Ylajali*84 Skrevet 6. august 2010 #1 Skrevet 6. august 2010 Har nå en del barnetøy å vaske, men hvordan er det med alle disse fargene? Er det slik at det ikke står noe om det på vaskelappen så kan man være trygg på at det ikke farger av? Det meste kan jo vaskes på 60grader, og der er jo mye klær som er hvite med farget mønster på... Frister å hive alt i samme maskin, men vil jo ikke ødelegge alt heller... Vasker dere brukte klær også som tidligere er vasket? Altså, de er ikke brukt siden de var vasket sist men det er jo en stund siden...
blablablu Skrevet 6. august 2010 #2 Skrevet 6. august 2010 Skiller mørke og lyse klær.., og ull for seg selvfølgelig..på lav temperatur! kommer til å vaske også det vi har fått brukt, da det gjerne har lagt lenge uten å bli brukt..snakk om flere år..tenker at det samler seg litt av hvert i klærene da.. men hvilket vaskepulver bruker dere? er det ok å bruke milo til alt? eller bare til ull?? bruker dere skyllemiddel?
Ylajali*84 Skrevet 6. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2010 Men det er jo mange klær som er hvite med fargede figurer på, må vel gå ut i fra at dette ikke farger over på annet hvitt tøy også? Eller er jeg helt på tur nå? Ikke vant til å ha annet enn utvaskede enfargete klær selv, hehe.. Jeg har kjøpt milo til ull så bruker jeg vanlig vaskemiddel på andre klær, husker ikke merket. Skyllemiddel har jeg ikke brukt de siste årene..
sojoma Skrevet 6. august 2010 #4 Skrevet 6. august 2010 Jeg har vasket alt på 60 grader. Hvit og mønstret i lag - tok sjansen og det gikk fint... Men vasket farget klær for seg selv. Jeg vasker alt, enten det har ligget en stund eller fått av andre. Vasker også madrasstrekk, dyner, tepper osv. Bruker neutral både vaske- og skyllemiddel. Milo til ull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå