ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 5. august 2010 #1 Skrevet 5. august 2010 Hun fullammes, men tar flaske. Skal ha barnevakt en dag/kveld og lurer på hvor mye melk jeg skal beregne. Har noe utpumpa mm og noe mme. Hun henger i puppen hele kvelden, og kanskje hver 2.-3.t (noen ganger oftere) på dagen.
Hanna30 Skrevet 5. august 2010 #2 Skrevet 5. august 2010 Min drikker ca 120ml mme til hvert måltid. Da går det fra 2-4 timer mellom hver gang. Men vet det er veldig individuelt! Kan kanskje være en pekepinn likevel? Han er 6 uker. Legger på seg mye da, så mulig han drikker mer enn normalt:)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 5. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. august 2010 Ok, kanskje egentlig umulig å vite,da... Kanskje jeg bare skulle prövd en gang först. Takk for svar! :-)
mammatetogansketette:)) Skrevet 7. august 2010 #4 Skrevet 7. august 2010 Er jo vanskelig å vite siden du ammer, noen spiser mye og andre lite... Men noe å gå ut fra er at de omtrent bør spise 15 prosent av sin vekt til enhver tid -pr døgn! Altså f.eks. 3900 gr. delt på hundre- gange 15 delt på antall måltider pr.døgn. Da får du omtrentlig hva hun bør ha i seg pr. måltid... men dette er en pekepinn- som sagt noen som spiser mere- og andre mindre enn dette... lillemor hos oss f.eks. spiser nok ca 30 ml. mere pr. måltid enn denne utregningen skulle tilsi... så varierer endel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå