Gå til innhold

ks uke 34

gullfisken * gravide* :)

Anbefalte innlegg

hei hei.

eg skalha ks i uke 34.

så det eg lure på er om noen av dere vet hvor stor hun kommer til å bli ca, hun har vekstavvik på 14% sier di til nå, lurer litt med tanke på kler som må handles inn, hvor lang hun blir å slikt å om vordan det er å begynne å amme når en får så tidlig

:) :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142163561-ks-uke-34/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Vet ikke akkurat hvor stor, men det finner du sikkert ut hvis du ser på svangerskpet fra "uke til uke" el søker det opp.

Mi er født i uke 31+3, brukte str 44 lenge, men name it er mindre el mere "riktig" i str en H&M. Hadde også endel klær fra Baby Care by Dollycare og Babygården. Pass gjerne på å få kjøpt noen bukser uten foter i el knapper helt ned, det er veldig kjekt hvis hun må ligge på oksygenmåling, de måler det rundt foten og da er de enklere i forhold til ledninger. Jeg synes omslgsbodyer var mye kjekkere en de som skulle over hode. Troll har noen kjempefine i ull.

I forhold til amming så er det vel stor variasjon, men hos meg kom melken fort og greit igang, de prøvde ganske tidlig å begynne å legge henne til sammtidig som hun fikk mat på sonde, for at de skal skjønne at suging gir metthetsfølelse. Sikker litt etter hvor stor barna er ønsker de de opp i en hvis vekt før de før begynne å selvregulere, så hos oss ble hun veid til et fast tidspunk hver dag, da ble det regnet ut hvor mange ml. hun skulle ha det neste døgnet, fordelt på antall måltider. Og da måtte jeg veie-amme-veie, så fikk hun evnt resten på sonde hvis hun ikke hadde spist så mye som hun skulle ha.

For meg gikk det veldig bra, men fikk beskjed om at de kan være veldig trøtt rundt uke 34-36 så jeg skulle ikke bli skuffet om hun ikke la på seg så mye de ukene.

Ble litt langt, men håper du kan få noe furnuftig ut av det. Jeg hadde få forventninger og tenkte vi får ta det som det kommer. Det var noen som jeg lå sammen med som strevde med ammingen og jeg synes de som jobbet der pushet det lenger en nødvendig, for man ønsker gjerne å amme, men det er bedre å få nyte tiden å gi flaske, en å sitte å pumpe til det kommer blod.

Vi hadde en kjempefin tid på sykehuset, hadde mange fine opplevelser og mange gode minner. Det var mye kunnskap å få og ta med seg derifra.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142163561-ks-uke-34/#findComment-142183391
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...