Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei dere. Skrev et innlegg i går, men det ser ut som det ikke ble lagret.

Dessverre var det dårlige nyheter. Det begynte lørdag morgen med små spor av blod. Utover kvelden ble det mer og mer klart; tante rød var på vei :-( Utrolig kjiiipt. Siden jeg ikke hadde spottet, hadde jeg store håp. Det var nok Ovitrelle sprøytene som lurte meg!

Jeg målte uansett HCG i dag. Greit å vite.

Har fått samtale med Lindenberg i morgen. Er spent på om han har noe å komme med. Det er kanskje ikke noe annet enn å prøve igjen..

Det går dessverre hardt utover pengepungen. Bruker høye dose Gonal F og da forsvinner det fort mange penger. Håper å vinne i Lotto!

Hvordan går det med deg Hege?

Vi trenger noen oppmuntrende tilbakemeldinger snart!

Så trist å høre, miss taurus ;-( Håper Svend har noen oppløftende ord å komme med, med tanken på veien videre.

Jeg også hadde jo stor tro på siste forsøk siden jeg ikke spottet, men ble nok lurt av hcg-støtten jeg og.. Det er jo uansett tegn på at man har brukt en "riktig" form for medisinering etter innsettet, synes jeg. Jeg kommer til å ta de samme medisinene som støtte ved neste forsøk også ;-)

Det var synd MissTaurus - ikke lett dette her, men håper det tross alt var oppmuntrende at du har funnet et middel for å stoppe spottingen. og så får du slenge inn en lottokupong! :-)

Lykke til med uttak i morgen Hege72!

Hei MissTaurus!

Det var leit å høre at forsøket endte negativt! Det var dårlige nyheter...

Det går hardt utover lommeboken, ja! Jeg har kjøpt alle medisinene, på dette forsøket, her på forumet og har spart mange tusen kroner. Jeg bruker også høye doser med medisiner og på forrige forsøk betalte jeg 20.000 kr, nå litt over 5.000.....

Håper du kan gå igang med nytt forsøk snart da!

Noen som har hørt ifra Snooopi? Er vel egentlig på rugedag 19. Hun vet vel hvordan det gikk nå. Og Nifficat? Hun er vel på rugedag 9? Hvordan går det der tro....

Jeg har uttak i morgen. Håper Lindenberg skal ta ut eggene, han hadde ferie sist jeg var der.

Så synd at det endte negativt, Miss Taurus! Spent på å høre hva Svend sier.

Masse lykke til med uttak og innsett, Hege. Håper det blir blastocyst-dyrkning på deg!

Pippi: Håper cystene dine forsvinner slik at du kan komme i gang igjen.

Sitter her og griner, men denne gangen er det gledestårer!!! Legen min har etter spontanaborten kommet til den konklusjonen at det kunne være muskelknuten som var årsaken. Han mente den holder igjen når livmora skal utvide seg, og at den tar mye av det blodet som fosteret skal ha. Så han var negativ til at jeg kan fullføre et svangerskap. Har derfor hatt noen tunge dager. Tanken på å ikke kunne gjennomføre en graviditet og aldri få ønsket oppfylt er veldig tung å svelge. Fant derfor ut at jeg måtte kontakte Svend Lindenberg siden gynekologen min enda er på ferie. Syntes det var lenge å gå med disse tunge tankene før man fikk et svar.

Snakket akkurat med Svend, og han sa at knuten ikke påvirker slimhinna, og dermed ikke eggets evne til å feste seg. Og det var bare tull at livmora ikke klarte å utvide seg. Nei, nei, nei, nei, sa han! det var før i tiden man trodde det. Jeg ble så lettet at tårene bare flommet idet jeg la på etter å ha snakket med han. Så nå er jeg bare sååååååå glad for at jeg likevel har sjanse til å få det største ønsket mitt oppfylt:-) Og er såååå glad for at legen min tar feil!!

Da får jeg håpe den lille eskimoen min overlever opptining og setter seg fast slik at jeg slipper flere 3-pk! Blør enda litt etter aborten, så vet ikke når syklusen min starter. Har ikke bestemt meg for om jeg vil starte på nytt ved neste mens eller vente en syklus til.

Annonse

Dette var oppløftende nyheter Håperfull38 :-) Disse fastlegene vil jo oss bare vel, men de er nå en gang generalister og ikke spesialister - og Lindenberg er jo i tillegg superspesialist (dr.dr. :-)! Sikkert lurt å vente med å sette inn eskimoen til du er helt sikker på at kroppen er i normal gjenge igjen, selv om venting er en tålmodighetsprøve.....

Etter min medisinske PA for et par år siden så var mensen på plass igjen nøyaktig 4 uker etter. Ble nesten litt imponert over det. Nå derimot er jeg skikkelig på overtid med mensen. Iflg. Svend så kan denne cysta forsinke mensen, og skal også forsvinne med mensen. Har hatt ømme bryster noen dager nå og det er jo typisk pms, så satser på at tanta snart er i anmarsj. Ny cystekontroll på torsdag....

Hei Håpefull38! Det var da gode nyeter! Lindenberg vet nok hva han snakker om! Han er tross alt spesialist. Jeg er kjempeglad på dine vegne!!

Pippi9! Jeg leste at mangel på mineraler gjør at man lettere får cyster på eggstokken. Har du testet deg om du mangler noe via blodprøver? Håper du er cystefri på torsdag, lykke til!

Jeg har nå kommet hjem fra København. Tok ut 10 egg og det er personlig rekord for meg! Det meste har vært 9. Klinikken sa jeg skulle reise hjem, blir ingen innsett før søndag eller mandag. Det ble blastocyst. Jeg skal ringe dem hver dag for å høre hvordan det står til med eggene. Blir spennende å se om det blir noen innsett. Er redd at kvaliteten er for dårlig, men som hun på labben sa, da finner vi ut mer om eggene. Det ble ikke Lindenberg som tok ut nå heller. Han var i lokalet, men sikkert opptatt med noe annet. Tror legen het Claus eller Clas... Han var veldig alright. Jeg sa jeg ønsket 3 egg inn og så lenge jeg har hatt flere forsøk sa han ja.

10 egg ut er jo kjempebra! det blir spennende å se hvordan det går med blastocystdyrkingen :-)

Tror nok det er Pergotimen som er årsak til cysta, i alle fall en vanlig bivirkning. Skal til akupunktur i morgen, så skal be henne stikke noen nåler for "djevelutdrivelse"....

Fikk snakket med vår" kjære" dr i dag. Han mente jeg skulle fortsette å prøve, eggene som ble satt inn var av god kvalitet. Sjansen for å bli gavid antok han til å være 15-25%, uansett høyere sjanse enn å vinne i lotto:). Han sa jeg neste gang skal bruke Medrol. Får håpe det gjøre susen. Jeg håper å komme i gang i november.

Så bra Håpefull38 at legen din ikke hadde rett! Bra du er med godt mot og satser for fullt igjen. Får håpe kroppen din kommer seg og er klar for din lille eskimo:)

Hege72, supert med så mange egg. Jeg var ikke kjent med blastocystdyrkning så jeg leste litt om det i går. Skal høre om det kan v'ære noe for meg. Et av kriteriene er at man får mange egg. Hadde ca 10 1. gang og 6 denne gang. Ikke sikkert det er nok. Nå får du slappe av og gjøre kroppen din motakelig for dine nye danske venner:)

Hei! Jeg ringte CFC i dag for å høre hvordan det stod til med eggene mine. Av de 10 som ble tatt ut var 7 modne men kun 3 ble befruktet.... Skal ringe igjen i morgen for å høre om de har delt seg slik de skal gjøre. Dette er så nervepirrende det!

Annonse

Dagens kontroll viste at cysta fortsatt er der, den vokser ikke ytterligere men skaper krøll med hormonene. Mensen har derfor ikke dukket opp, er på dag 37 og det er helt unormalt for meg som vanligvis har syklus på 26-28 dager. Så nå blir det nedregulering med nesespray i to uker.... "Gleder" meg til hetetokter og humørsvingninger :-( Men håper at dette kan nullstille ugreiene. Fra lavstimulert til langt regime her i gården altså...

Lurer også på hvordan det går med blastocystene Hege72

Hei! Jeg ringte CFC i dag og ble veldig overrasket, fikk beskjed om å komme ned. De mente kvaliteten var for dårlig og ville prøve å redde dem ved å sette dem inn i morgen. Jeg skjønner ikke. Da jeg var der på tirsdag fikk jeg beskjed om at det ikke ble innsett før søndag eller mandag uansett hvordan kvaliteten er, skulle de ikke inn før. Jeg skal ha innsett kl. 1400 og akupunktur halv time før. De mente eggene hadde bedre sjanse til å klare seg i min livmor enn hos dem i labben. Da blir det dagstur til København i morgen, fredag. Skal dra hjemmeifra kl. 0430 og er hjemme igjen kl. 2030. Det blir fly og tog. Håper eggene er bra nok til å bli satt inn, at de ikke har falt fra i løpet av natten!

Hege 72; det var litt av en bedskjed å få! Regner med at nå er eggene satt inn og du er på vei hjem med en liten en som vil ut om 9 mnd:)

Pippi; synd at cystene ikke var forsvunnet helt. Håper at sprayingen retter på det og at du kan være klar igjen for nytt forsøk.

God helg til alle CFCere:)

Hei!

Jeg er hjemme igjen og ruger på 3 fine egg! Det er så godt at jeg har kommet så langt. Jeg var redd for å høre på klinikken at de ikke hadde overlevd, men der tok jeg feil. Med en gang jeg kom inn på klinikken sa en lege at jeg hadde missforstått ei dame på labben når jeg ringte dem i går, jeg hadde ikke dårlig kvalitet på eggene, men siden kun 3 egg ble befruktet ville de sette dem inn og ikke ta blastocystdyrkning. De ville ikke risikere at de ikke klarte seg. Jeg er bare så glad og lettet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...