ina86 Skrevet 5. august 2010 #1 Skrevet 5. august 2010 Lurte bare på om det er slik at alle holder prøvingen hemmelig, eller er det noen som deler det med dem rundt seg? Noen ganger kan det jo bli litt vanskelig å holde ting skjult. Ingen drikking, røyking, avholdenhet til ulike typer mat..osv.. Hva skjer den dagen man skulle være så uheldig å miste fosteret? Skal man holde sorgen for seg selv? Gøy å høre om dere har gjort opp en mening om dette:-)
~ Kali ~ Skrevet 5. august 2010 #2 Skrevet 5. august 2010 Vi holder det hemmelig og kommer nok til å gjøre det til vi er over faren for spontanabort. Hva vi gjør hvis vi mister fosteret har vi ikke tenkt på.
Mai11Mamma Skrevet 5. august 2010 #3 Skrevet 5. august 2010 Vi holder det hemmelig, og har planer om å holde det hemmelig til vi går over i 2 tri.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 5. august 2010 #4 Skrevet 5. august 2010 Om dere velger å fortelle det, så må du være forberedt på å fa MASSE spørsmål om det er noe spire på vei.... Og det er rimelig kjedelig å få det spørsmålet igjen og igjen og igjen og igjen... spesielt om det tar lang tid å få laget baby :/ Jeg er av den oppfatning at man like så godt kan fortelle det ganske tidlig. Da har man jo noen å dele sorgen med om det IKKE går bra også... Men det er jo opp til hver enkelt hva de ønsker.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 5. august 2010 #5 Skrevet 5. august 2010 Prøvingen ville jeg holdt hemmelig, og jeg ville ventet med å si det til "alle" til etter abortfaren er mindre. vet ikke hvordan jeg hadde taklet å måtte fortelle "alle" at jeg hadde mistet hvis jeg hadde vært så uheldig... Men ville kanskje sagt det til de få aller nærmeste når jeg testet positivt. Mamma feks hadde fått vite det. Jeg har en liten en nå, jeg sluttet å røyke da jeg var gravid sist. Drikker sjeldent, så tror ingen hadde merket om jeg sluttet helt;) og maten kan vel folk hoppe å **** langt i hva jeg spiser! Jeg var ikke fryktelig fanatisk da jeg var gravid sist og hadde nok ikke vært det med nr 2 heller:) Lykke til jenter, jeg er ikke prøver helt enda...
Tøtto&lillebror Skrevet 5. august 2010 #6 Skrevet 5. august 2010 Eg har sagt d til litt nær familie, men ingen andre. Eg hate å måtte "snika" meg på fest og late som eg drikk..eller ka eg må gjera. Mann min e snart 30, så då ska me nok ha fest, og så e d diverse personal-ting i nærmaste framtid. Kanskje ingen merke noko uansett... Eg e jo nesten aldri på fest, så burde ikkje vera problem.. Koss gjere de på fest tidleg i svangerskapet eller prøveperioden?
ina86 Skrevet 5. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 5. august 2010 Vi kommer nok til å holde det hemmelig en stund, få de første ukene for oss selv:-) Har kun fortalt om prøvingen til et vennepar av oss, som vi reiste på ferie med i sommer. Jeg føler selv at det er godt å ha noen som allerede har vært gjennom det samme, å snakke med. Mange spørsmål når man er nybegynner;-) Også kan det være godt å ha noen å snakke med om ting ikke skulle gå så bra.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 5. august 2010 #8 Skrevet 5. august 2010 Har fortalt det til 3 stk venninner at vi prøver nå, og til ei annen venninne at vi skal begynne å prøve snart. Men ikke til familie etc. Orker ikke spørsmål om det, det er nok mas på at vi skal få nr 2 snart uansett, selv om vesla ikke er året engang... men de fleste skjønner jo på måten vi snakker at vi ønsker oss flere barn, men vi har ikke sagt direkte når, og når noen spør så sier jeg at jeg vil jobbe litt først, begynner i ny jobb om 2 uker.
LC87 Skrevet 5. august 2010 #9 Skrevet 5. august 2010 Skulle ønske jeg klarte å holde prøvinga hemmelig, eller i hvertfall til nærmeste fam, men meg og min store munn klarer ikke det. så desverre er det veldig mange kollegaer som vet om det også, men føler liksom jeg kan spørre de om tips, da jeg har 7 kollegaer som er gravide nå!! Orker ikke inkludere alle lenger i hva som skjer, da det ikke er noe å fortelle enda, desverre. Men er jeg så heldig å bli gravid, føler jeg at jeg må vente til første trimester er ferdig, før jeg forteller det...
Gjest Skrevet 5. august 2010 #10 Skrevet 5. august 2010 Kommer nok til å vente til de første 12 ukene er over før vi forteller det til "alle". Kanskje lengre også, kommer an på hvor fort magen vises:p Drikker og røyker ikke, så det er ikke noe problem:) Vil at det skal være min og samboers lille hemmelighet så lenge som mulig, så får vi se hvor lenge vi klarer å holde oss:)
Petrine +spire=❤ Skrevet 5. august 2010 #11 Skrevet 5. august 2010 Bare noen nære venninner som vet. Kommer ikke til å fortelle det til flere før jeg er kommet inn i 2.trimester. Syntes "presset" en legger på seg selv er stort nok, da trenger en ikke "press" utenfra i tillegg. Masse lykke til til alle.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 5. august 2010 #12 Skrevet 5. august 2010 Jeg sier det til endel. Har ett par venninner og ett par jenter på jobben som har problem få barn så jeg er ikke så veldig åpen enda. Men når jeg først blir gravid sier jeg det med en gang =0) Jeg rooopte høyt med begge tullene =0)
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 5. august 2010 #13 Skrevet 5. august 2010 Ikke spesielt hemmelig her. Mine venninner vet det, og familien er vel klar over det og siden jeg har sagt at vi vil ha baby neste sommer. Men nå holder jeg meg ikke avholdende til noe før spira sitter. Jeg er en sånn type som deler det meste med de rundt meg. Ingen som har spurt om det har skjedd noe enda, rett og slett fordi at de regner med at de finner ut av det ganske kjapt om status endrer seg. Da vil jeg jo endre mine vaner noe ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå