Gå til innhold

Vil ikke ha grøt lenger.. TIps?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 4 mnder gammel gutt, som nekter å spise grøt om kvelden. Jeg begynte med maisgrøt til han , men siden det ikke er å få tak i lenger, startet jeg med havregrøt og risgrøt med banansmak. Dette faller da ikke i smak lenger.. Han får også litt lunsj midt på dagen. Gulrot, banan osv.

Noen tips til å få han til å spise grøt igjen? Eller har babyer "lei-grøt-perioder"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan prøve å blande litt most frukt i grøten hans selv. Får også ferdig fruktmos å ha oppi. Havregrøten likte ikke mini heller så her går det i risgrøt med banan.

Men du får ren risgrøt også, den uten banan.

Mini fikk plutselig grøtnekt han og, men så byttet vi grøt og da var det helt greit igjen:)

Du kan også prøve å gi han moste grønnsaker på kvelden isteden for grøt en periode, for så å gå tilbake til grøten:)

Lykke til!:)

Skrevet

Ok det skal jeg teste ut det! Prøvde begge grøtene i kveld, men ingen ville han ha. Kan tenkes han var veldig trøtt og.. Men får prøve igjen i morra. Takk for svar :)

Skrevet

Snuppa mi er kresen på grøten, hun foretrekker enkle smaker. Hun elsket maisgrøten, og er også veldig glad i havregrøt naturell. Hun liker også sinlac (men elsker det ikke). Om hun blir litt lei, kan vi variere med å putte fruktmos oppi - men disse grøtene med fruktsmak spytter hun bare ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...