Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 6 ca. og igår kastet jeg opp 11 ganger.. jeg trenger rå på hva jeg bør spise. alt jeg spiste kom rett opp igjen, men inatt og til morgen har jeg spist salt kjeks og drikki rista cola,det ser ut til å bli i magen, men orker ikke salt kjeks mye lenger heller merker jeg.. :(

var ufattelig kvalm i mitt første svangerskap også.. hater denne dumme kvalmen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at ingefær skal hjelpe mot kvalmen..

Prøv å spis før du står opp om morningen. Ha noe klart ved sengen før du står opp om morningen. Noe som er lett å spise. Toast, kjeks, ristet skive.. e.l.

Viktigste er å spise =)=)

Skrevet

Å nei, stakkar. Sånn var jeg i mitt første svangerskap, og jeg håper så at jeg slipper denne gangen.... Uansett, det var egentlig lite som hjalp for meg da. Men jeg spiste litt salt potetgull og drakk det pære og ingefærvannet fra imsdal. Men er man kvalm, så er man liksom kvalm. Hvis du går til legen kan du få kvalmestillende da, kanskje du burde gjøre det?!

Masse god bedring til deg.

KLEM

Skrevet

Ja ikke noe bra dette her..

Jeg var sån når jeg gikk med førsta, å venter egentlig bare på å bli sån nå å. Er liksom bare litt småuggen og er 7 uker i dag, så synes det er rart men godt at jg ikke er blitt sengeliggende enda..

Ja jeg har hørt at ingefærøl kan hjelpe og salte ting.

Så finnes det sånne bånd for skjøsyke man får kjøpt på apoteket så man skal ha rund armene.

God bedring og lykke til.. :)

Skrevet

Jeg bruker disse båndene (seabands) når jeg blir kvalm, og de fungerer bra for meg. Om det er ren innbilning vet jeg ikke, men hvorfor de fungerer er jo ikke nøye så lenge kvalmen reduseres. Jeg har ikke forsøkt de ved kraftig kvalme som du beskriver her, men de er jo verdt et forsøk.

Lykke til :)

Skrevet

Hei, kan hjelpe deg litt, med første mann vi ventet i 2005 fikk jeg afipran av legen, både stikk piller og vanlig piller. tok di den gang, som hjalp mye, i 2009 ble vi gravide igjen, og da tok jeg b6 vitaminer, noe osm heter pyridoksin, sopm er ett vannløsene middel, hjalp masse. men hun er ikke lengere med oss, pga hjerte feil og andre ting, men ikek pga tablette allsa. denne gang går jeg oxo på dem, og di er til stor hjelp, 1 om dagen. spør legen din om dem, eller søk om dem på nette :) veit vi er flere som har gått til riksen som har gått på dem :) åå jeg er glad for og bruke dem, ble liksom mye bedre av dem en jeg ble av afripranen, ut og inn på sykehus, fikk i meg for lite, gikk ned i vekt, men denne gang har jeg abre gått ned 3 kilo, og er nå fullgått 8 uker, men som andre sier, spis før du hiver deg ut av senga, sug på en ingefær rot.

Skrevet

Uff, eg vett akkurat koss dette er.. har spydd omtrent ein gong i timen siden 10. juli... har fått masse gode råd, fekk postafen av legen, men etter ei veka synes eg egentlig bare eg blei verre av det. Har prøvd alle tips med saltekjeks osv, men for min del har til og med ein lsurk vann eller spyttet mitt komt opp igjen. Blei pålagt av legen å ta multivitamin, det var påvist kunne dempa kvalme. Ellers er det bare å ta tida til hjelp, sova nok, og går du ner for masse må du kontakta lege. Eg har gått ner ca 12 kg, men nyrene funke fint endå, så sleppe å leggast inn enn så lenge. Alle mase om å passa på å spisa, men det er vel så viktig å drikka...

Dei beste lykkeønskningar, det er lys i tunellen!

Skrevet

etter 2 svangerskap med å henge over doen i 14 og 20 uker.. så prøvde jeg denne gangen å bare spise, spise og spise.. Ikke bli i nærheten av sulten en gang.. Spis før du går ut av huset, ta med niste om du bare skal på butikken. Og spis det du har lyst på.. Er det wienerbrød som kroppen higer etter på morgenen, ja, da skaffer du wienerbrød..

Jeg holdt med mine vanlige spiserutiner 1 uke.. og kastet opp hele den uken.. etterpå spiste jeg i tide oig utdie, og det virket!!!!

Og klarer du det ikke kan man faktisk få kvalmestillende fra legen. Til og med som stikkpiller for de som kaster opp ekstremt mye.. Lykke

til!

Skrevet

TAKK GUD,JESUS OG HVEM DET MÅTTE VÆRE FOR SEA BAND!! hallelujaaaaa :) :) :) har ikke kastet opp på 2 dager!!!!

og takk til alle dere for gode tips ;)

Skrevet

-Og akupunktur er enda mer effektivt(er jo samme prinsipp som sea-bands) bare flere punkter og mer:) Har reddet meg.....

Skrevet

det hjelper ingenting på meg desverre :(

Skrevet

huff, vet hvordan du har det.

har kastet opp siden uke 7 jeg nå.

er 8+3 å er kjempesliten pga all brekkinga.

prøvde ingefær med peppermynteolje...men IKKE prøv det!

jeg fikk en følelse av at jeg måtte rape hele tiden, men fikk det ikke opp, endte med at jeg spydde slim og galle med peppermynte smak!

huff..

prøvde også mariekjekse før jeg sto opp.. men da kastet jeg opp ved 1 tygg.

sea bandene mine funka 1 dag, men ikke lenger.

men jeg merker at jeg alltid blir frisk etter att jeg har fått i meg mat..

men så er det jo det å få i seg mat før man spyr den opp igjenn da!

huff...hvorfor må man kaste opp når man er gravid? ser ikke helt grunnen til å være så kvalm..hvor for blir det sånn?

Skrevet

Har hørt at allergimedisin kan brukes, som f.eks zyrtec, cetrizin, men det er i samråd med lege selvfølgeli.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...