Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette synes jeg var trist og høre, men det virker som du er ved ganske godt mot, noe som selvfølgelig er bra. Alderen din sett for seg er jo ikke avskrekkende, men det er vel en helhetsvurdering som blir gjort.

Har du noen ny avtale med Svend, for ny vurdering, eller går du videre hos noen andre?

Ta godt vare på deg selv, så finner du nok overskuddet igjen etterhvert ;-)

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er scanninger det samme som målinger? Vi har bare en gyn i nærheten som tar målinger, og hun er egentlig ikke den gyn jeg går til til vanlig. Hun bare sa at hun kunne ta målinger av meg, men at jeg må ordne resten selv (sånn som f.eks resepter). Kan være at hun hadde skrevet ut resepter til meg hvis jeg hadde spurt direkte om det, men skal jeg til gyn bare for å få resept, kan jeg jo også like greit gå til "min" gyn. Det jeg tenkte på er at gyn må vel ikke ha noen spesiell form for autorisasjon for å skrive ut medisiner som brukes i forbindelse med prøverørsforsøk? Regner ikke med det. Bare kom til å tenke på det ;-)

Skrevet

Stiller spm her også ;-) Får man sprøyteutstyr fra CFC, eller får man det gratis på apoteket selvom man må betale for medisinene selv?

Spiller vel forsåvidt ingen rolle for legemiddelprodusenten om den private betaler selv eller om den får det dekket av det offentlige. De får jo pengene sine uansett ;-)

Skrevet

Har kun brukt gonal-f som kommer i ferdig fylt penn og orgalutran som er ferig fylte sprøyter, så har ikke hatt bruk for ekstra utstyr. Men fikk noen sprøyter hos gynekologen min i tilfelle jeg ikke fikk legehjelp til å sette pregnyl eggløsningssprøyte. Tror nok ikke CFC sender ut sprøyter.

Skrevet

Glad idag :-)

Ringte min "egentlige" gyn for å høre om jeg kan få resepter der. Så viser det seg at jeg kan både få resepter der, og ta målinger der. De skal hjelpe meg så godt de kan, men jeg må ta meg av kommunikasjon. Den gyn jeg har vært hos tidligere for å ta målinger, er den gyn som Pors vil samarbeide med. Så da trenger jeg bare å forholde meg til en gyn, og det er "min" gyn. En utrolig lettelse :-)

Elles har jeg fått svar fra Svend om at ovariel endometriose faktisk kan sees ved vaginal ul. Blir stadig litt klokere ;-)

Så da er det bare å vente til den 17. ;-)

Skrevet

Ble enig med Lindenberg om at jeg bare skulle ringe hvis vi går for et siste forsøk, da med ICSI, antar at det blir på denne siden av jul.. Ser an når jeg får mens nå i september, og så blir det enten den mensen eller neste tenker jeg.. Det er 3. klinikken vi tar forsøk ved, så orker ikke enda en klinikk.. :-)

Skrevet

Ønsker deg så mye lykke til, uansett hva dere bestemmer der for ;-) Kan godt forstå at du ikke orker å forholde deg til flere nå ;-)

Skrevet

Hvor mye betaler dere for UL til gyn? Jeg valgte sykehuset, da betaler jeg kun egenandel på litt over 300,-

Resept får jeg tilsendt fra CFC.

Pippi9! Så flott at blodprøvene varer i 2 år, for da slipper jeg å ta nye nå.

Jeg har fått mensen i dag. Ringer til CFC og sier jeg klar for neste forsøk. Da blir det sprøytestart på lørdag!

Tuttelura! Måtte dem bruke AH på eggene dine på ditt siste forsøk? Jeg skal igang på mitt 7. forsøk og jeg gir meg ikke før jeg har fått en positiv test! Jeg er villig til å bruke donor egg, hvis det viser seg at eggkvaliteten er for dårlig.

Skrevet

Hei.

Da sitter jeg på hotellrom i København. Tok ut 3 egg i dag, spent på om de utvikler seg videre. Dette blir definitivt siste forsøket med egne egg :) Tror det er en fordel å ha vært gjennom noen forsøk før man bruker CFC..... følte at det var ganske så upersonlig, og det gikk fort i svingene. Tror nok kanskje ikke jeg hadde valgt denne klinikken hvis jeg kunne valgt om igjen, dessverre :(

Men nå er det gjort. Nå skal jeg kose meg her i Køben i 2 dager :)

Fikk Medrol med meg. Er det noen som har brukt det? Bruker man det i stedet for prednisolon? Er det noen som vet om cyclogest, 2 stk pr dag, er like bra som den progresteronen man får kjøpe på CFC, og som man skal ta 3x pr dag?

God klem til dere alle, og lykke til i prosessen!!!!!

Skrevet

Ønsker dere masse lykke til, Hege 72 og nifficat :-)

Litt trist å høre om erfaringen din med CFC, nifficat;-( Spent på hvordan vi kommer til å oppleve dem. Porsgrunn er et veldig intimt og personlig sted, så det blir kanskje en overgang ;-)

Jeg tror Cyclogest er et sterkere progesteronprep, men har ikke brukt det selv så vet ikke helt sikkert. Tror også at den progesteronen du snakker om (husker ikke hva den heter) er den samme som Progestan, og da er vanlig dose 2 kapsler tre ganger om dagen. Jeg brukte Progestan på siste forsøk, og er veldig fornøyd ;-)

Tror Medrol er det samme som Prednisolon, ja. Ble mye "troing" her, men ;-)

Ja, ja, bare de setter igang med de rette tiltakene og får meg på tjukka, skal jeg ikke klage ;-) Sverger til AH, vi nå, og håper vi får det. Pors har jo spekulert litt på om jeg kan ha hardt eggeskall ;-)

I morgen er det en uke til vi skal ha vår første tlf.konsultasjon med svend ;-)

Skrevet

Nei, det var ikke behov for verken AH eller fragmentfjernelse.. Det var liksom det siste håpet mitt, at det kunne være grunnen til at det ikke har klaffet.. Så sånn sett er det ingen spesiell grunn til at vi går for CFC neste gang, men er nå greit å være der når vi først har vært der en gang:-)

Skrevet

det blir spennende å følge med dere som er i prosess nå :-) Selv var jeg til kontroll for å sjekke cysta i dag som gjorde at jeg måtte avbryte forsøket mitt for et par uker siden... Og gjett hva vi fant, ikke mindre en fire cyster! Det kan se ut som kroppen ved god hjelp av en trippel pergokur som jeg rakk å få i meg før jeg måtte avbryte har produsert noen follikler på tross av cysta.... Ja, ja, ny kontroll om en uke Da venter jeg også mensen og håper at alt er ok for å sette i gang igjen. gynekologen mente at de ville forsvinne av seg selv.

Skrevet

Ang cyclogest så inneholder de 200 mg progesteron pr kapsel, Utrogestan som man får på CFC inneholder 100 mg. Vanlig dosering der er 2 kapsler 3 ganger daglig.

Medrol (= metylprednisolon) og prednisolon er ikke helt det samme, men har samme antiinflammatoriske effekt.

Jeg har vært på CFC mange ganger og har alltid blitt tatt godt i mot. Det er nok ikke spesielt intimt som det f.eks er på Stork. Jeg for min del har ikke behov for det. Fikk i allefall god støtte av sykepleierne under siste behandling. Det går dessverre litt fort for seg, og legen har det ganske travelt. Jeg synes det er litt vanskelig å forstå dansk og de har nok litt vansker med å forstå meg.

Nå er det 1 uke siden innsett. Tok nettopp den siste sprøyta med Ovitrelle. Håper virkelig det var det som skulle til! Sist gang startet blødningen for fullt 9. dagen.

Lykke til dere som er i gang med prøving!

Skrevet

Så godt å lese at flere har gode erfaringer med CFC :))

Kanskje jeg får bedre inntrykk på lørdag, etter eventuelt innsett.

Hvilke dager tar dere hcg-støtten etter innsett? Stemmer det at det er innsettingsdagen og dag 5 etter innsett?

Klem

Skrevet

Jeg har brukt CFC 6 ganger nå og er glad for deres service og at de alltid er parat for å hjelpe. Jeg jobber rett ved siden av, så det er også lett for meg og komme i kontakt med dem...

Er jo ikke helt tilfreds med at jeg enda ikke har fått noen baby;) - men det skjer kanskje nå? (er på RD9 i dag)

Skrevet

Jeg tok hcg-støtte 5 og 10 dager etter uttaket. Fikk veldig god erfaring med denne støtten selvom jeg ikke ble gravid, og håper jeg får fortsette med dette nå når jeg skal over til cfc ;-)

Skrevet

Satser på at dette er din gang, snoopi ;-)

Skrevet

Siden CFC ikke skal ha noen venteliste; kan jeg da velge selv når jeg vil begynne på neste forsøk? Akkurat når jeg begynner avhenger jo sikkert av om jeg skal ha langt el. kort regime. Tenkte å begynne på stimulering når mensen kommer om ca 7 uker. Altså hoppe over en mens. Da får kroppen hvilt litt, og vi får oss en sydentur ;-)

Vet at klinikker stadig går mere bort fra langt regime. Hvordan ligger CFC an ift. dette?

Skrevet

Ang Hcg støtte så tok jeg det dag 1, 4 og 7 etter innesett.

De fleste jeg har lest om her inne har tatt kort regime. dvs starter med sprøyter dag 2. Noen har lavstimulert ivf. Vet ikke hva som er kriteriene for de ulike valg, mulig alder.

Du bestemmer selv når du vil starte. Hvilken dose og opplegg må vel være avklart på forhånd. Når eggposene har rett størrelse, får du bedskjed om når du skal ta eggløsningssprøyten. Du møter på CFC ca 36 timer etterpå.

Skrevet

Bortsett fra den første samtalen så er det ingen ventetid hos CFC. For meg tok det ca. en måned fra jeg hadde samtale med Lindenberg til første uttak/innsett. Vedrørende opplegg og doseringer så er dette veldig individuelt og Lindenberg vil foreslå et opplegg han tror kan passe for deg basert på samtalen med deg. Selv er jeg 42 år og går på lavstimulert, så alder er ikke nødvendigvis avgjørende, men også hormonverdier, tidligere historikk, sykdommer, osv. Anbefaler deg å lese downloaden om IVF som du finner på hjemmesiden til CFC.

Skrevet

Da var lykken over for meg;-(

Fikk småblødninger på tirsdag, men det var så lite at jeg regnet med at det var såre slimhinner etter crinonen. Var hos legen min på onsdag kveld, da blødde jeg litt mer. Han sa det kom fra livmorhalsen, ringte sykehuset og fikk meg på ultralyd dagen etter. Der fant hun ikke noe foster, bare noe som var uklart. Fikk beskjed om at dette ikke så bra ut. Og at jeg nok var i ferd med å miste. Ble sendt hjem, og det ble en lang kjøretur fra sykehuset med tårer som strømmet.

Fikk store smerter på natta og styrtblødninger. Fastlegen min ringte dagen etter for å høre hvordan det gikk med meg. Ville ha meg ned til undersøkelse. Fant ut at dette ikke gikk bra, så han la meg inn på sykehuset for utskrapning siden jeg hadde så mye smerter. Ble lagt inn, smertene ble mindre utover kvelden. Blødningene avtok så de regnet med jeg slapp utskrapning. Var hos gyn i går formiddag. Fostersekken var ikke kommet ut, så jeg fikk noen utdrivningspiller. Fikk enorme smerter av de, både i mage og rygg. Fikk beskjed av pleieren på sykehuset at jeg bare skulle bli over natta. Smertene gikk over i går kveld, og jeg sovnet kjapt da jeg lå meg. Helt utslitt etter 2 dager med enorme smerter. Sov godt på natta og fikk dra hjem etter frokost i dag. Ferdig med den fysiske delen, nå er det den psykiske igjen! Blir nok noen dager nå hvor tårene plutselig strømmer.

Nifficat: Jeg brukte medrol på siste forsøket. Ble gravid, og tror nok det hjalp på. Brukte ikke prednisolon da.

Skrevet

Takk for svar, miss taurus og pippi9 ;-)

Et spørsmål til;

Når jeg skal evalueringssamtale med porsgrunn, kommer jeg til å be om å få meg meg journalen min. Skal ringe de i morgen og forberede dem på det. Vil CFC ha en kopi av denne, i tillegg til den informasjonen Svend får på konsultasjonssamtalen på fredag?

Er så spent på hva Svend vil jeg skal gjøre. Kunne tenkt meg en annen form for stilmulering, for å få NOEN flere egg. Menopuren alene biter ikke veldig på meg, virker det som. Ellers er jeg veldig fornøyd med de medisinene jeg tok etter innsettet, selvom jeg ikke ble gravid. Kan prøve det meste, bare jeg slipper Crinonen ;-)

Kjære håpefull38. Finner ikke ord... Hva sier man til sånt? Kondolerer? Sender deg ihvertfall gode tanker og en stor trøsteklem ;-S Ta godt vare på deg, og la tårene strømme ;-)

Skrevet

Nei og nei, Håpefull38 :-( Dette var utrolig, utrolig trist å lese :(

Vil få gi deg en stor og varm klem. Ta vare på deg selv nå.

God klem fra Niffi

Skrevet

Hei Håpefull38!

Nå ble jeg riktig lei meg.....Jeg ble skikkelig trist nå. Det var ingen hyggelig lesing. Stakkars deg, jeg synes synd på deg. Leit at du måtte gjennom dette. Jeg håper du har hatt noen ved din side disse dagene! Du kan ikke gå gjennom dette alene. Har du pratet med CFC og hørt hva de sier om dette? Kan de ha en teori på hva som gikk galt? Håper du prøver igjen på et nytt forsøk. Kanskje Lindenberg forandrer på opplegget etter innsett. Kanskje du skulle ha gått på Medrol noen dager ekstra?

Jeg håper du har noen hos deg så du ikke er hjemme alene!

Håper det går bra med deg og husk vi tenker på deg!

La oss få vite hvordan det går med deg!

Huff, jeg ble så lei meg på dine vegne......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...