Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det gikk ikke så bra i dag.. Kun 1 egg befruktet og satt inn - resten i søpla:-( Har hatt problemer med det samme på alle vårt forsøk, at det er dårlig befruktning.. Legen nevnte at hvis vi ikke skulle klaffe nå, så kunne de evt utføre ICSI neste gang, for da kunne de følge med bedre på befruktningen og hvor det evt ikke klaffet..

Ikke var det behov for assisted hatching heller, noe som jeg anså som veldig sannsynlig at det ville være og som var grunnen til at vi valgte Danmark denne gangen..

Nei, motløs nå kjenner jeg.. Men, får bare ta de 14 dagene og prøve å holde motet oppe..

Hei tuttelura!

Dette var som å lese mitt innlegg for noen uker siden! Jeg har fått ut få, men gode egg. Alle har blitt befruktet og delt seg fint. Helt til siste forsøk. Da fikk jeg ut 5 egg(det meste jeg har fått ut), og regna da med at jeg skulle få satt inn 3 stk. Det var et stort slag i trynet da jeg fikk vite at det kun var 1 egg som hadde delt seg! Trengte heller ikke assisted hatching, og det hadde jeg på de to første forsøkene. Så jeg var også motløs og temmelig negativ, helt til rundt dag 9. Da fikk jeg det plutselig for meg at denne gangen ble testen positiv, og det ble den sannelig også!! Så det kan skje deg også, skal bare ett egg til! Nå er jeg 5+4 og skal til første ultralyd om 2 uker. Gleder meg veldig til det, da går det nok mer opp for meg at det er en baby på vei!

Lykke til!

Kanskje det er gullegget! Skjønner at du kan føle deg motløs. Det er fryktelig nervepirrende fra uttak til innsett. Men hold humøret oppe!

Hvordan ble det med Medrol? Spurte du legen om du kunne få det?

Takk for svar, begge to..

Det skal jo bare ett egg til, så sånn sett holder det jo:-) Men, så klarer jeg ikke la være å tenke at, når det ikke har klaffet på 5 forsøk tidligere, hvorfor skal det da klaffe nå.. Men, så snur tankene igjen, og så tenker jeg, og hvorfor skal det IKKE klaffe nå, når det ikke har klaffet før.. Hehe.. Berg- og dalbane er en godbeskrivelse..

Men, nå sitter jeg nå her og tar livet med ro.. Så får vi håpe alle positive tanker gjør sitt til at DENNE gangen er det vår tur:-)

Annonse

Rugingen går bra, hvis det kan sies sånn. Hehe, dagene går jo saaakte og jeg synes dette er det verste med hele prosessen..

Er på rugedag 5 i dag, dag 2-4 bestod av en del murringer. Men, mener at det har vært sånn ved alle de andre forsøkene også, så legger ikke noe i det - selv om jeg jo ikke klarer å la være å håpe...

Tidligere har de ømme puppene forsvunnet rundt rugedag 7-9, så vi får se hva uken som kommer fører med seg..

Masse lykke til:-)

Hei dere

Jeg melder meg på denne tråden. Skal sette min første sprøyte med Gonal om noen timer. Det blir mitt 2. forsøk. Siste forsøk var i november. Har prøvd å få orden på spotting, som kommer ca 7 dager før mens, men uten suksess. Får bare prøve likevel. Det kan jo skje under! Første ultralyd kommende fredag. Jeg regner med å dra nedover til CFC ca neste mandag.

Sist betalte jeg kun for ett forsøk, men det er kanskje lurt å ta en 3-pack- Hva med dere?

Det blir spennende å følge med deg tuttelura. Får krysse fingre!

Pippi9; når regner du med å dra nedover?

Hei tuttelura!

Har du kjent noen festesmerter da?

Jeg har også mistet ømheten i brystene rundt 7 - 9 rugedag og oppblåstheten har forsvunnet samtidig. Det er en veldig nervepirrende tid. Har du gått på Medrol?

Hei Miss Taurus!

Hva kommer det av at noen spotter og andre ikke? Har det noe å si for Ivf forsøkene, har man dårligere sjanse?

Jeg har vært en gang hos CFC og betale for en gang. Jeg var så opptimist og regnet med at 3 pk hadde jeg ikke behov for, nå skulle det gå.... Jeg skal nedover i uke 38, men betaler kun for en gang nå også.

Spennende med ultralyd på torsdag! Har du fått ut mange egg på 1. forsøk?

Hei!

Var på ultralyd i går for å sjekke om cysten var der fortsatt, for ellers ville jeg fått den fjernet før jeg skal i gang på neste forsøk. Men de fant ikke noen cyste! Jeg ble så glad! Så nå er det bare å vente til mensen kommer og begynne på medisiner!!!!

Supert at cysta er borte Hege72.

MissTaurus: På forrige forsøk hadde jeg uttak på d.14, har same regime denne gang, så satser på at det blir ca. samme dag denne gangen også, dvs. tirs 31/8 -/+ en dag. Så kanskje vi er der samtidig? :-) Keep you posted!

Fikk ut 6 egg sist og 4 ble befruktet, veldig fornøyd med det på lavstimulert og alder tatt i betrakning.

Annonse

Så bra at cysten er borte Hege!!

Miss Taurus: jeg tok 3-pk med ivf. Greit det er mye penger man må ut med med en gang, men må man ha alle 3 forsøkene, så har en spart 16.000 d.kr! Blir man gravid på 1. forsøk er det likevel verdt pengene. Jeg måtte bruke alle mine forsøk, men det klaffet heldigvis på det siste :-)

Nå er jeg 6+3, og det ser ut som jeg er 4 mnd på vei!!! Magen har poppet ut, får ikke igjen buksene og det er vel ikke lenge til folk begynner å lure. Kan ikke gå i trange topper lengre hvis jeg skal skjule det. Det må være muskelknuten som gjør at magen kom så tidlig. Den tilsvarer 10-12 ukers graviditet i utgangspunktet, og med noen uker ekstra er det vel ikke rart magen har kommet. Den har forandret form også. Starter rett under brystene, og der har ikke jeg hatt noe før. Skal til 1. ultralyd om ei uke, og gleder meg veldig til det. Skal bli deilig å få bekreftet om det er liv der inne! Har heldigvis ikke vært så mye kvalm enda, men det kommer nok. Legen min ringte meg på onsdag og så at han hadde gode nyheter til meg: "Du er VELDIG gravid," sa han. Hehe :-) Hadde fått svar på siste hcg-prøve og nå syntes han tallet begynte å bli høyt.

Jeg er nå her inne og følger med og heier på dere:-)

Så bra at cysten er borte, Hege72 - sånne ting liker vi :-)

Jeg fikk ikke Medrol, jeg spurte om Prednisolon og han sa at de brukte Medrol. Men, jeg fikk uansett Prednisolon, så nå bruker meg 5 mg daglig. Gjorde de sist forsøk også, uten hell, men men..

Kan vel ikke si at jeg har merket noe jeg kan klassifisere som festesmerter - eller det kan jeg jo heller ikke uttale meg om da jeg ikke har noe å sammenligne med:-) Men, murringene var borte i går, men kjenner dem litt i dag igjen, om enn mindre.. Puppene er fortsatt ømme, men synes det har minsket litt.. I morgen er det 1 uke til jeg skal teste, er ikke akkurat kjent for å klare å vente så lenge, så det spørs om jeg ikke begynner litt tidligere.. Hehe.. Har liksom ikke troen på at det skal klaffe, men samtidig prøver jeg å holde motet oppe..

Vi har hatt så mange forsøk nå uten en eneste positiv test, så vet jo også at det nærmer seg en stopp.. Men, den tid, den sorg - håper vi slipper å tenke så langt :-)

Hege72; du lurer på om spottingen har betydning. Selvfølgelig ikke 100 % sikker, men har aldri kommet i nærheten av å teste. Spottingen har kommet vel 1 uke etter inseminering, akkurat da egget skal feste seg.

Jeg tror det var 11 egg som ble tatt ut sist; så det er ikke det som er problemet. 4 ble befruktet. Skal følge samme opplegg denne gang, men satser på mer progesteronstøtte etterpå. Det har jeg blitt enig med gynekologen min her om. Føler ikke at legene ved CFC tar problemet mitt på alvor.

Pipp9; da ser det ut som vi er i køben ca samtidig. Blir du der mens du venter på insett eller reiser du hjem i mellomtiden?

Sist jeg var i Køben, fikke jeg sykemelding i en uke. Denne gang har jeg tenkt å be om noen feriedager. Håper det går i orden. Har ikke nevnt noe for min leder at hva jeg er i gang med. Hva gjør dere?

Hei MissTaurus,

Har ikke helt bestemt meg om jeg blir der nede eller reiser hjem i mellomtiden. Sist tok jeg sykemelding i 3 dager. Tar det denne gangen også hvis jeg blir der nede, men kanskje en fridag og en egenmeldingsdag hvis jeg reiser hjem igjen. Har ikke nevnt noe til noen på jobben. Hva har du tenkt?

PS Håpefull38: så magen "strutter" allerede .... tenk om det fortsetter i samme tempo?!? ;-) vel, vel, når man har kjempa så lenge så er vel dette småtteri. Spennende med UL i neste uke!

Pippi9¨;

Jeg blir sannsynligvis der mens jeg venter. Det er litt stress å reise tilbake. Sist gang fikk jeg utrolig med luft i magen etterpå. Glad jeg slapp å bevege meg så mye da. Hadde luftplager vel en uke etterpå så jeg var glad jeg slapp å gå på jobb. Håper det går bedre denne gang.

De fant en cyste på 26 mm på scanningen i dag og ingenting annet .... er på dag 9 og midt i stimuleringen. Forsøket ble kansellert etter at gynekologen hadde konferert med CFC. Fikk beskjed om at noen ganger tok kroppen over styringen og at det bare var å prøve igjen på neste syklus. Skal sjekke om cysten er borte om to uker. Litt nedtur.... blir så lei av all ventinga og litt bekymret når det tukler seg til :-(

Noen som har opplevd noe tilsvarende? Endret dere i så fall på opplegget for neste forsøk? Forsvant cysten raskt?

Hei Pippi9!

Så synd, dette var leit! Har du vært borti det før at du ikke har fått noen egg? Merkelig... Du har kasta bort mye penger på medisiner. Jeg synes synd på deg. Tragisk å komme så langt i stimuleringen og bare må avbryte. Jeg hadde en stor cyste på over 5 cm sist, men fikk heldigvis egg fra den andre eggstokken. Jeg var redd for at forsøket ble avbrudt, men nei! Det begynner å nærme seg stimulering på meg. Ca 1,5 uke til. Om tre uker er jeg i København.

Har alltid hatt egg. Og ofte flere follikler, selv i normal syklus, spesielt på høyre eggstokk som alltid leverer flere enn på venstre side. Det er på høyre eggstokk cysten sitter, så tror den har tuklet det til. FSH var 4 når jeg målte for ett år siden, og det er jo veldig bra. Så satser på alt er normalt igjen ved neste syklus - og at jeg er i gang igjen ikke så lenge etter deg :-)

Hei! Jeg var på alternativ messe på Hamar i dag. Meldte meg på et medium show. Mediumet plukket ut meg og min søster. Våre avdøde besteforeldre kom gjennom med en beskjed. Jeg ble flau, liker ikke å få oppmerksomheten rettet mot meg... Det satt en del folk i salen...

Mediumet sa at det ender godt til slutt! Jeg ble litt satt ut og angrer på at jeg ikke spurte når! Tenkte på det senere at det var kanskje ikke meningen å vite når, men å få vite at jeg lykkes til slutt!

Pippi9! Kan det være akupunkturen som kan ha forstyrret forsøket ditt? Du nevnte at du hadde tatt det siden mars. Jeg vet ikke om det er bra eller dårlig å ta det så lenge? Er akupunktøren spesialist på barnløshet?

Hei Hege72,

Tror ike det er akupunkturen som forårsaket cysten, det er en nokså vanlig bivirkning ved bruk av pergotime og jeg gikk jo på trippel dose ..... og akupunktøren jeg går til er spesialist på infertilitet ja. Nå kjentes det forresten ut som jeg hadde eggløsning på venstre side (motsatt side av den cysten sitter) nå i ettermiddag. Hadde positiv EL-test i går. Så da har det nok foregått noe allikevel selv om de ikke så stort på scanningen på tirsdag, som forøvrig ikke sjekket veldig på venstre eggstokk da høyre side med cysten tok all oppmerksomhet.

Har fått mensen her, så dette forsøket gikk også rett vest :-( Snakket med Lindenberg i stad, og spurte hva han mente om videre forløp.. Under innsettingen nå i august, mente legen at ICSI kunne være aktuelt.. Nevnte det for Lindenberg og han sa at det kunne være aktuelt. Men, at det heller ikke gir noen garanti for klaff eller bedre resultat.. Han sa også at hvis det ikke klaffet på det forsøket, anbefalte han oss å stoppe.. Ingen god beskjed, men samtidig "godt" å få en slik anbefaling.. Har så vidt tenkt tanken på eggdonasjon, men er usikker på om min samboer er med på den tanken..

Om han ikke er med på det, blir det nok ikke barn på oss. Vi er såpass voksne at adopsjon, som tar så lang tid, nok heller ikke er noe alternativ..

Vi får se hvor veien går videre...

Samtidig ønsker jeg selvfølgelig alle sammen masssssse lykke til, måtte det bli mange positive tester og barn fremover:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...