og farger.

mange tror at man kun får sånn belegg som besteforeldrene våre hadde på badet på 80 tallet, men etter å ha undersøkt litt så har jeg funnet ut at det er sååå mye fint å velge i mellom.

En annen positiv ting er at om man går lei av belegget så er det ikke et kjempeprosjekt å legge et nytt over

Skrevet

Belegg. Det er 100 000 ganger enklere å holde rent.

Jeg har flis på begge badene mine og det er et pes og et makkverk (på ene badet er det attpåtil bittesmå mosaikkfliser.

Jeg savner det gamle badegulvet mitt noe veldig (eneste jeg savner fra gamleleiligheten), for det er så mye lettere å vaske og holde pent.

Skrevet

Belegg, som ser ut som hvitt tregulv. Det er fordi jeg liker den stilen og har fått mer og mer avsmak for flis. Dessuten er belegg mye mer hygienisk. Det er utrolig mye fint blant de nye typene =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...