Gå til innhold

Ved tannfrembrudd: Kan det blø litt da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag så jeg en rød-brun flekk i senga til lillegutt. Ser ut som størkna blodblanda spytt.

Har sett det før også. Kan det komme av tannfrembrudd? Ser ingen sår i munnen eller på leppa, så skjønner ikke hva det kan være.

Han slo riktignok ene fortanna si i går formiddag og mistet et lite skall av tanna, men ikke noe blod. Så hvorfor skulle det i såfall blø til natta?

Ikke ser jeg andre tenner på vei heller, så dette er litt rart.

Noen som vet?

Skrevet

Storebror blødde litt da han fikk fortenna, men det var da tydelig at tanna kom og at det var sårt.

Kanskje han har et lite sår bak tanna - etter at han slo seg - som ikke er så lett og se??

Sikker på at det er i munnen? Kan han ha klort seg?

Ja, dette var litt rart... Håper du legger ut svaret når du finner det! :)

Skrevet

Er veldig merkelig. Skjønner ingenting hverken jeg eller mannen.

Er som sagt ikke første gangen jeg har sett det, har vært et par ganger før også. Og da har han jo ikke slått seg...

Er vanskelig å se etter nye tenner også, for han biter så fort man vil kjenne etter, og gape opp nekter han (er 15 mnd). Har 8 fortenner og 4 jeksler, så er vel i såfall hjørnetennene sin tur nå, og der kjenner jeg ikke noe tegn til tenner (det lille jeg får kjenne etter da..)

Vi får spørre nåe vi skal på 15 mnd-kontrollen, er 11 dager til.

Er jo sikkert ikke noe farlig. Mulig han bare biter seg litt iløpet av natta også som kan blø litt.

Skrevet

har ikke vært ørlite neseblod da? mange unger som lett blør neseblod eller det kan begynne plutselig uten grunn.

Skrevet

Jo, kan jo det.

Men det ser så tynt ut liksom. Som om det er mest sikkel med farge på. Blir sånn ytflytende på lakenet. Tenker at ved neseblod ville det vært litt "tykkere" og mer farge på det?

Han ligger så urolig om natta at det er flere sånne småflekker rundt omkring i senga.... :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...