Gå til innhold

Når slutter en å teste positivt etter mislykket svangerskap?

Anbefalte innlegg

Søndag fikk jeg verdens beste nyhet, positiv test! Siden den dag har jeg tatt 6 tester(strips) fra billigeteste.. I tillegg til en digital clearblue test som viste GRAVID 2-3..

Men fordi jeg er redd for å miste siden jeg har pcos.. Og jeg hadde litt blod på papiret hver gang jeg tørket meg i helgen, så ringte jeg lege.

Var til lege igår, han var veldig positiv til at dette gikk bra, men ville likevel sende meg videre til gynekolog og UL idag.

Det første gyn. sier når hun starter undersøkelsen er at der var friskt blod, noe jeg syns var rart siden jeg ikke hadde blødd på to dager. Tar innvendig ultralyd, og ingen tegn til graviditet. Jeg er ca. 4 uker på vei, kanskje litt mer, kanskje litt mindre.

Burde de sett noe på UL? En fostersekk i det minste? Er alt håp ute?

Har på tidligere innvendig UL alltid blødd litt etterpå, idag var det mer enn vanlig. Har også blødd litt etter sex, men dette har jeg hørt er normalt siden slimhinnene er ømfintlige.

Hva skal jeg tro nå? Har jeg mistet,eller? Tok blodprøve idag for å måle hcg, det blir eviglande timer til legen ringer imorgen. Håper så veldig at jeg blir kalt inn til ny blodprøve fordi jeg har høyt nivå av hcg.. Men samtidig vet jeg at dette ikke går bra..

Etter 3 års prøving kan jeg aldri forstå vi er så heldige at det blir klaff på første forsøk......

Jeg trenger sårt råd.. Noen som har erfaring med at ingenting viser på UL? Og når slutter en å teste positivt på testene? Mange dager etter?

Fortsetter under...

UL ved 4 uker bør vise en godt oppbygget slimhinne.

mer se rman ikke så tidlig.

blødninger er vanlige men be gyn om progesteron støtte, det skader uansett ikke og kan hjelpe.

Viktig er nå stigning på hcg..

Ønsker deg lykke til

Legen var dansk,så jeg forsto lite og ingenting. Blir så sint når jeg får leger jeg ikke forstår når det gjelder slike ting! Har tusen spørsmål, og ingen svar..

Har tatt blodprøve, så imorgen faller dommen om jeg har bra nivå på hcg.. da er det er håp om stigning til ny måling på mandag..

Her er ikke private alternativ her jeg bor,må reise i flere timer.

Men fikk svar på blodprøvene idag,hadde forhøyet hcg. Hun sa ikke hvor mye. Skal ta nye prøver mandag, og nå hadde hun plutslig forhåpninger om at jeg kunne være gravid.

Blir sint av slike falske forhåpninger! Idag har jeg blødd mer.. Så alt er nok over..

Er det frisk blod som kommer eller brunlig eller litt rosa?

Jeg håper, ting går bra for deg...

Er glad jeg ikke bor i Norge men har tigang til både vanlig lege og gyn uten noe problemer.

Ringte mandag til en gyn her i byn, nettopp flyttet hit, for å se om jeg kunne få time. Fikk time på dagen og hun var kjempekoselig.

Annonse

Både frisk blod og brunlig.. To ganger i går kom det en del friskt, men ikke så mye at det kom i trusa.. Så var det brunlig på papiret noken ganger når jeg var på do etterpå...

Føler alle symptom er borte, så har nok gått galt..

Jeg fikk kome til gyn. dagen etter jeg var med lege her, men hva hjelper det når man ikke forstår hva hun sier? Neste gang kommer jeg til å kreve å få en norsktalende lege, er i en så sårbar situasjon når en kommer slik, jeg orker iallefall ikke sitte der å tolke og oversette i tillegg da..

Brunlig er jo gammelt blod, det høres ikke så ille ut det..

SA er (spvidt ejg har lest) mest som en mens med mye rødt blod.

Ja skjønner godt at du ikke orker å tolke, hadde jeg ikke orket heller i en sånn situasjon.

Krysser fingre og tær for at det ting går greit..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...