Gå til innhold

gruble gruble

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg blir værende hjemme(med mini)i 3 mnd etter min permisjon, vil jeg da få arbeidsledighetstrygd??? Far har i den samme perioden full jobb. Jeg har p.t ingen jobb, men får full dekning i permisjon da jeg jobbet fullt frem til permisjonen.

Tenkte søke om utsettelse på faren, slik at jeg tok 3 mnd mer enn jeg "kan" før han overtok.. (for å komme nærmere oppstart i barnehage)Men hvis jeg ikke har noen inntekt så blir det verre :/

(samme som "fødselspenger)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at du har rett på arbeidsledighettrygd da du hadde inntekt før du gikk ut i permisjon. Du har jo også hatt inntekt nå mens du har vært i permisjon, så det var jo veldig rart hvis du ikke skulle få det. Men samtidig når man har meldt seg som arbeidsledig, så vil NAV kunne ringe deg opp og be deg om å ta småjobber her og der.

Skrevet

Prøvde ringe til NAV, men følte jeg ikke fikk helt svar, ble liksom satt over til ulike for de ulike spørsmålene..

Evt tenkte jeg at jeg kunne jobbe en ekstravakt nå og da når min permisjon var over, (kveldstid), men da vil jeg kanskje miste arb led trygd?

Eller vil de kreve at pappaen tar pappapermen like etter min planlagte? Da må jeg evt være hjemme sammen med de. For hvis jeg finner en jobb som ikke betaler like godt som jeg har nå, så vil jeg tape så innmari om jeg skulle bli arb ledig (hjemme for å passe barnet mitt) etter pappaen.. hvis du skjønte..

Skrevet

Du kan søke om dagpenger og får det innvilget, pappa er hjemme i permisjon. Dagpenger vil du også få når pappa er tilbake i jobb.

Jobber du litt, blir det motregnet i dagpenger, tror at de regner timer mot timer, men er usikker.

Som mottaker av dagpenger skal du dog søke jobb og møte på evt kurs og møter i regi av NAV hvis - HVIS - du blir innkalt til slikt.

Gjest Kira06
Skrevet

Jeg mistet jobben når jeg gikk gravid (nedskjæringer pga finanskrisen!). Hadde jobbet meg opp rett til permisjonspenger, så det gikk greit. Permisjonen min er nå ferdig, og jeg har ikke fått meg noen ny fast jobb. Så jeg har fått innvilget dagpenger foreløpig. Slik jeg forstår ditt innlegg, så har du nok krav på dagpenger når du er ferdig. Tror også det er uavhengig av når far har permisjon.

Gjest Kira06
Skrevet

Og ja, det er riktig som en over her skriver, at du plikter å møte opp på infomøter, kurs osv i NAV sin regi hvis du går på dagpenger. Så da må du event skaffe barnevakt for disse dagene, men man får som regel vite det i god tid på forhånd.

Skrevet

Også har du vel rett til kontantstøtte, eller....?

Skrevet

Får ikke kontanstøtte før mini er 1 år i april , mens jeg er ferdig i permisjon 1. januar.

Skrevet

Som noen andre skriver her, så må du være reel arbeidssøker hvis du skal få arbeidsledighetstrygd. Hvis nav finner en jobb til deg, så må du kunne stille opp på den på forholdsvis kort varsel. Det at du ikke har barnepass er ikke god nok grunn til å ikke ta jobben de evt finner til deg. Begynn å spare penger nå, så kan dere leve av oppsparte penger i tillegg til mannens lønn de mnd du blir gående uten lønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...