Elefanten Skrukkeskinn Skrevet 5. august 2010 #1 Skrevet 5. august 2010 Noen større og litt hovne prikker, og noen bittesmå som ser ut som blemmer, rundt tissen til min jente, altså ikke rundt rompa. Smørt med sink, og med lanolin.. Prøver å tørke godt ved bleieskift, og prøvd å bytte bleiemerke. Tror kanskje det ble såpass ille pga ferie og hyppigere bruk av våtservietter... Aldri vær borti såpass hissig utslett på eldstemann. Vart i et par uker! Vil helst unngå kortison osv. Har noen opplevd hissig og langvarig uslett, som gikk helt vekk? Av feks potetmel? Hva brukte dere i tillegg da?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. august 2010 #2 Skrevet 5. august 2010 Inotyol! Beste salven ved skikkelig kraftig bleieutslett- pleier som regel å ta knekken på det over natta, helt genialt=)
Elinlita Skrevet 5. august 2010 #3 Skrevet 5. august 2010 Lillegutt fikk også slike nå i sommer og jeg ble anbefalt ekstra emollient night cream fra Mary Kay. Utslettene forsvant over natten etter jeg hadde på denne. Flere i barselgruppen min bruker a-krem på sine jenter mit sårhet og utslett. Kanskje dette er noe å prøve hvis du ikke kjenner noen som selger Mary Kay?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. august 2010 #4 Skrevet 5. august 2010 Inotyol fåes kjøpt på apoteket forresten..
Elefanten Skrukkeskinn Skrevet 5. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. august 2010 Men den skal da ikke rukes på åpne sår..? Er litt væskende noen steder nemlig.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. august 2010 #6 Skrevet 6. august 2010 hmm..litt usikker, jeg ville nok hørt med de på apoteket..Kanskje er det også sopp, da er vel canesten det beste i så fall. Ville nok tatt en prat med apotekdama jeg, hun vet sikkert råd=) Inotyol har ihvertfall reddet de såreste rompene her hos oss, så anbefaler den på det sterkeste, hvis ingenting annet hjelper!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå