Gå til innhold

Hva synes dere om disse guttenavnene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for svar! Mitt personlige favoritt navn er jakob, men synes dere det kan virke litt rat å ha to gutter som heter Isak og Jakob, når jakob og isak faktisk var brødre i bibeln også!?

Hahhaah.. Jeg kjenner ikke historien om Jakob så godt, emn jeg vet at både han og Isak var sønn av Abraham.. :)

Hva tror dere?

Annonse

Takk for svar! Mitt personlige favoritt navn er jakob, men synes dere det kan virke litt rat å ha to gutter som heter Isak og Jakob, når jakob og isak faktisk var brødre i bibeln også!?

Hahhaah.. Jeg kjenner ikke historien om Jakob så godt, emn jeg vet at både han og Isak var sønn av Abraham.. :)

Hva tror dere?

Jakob er eit kjempefint navn, Johannes kjem på andreplass, Liam og Aron er grufulle. Dei bibelske Isak og Jakob var forøvrig ikkje brødre, men far og son. Trur ikkje folk flest vil få veldig bibelske assosiasjonar til to så vanlege navn som Isak og Jakob, men hadde kanskje lurt litt om du vurderte Kain og Abel :P

Annonse

Anbefaler deg å gå for et av de to klassiske som aldri kommer til å bli avlegs. Altså Jakob eller Johannes. Jeg ville valgt Jakob, fordi det er kortest.

Navn som Liam og Aron vil aldri oppnå posisjon som klassiske navn, men vil bare være nær sagt "døgnfluer", motenavn som er populære i noen få år - fordi en eller annen kjendis har kalt barnet sitt ved dette navnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...