Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #1 Skrevet 5. august 2010 Hvor mange her bruker dette mer enn 3 ganger i uka? Hvor mange bruker det 6 ganger i uka? Selv må jeg innrømme at jeg gjør dette 5-6 ganger i uka, ferdigmat bruker jeg kanskje hver 14. dag eller noe. Jeg føler meg ikke syndig av den grunn, men tenker det sikkert burde kuttes ned. Ukesmenyen kan se slik ut: Mandag: Frossenfisk med frosne grønnsaker, ris og sauspose Tirsdag: Pannekaker og bacon med kjøpesyltetøy og posesuppe Onsdag: Taco med karbonadedeig, kjøpte lefser, tacokrydder og saus Torsdag: Ovnsstekt laks med poteter, agurksalat og rømme. Fredag: Biff med ovnsbakte potetbåter, løk og paprika og posesaus Lørdag: Pizza med hjemmelaget deig, saus fra peppes, karbonadedeig, ost, paprika og løk Søndag: Fylt rødspette fra frysedisken, med poteter og revet gulrot. Jeg makter bare ikke å lage andre sauser enn hvitsaus og brunsaus fra grunnen av, og selv om både jeg og samboer liker å lage mat vil vi helst slippe å sulte ihjel i påvente av middagen på hverdager. På søndag kan jeg gjerne diske opp med lasagne laget fra grunnen av (sett bort fra hermetiske tomater), eller ditto kjøttkaker, men ikke mellom jobb og aktiviteter. Er det virkelig normalt å lage middag fra grunnen hele tiden? PS: Jeg baker mitt eget brød og er flink til å lage sunne matpakker som barna liker...
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #2 Skrevet 5. august 2010 Akkurat samme som deg HI. Men damene her inne gjenspeiler ikke samfunnet forøvrig, ingen jeg vet om driver på sånn. Barnehagene bruker jo akkurat like mye halvfabrikata. Og dessuten er halvfabrikata blitt "friskmeldt" nå ift. før. Inneholdet er absolutt ikke så fy fy.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 5. august 2010 #3 Skrevet 5. august 2010 Akkurat som oss det der, og de aller fleste jeg kjenner. Mye grønnsaker og salat, litt rent kjøtt og fugl, men også karbonadedeig, ferdige fiskekaker/boller, saus fra pose og diverse kryddermixer fra pose, tomatpurre osv. Så blir fort ett eller halvfabrikate (vanligvis posesaus) 5-6 dager i uken her også ja.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #4 Skrevet 5. august 2010 syntes det hørtes veldig mye ut når du skrev det først, men det er sånn vi også har det. Har vel egentlig aldri laget en suppe fra grunnen avm kanskje på skolekjøkkenet, men ikke etter det. Tror jeg prøvde meg på en tomatsuppe en gang, men det ble veldig mislykket, og jeg tror ikke jeg har spist tomatsuppe i det heletatt etter dette, og det er ca 10 år sdien;)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #5 Skrevet 5. august 2010 Godt å ikke føle seg alene her inne. Jeg mener selv at jeg sørger for et sunt kosthold til familien min, selv om jeg skulle ønske jeg laget mer mat fra grunnen. Det vesentlige er vel egentlig at vi får i oss vitaminene og mineralene vi skal, og er obs på å bruke sunt fett (har gått over fra å bruke smør til å bruke majones på skivene der det går an smaksmessig, jeg greier ikke margarin og mistenker det ikke er sunt uansett, i og med at oljene er herdet). Jeg bruker aldri lettprodukter og ungene drikker vann både til og utenfor måltider, de liker ikke melk, men spiser 3 porsjoner meieriprodukter i form av en yoghurt, ost på brødskiva til frokost og til kvelden hvis det ikke er noe melkebasert i middagen. Saft og brus har vi ikke i hus så de ikke skal bli fristet, vi kjøper inn en 1,5l til helgen som familien på to voksne og 3 barn deler. Har heller ikke godteri i hus, men det er mest av hensyn til samboeren min som er truendes til å spise kokesjokolade i nøden...
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #7 Skrevet 5. august 2010 De som svarer gjør det samme hele gjengen, og bli likevel behandlet som paria her inne. Viser vel forskjellen på den virkelige verden og de rosa skyene her inne....
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #8 Skrevet 6. august 2010 Halvfabrikata er vel greit nok så lenge ikke hele middagen består av det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå