Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg startet på sprøyter fredag kveld. Har tatt akupunktur hver uke i en måned. Har pratet med CFC og sagt jeg er klar for neste forsøk. Skal til UL på tirsdag og vet nok da når uttaket blir. Antagelig på søndag. Dette var litt info om meg.

Pippi9!

Jeg fikk ekstra nåler når jeg var til akupunktøren da hun hørte jeg hadde en cyste. Nålene skulle visst hjelpe mot cyster. Hvis du fortsatt tar akupunktur, kunne du ikke hørt om du også kunne få satt nåler mot cyster? Håper UL om noen dager viser 0 cyster hos deg! Lykke til!

MissTaurus og Snooopi!

Hvordan går rugingen? Det nærmer seg test! Har dere kanskje allerede testet?

Nifficat!

Hvordan gikk det på lørdag? Har du fått satt inn egg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Roper på 1prinsesse, håper på donorbarn!

Hvordan går det med deg? Hvor langt har du kommet i løypa? Du har vel ikke kommet så langt at du har vært på CFC ennå?

Jeg ser du ikke har fått svar fra noe på denne tråden, det var litt dumt! Men jeg vil gjerne høre fra deg. Fortell hvordan det går med deg!

Skrevet

Hei.

Håpefull38; hvordan går det med deg??? Tenker på deg, og sender deg alle de klemmene jeg har, herfra!!!!!

Hege72; jeg var på CFC på lørdag og fikk satt inn 3 (!) egg. Jeg fikk ut tre, og de satte inn tre. To var 4-delte og ett var 2-delt. Fikk også medrol med meg hjem, som jeg har tatt i 3 dager, og skal ta redusert dose i 2 dager til. Tror dere det holder? Bør jeg fortsette med prednisolon etter dette? På CFC sa de jeg ikke skulle gjøre det, men jeg er litt usikker på om det er lurt å ikke ta noe (har lavt stoffskifte og astma). Forøvrig sa legen at det var blitt utført AH på eggene, så det betyr kanskje at skallet vat litt hardt? :-)

Er nå på rugedag 2 :)

Hvordan går det med deg?

Skrevet

Hege72:

Torsdag er det 2 uker siden innsett. Så langt har iallefall ovitrelle sprøytene virket på spottingen. Ingen spor så langt! Veldig nervepirrende hver gang jeg vært på toa! Mensen skal normalt komme om et par dager. Jeg skal likevel ikke teste før mandag siden det må gå et visst antall dager ved hcg støtte.

Krysser finger for at det går bra med deg og Niffcat. Vi fortjener litt lykke nå:)

Håpefull 38 ; håper du har kommet deg og er smertefri. Jeg regner med du ikke gir opp! Du har jo vist at det er mulig å bli gravid.

Skrevet

Hei Nifficat!

Så spennende da med 3 egg inn! Jeg kunne tenkt meg å prøve Medrol, men jeg har ingen kunnskap om den bare at jeg er villig til å prøve alt! Jeg kan ikke svare deg om du skal fortsette med Medrol eller ikke, men jeg ville ha hørt på hva CFC sier.

Jeg måtte også ha AH på eggene på mitt siste forsøk. Skallet er for hardt.

Jeg var på UL i dag. Høyre side: en cyste på 31mm, en folikkel på 10,5mm og noen få på rundt 5mm.

Venstre side: 9 folikler på 11,3 til 11.8mm

Så jeg er veldig fornøyd! Siste forsøk i forrige måned hadde jeg kun 5 på venstre. Jeg starter med orgulatran i morgen og ny UL på fredag. Antagelig blir uttaket på mandag. Jeg har kjøpt båtbilletter, så lørdag kl. 1700 seiler jeg til København! Jeg har spurt om blastocyst og vet ikke om jeg får det så da vet jeg ikke når jeg reiser hjem.

Lykke til med rugingen!

Skrevet

MissTaurus!

Det er noen nervepirrende dager disse rugedagene ja, enig med deg! I neste uke er jeg ruger også! Jeg håper du får en positiv test og jeg krysser alt jeg har! Har du merket noe symtomer da? Hva er følelsen din? Tror du selv at du er gravid?

Skrevet

Oj, spennende Hege72 - virker som det er mange på gang :-) Skjønner at du får kjøre løpet ut selv med cyste, jeg måtte avbryte .... irriterende siden det utviklet seg flere follikler etterpå. Men, men, nå venter jeg på mensen akkurat som 1Prinsesse.

Hvordan går det med dere to rugerne da?

Jeg satte også inn 3 egg sist og hadde AH på alle, fikk litt lettere angst med en gang pga. risiko for flerlinger men i min alder så er jo den sjansen mikroskopisk.....og null ble resultatet....så setter inn tre igjen hvis jeg får så mange denne gangen også.

Skrevet

Kan de sjekke om man faktisk har hardt eggeskall vd CFC?

Pors har tidligere lurt litt på om jeg kan ha det, men ikke gjort noen mer med det.

Skrevet

Ja, de har et avansert mikroskop (eller hva det nå heter) hvor de ser dette og tar kun AH hvis nødvendig (pga. tykt/hardt skall)

Skrevet

Nifficat: guri malla så spennende med 3 egg!!!! Ha en fantastisk rugetid.

Miss taurus: Masse lykke til med testingen!!! Veldig hyggelig at du har vært spottingfri :-) Hcg-støtte er tydligvis tingen for oss spottere ;-) Håper virkelig jeg får fortsette med det. Bør jo det når jeg har så god erfaring med det..

Skrevet

Lykke til på mandag, hege72 ;-) God tur!!

Skrevet

Lykke til på mandag, hege72 ;-) God tur!!

Skrevet

Så flott :-) Bruker de det på alle eggene? Er det det samme mikroskopet de bruker for å se på kromosonene? Leste noen om at de kunne gjøre det ;-)

Hvor i prosessen er du nå, pippi9?

Tenker på deg håpefull38 ;-S

Skrevet

Ja tror det er samme "mikroskopet", den viser eventuelle fragmenter også. Jeg venter på mensen og skal på kontroll i morgen for sjekke status på cystene.

Håpefull38; hvordan går det? Funnet noe mer ut om muskelknuten er årsaken? har du snakket med CFC?

Skrevet

Takk for det håpefull*prøver igjen* !

Blir spennende om det blir blastocyst dyrking. Det som er kjedelig er at jeg ikke kan dra hjem. CFC sa at hvis de ser at kvaliteten svekkes, må eggene settes inn før det har gått 5 dager for å berge dem og da må jeg være i København. Blir dyrt å være så mange dager på hotell. Ang. AH så er det ikke lov å utføre det i Norge så da må man dra til utlandet for å få det.

Skrevet

Hei Pippi9!

Ja, spennende! Jeg er veldig fornøyd med 10 egg på samme størrelse! Det er første gangen alle har lik størrelse.... Jeg tar akupunktur og et homeopatisk middel som heter Pulsatilla 30. Kanskje derfor? Så lenge jeg ikke har cyster på begge eggstokker, kunne jeg fortsette forsøket. Cyster gjør så at folikkelposene ikke utvikler seg slik de skal og blir små. Cyster blir vel en dominant. Håper dine har blitt borte! Det var vel i morgen ( torsdag ) du skulle på ny UL? Min forsvant etter forrige forsøk, men vokste seg opp igjen når jeg begynte på medisiner. Jeg har stor dose, 400 IE Puregon. Vi får håpe du ikke får nok et avbrudt forsøk!!

Skrevet

Hei jenter:-)

Takk for all omtanke og klemmer, det varmer!

Ting går greit, men sliter enda med mye smerter og en del blødninger. Har vært et smertehelvete, og er forferdelig lei av å ha vondt!!! Er også veldig lei av å springe på do hele tiden! Var til kontroll på tirsdag. Gyn sa slimhinna var fin og alt var kommet ut. Så ut som blødningen var i ferd med å stanse, men hun så det enda kom litt blod. Tirsdag etterm fikk jeg kraftige smerter og blødde en god del. Kom noen kjempestore klumper med levret blod, ble passelig skremt. Var smertefri i går formiddag, men kjente det begynte å øke på utover etterm. Jeg ruslet meg en tur og måtte plutselig bare finne ut hvor nærmeste toalett var, for da kom det ut en del greier. Kom hjem, fikk kraftige smerter og sprang på do hvert 10. min. Kom mye blod og klumper. I dag har det vært greit så langt, men håper det ikke tar seg opp utover etterm i dag også. Kommer i såfall til å ringe gyn/lege i morgen. Er sikkert litt blodfattig, for jeg er kjempeslapp, eier ikke energi, bleik og vondt i hodet. Har nettopp vært ute og ruslet, men var ganske svimmel så det gikk veldig sakte.

Det virker som legen min ikke er særlig positiv til at jeg kan greie å bære fram et barn pga muskelknuten. Skal til samtale med gynekologen min 8. okt. Hun er på ferie nå, så jeg har ikke fått snakket med henne. Får se hva hun har å si. Skal også snakke med cfc etterhvert. Tenker jeg snakker med gyn først. Har ett egg på frys, og spurte cfc om sjanser for at det overlever opptining. Fikk beskjed om at det var 60% sjanse for det. Tror i hvertfall jeg kommer til å benytte meg av fryseegget, hvis ikke legene mener det er bortkastet. De sa jeg kunne starte på nytt forsøk ved neste mens, men jeg vil se det an.

Ser det skjer mye spennende her inne! Masse lykke til til dere alle sammen. Heier på dere og følger spent med :-)

Skrevet

Uff, får vondt av bare å lese hva du har vært gjennom Håpefull.

Har du noen gang fått sjekket ut dette med muskelknuten? Jeg har skjønt det slik at det avhenger litt av hvor den sitter.

Siden du har mistet så mye blod, er du nok blodfattig og blir både slapp og svimmel. Det er nok lurt med jerntilskudd en periode om du ikke har tatt det.

Håper inderlig at egget du har på frys kan benyttes!

Skrevet

Hei Miss Taurus!

Ingen mensen enda? Spennende dette!!! Håper inderlig du får positiv test:-)

Muskelknuten ble undersøkt ved laparaskopi for 2.5 år siden. Den er nå 8 cm og går gjennom hele livmora. Den kan derfor ikke fjernes. Hadde vært mye enklere om den hadde vært oppå livmora! Det legen min sa, var at muskelknuten holder igjen når livmora skal utvide seg. Han mente det derfor kunne være den som gjorde slik at jeg mistet. Det høres logisk ut, men jeg synes det høres tidlig ut at den skal skape problemer allerede i 9. uke. Men ikke vet jeg. Han mente vi derfor må ta en prat om hva vi gjør videre. Måten han sa det på gjorde slik at jeg tenkte at han ikke er positiv til at jeg klarer å bære frem et barn. Ser derfor fram til gynekologen min kommer tilbake slik at vi får snakket om dette. Går ut fra at hun vet mer enn legen min. Hun sa at knuten kommer til å vokse i løpet av svangerskapet, og at jeg kunne regne med å måtte ligge på sykehuset til observasjon deler av svangerskapet. Var derfor sykemeldt og hadde blitt det hele svangerskapet. Så jeg var innstilt på at jeg ikke skulle på jobb igjen før 1.5 år!!!

Legen min virket sjokkert over hvor stor livmora mi var. Han sa den tilsvarte 14 ukers graviditet uten den ordentlige graviditeten. Livmora mi går derfor opp til midt på magen. Dette gjorde slik at jeg fikk mage fra slutten av 6. uke. Den startet helt under brystene og det var en tydelig kul der! Det var så koselig siden jeg ikke hadde så mye symptomer ellers. Det ble derfor ganske vemodig å ta på seg klærne igjen da jeg skulle forlate sykehuset, for nå fikk jeg igjen knappen i buksa, hadde synlig gravidmage i genseren jeg hadde på meg, men nå er den vid over magen. Så nå håper jeg legen min tar feil slik at jeg igjen kan prøve å få ny mage!

Skrevet

Ønsker deg lykke til videre, håpefull38. Litt av en situasjon du er i. Høres ut som en kjempepåkjenning. Ta godt vare på deg selv ;-)

Det blir ikke noe CFC på meg ved neste forsøk, men Pors en runde til. Takket ja til det idag, og ser på det som et "tilleggsforsøk". Har avlyst timen hos CFC i morgen, og tar kontakt med de igjen hvis vi ikke lykkes neste gang ;-)

Kommer til å følge litt med på dere damer her inne på denne tråden imens, da ;-)

Pors mente forresten at AH ikke skal ha noen påvist effekt. Dette har de sagt før også. Jeg har nå allikevel litt trua på det, jeg da ;-)

Skrevet

Håpefull 38 ; det var en god størrelse på muskelknuten.

Man skal jo normalt tro at gynekologer har mest peiling. Hva sier legene på CFC til problemet ditt?

Har heldigvis ikke sett noen spor av mensen ennå...

Jeg har prøvd å finne litt info om når man evt kan forvente mensen. Det kan se ut som om den kan bli utstatt ved bruk av ovitrelle. Normalt ville jeg ha fått mensen ca i dag. Testdag er ikke før mandag så det blir en nervepirrende helg. Har kjent litt murringer innimellom, spesielt den første uken. Får håpe det var "festesmerter"!.

Skrevet

Ønsker deg masse lykke til, miss taurus!!

Jeg fikk mens på "rd" 17. Håper du unngår det ;-) Murringer kan like gjerne bety at du er gravid ;-D

Skrevet

Godt å høre fra deg Håpeful38 :-) selv om det ikke er noe hyggelig å høre at du fortsatt har mye smerter og blødninger. Krysser fingrene for at du i det minste kan sette in fryseegget. Fortsatt god bedring!

Venter spent på høre hvordan det går på mandag med testing MisTaurus og uttak Hege72. Tvi-tvi - vi trenger litt god nyheter!

Var på kontroll igjen i går og cysta er der fortsatt ca 28 mm.... De andre tre så ut til å være på retur. Fortsatt ingen tegn til mensen og ny kontroll tirsdag. Håper fortsatt at jeg gå i gang igjen påventende syklus.

Skrevet

Hei!

Folikkene vokser mye tregere på dette forsøket enn forrige. Skal gå på medisiner i to ekstra dager. De var på 12, 14 og 16 mm. 10 poser. Skal ta eggløsningsprøyten på søndag kl. 2115. Uttak kl. 0915 på tirsdag. Har bedt om blastocyst og det var en mulighet for det, men de ville vente til tirsdag med å si om eggene kunne bli langtidsdyrket i 5 dager. Det kom ann på hvor mange egg som blir tatt ut....

Skrevet

Lykke til Hege72. Skal frysse fingrene for deg ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...