Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var til lege igår, pga. det har komt litt blod på papiret når jeg har vært på do. Ikke mye, har aldri komt noe i trusen, kun litt rosa på papiret.

Blødde ikke igår, men legen ville sende meg til sykehuset for UL og undersøkelse. Dit var jeg nå idag.

Jeg hadde ikke blødd noenting tidligere på dagen, før hun sier at hun ser der er friskt blod når hun undersøker meg. Etter undersøkelsen var det ganske mye blod! Men nå i etterkant har det helt sluttet.

Gynekolog så ingenting på UL, ingen tegn til graviditet. Jeg burde være 4-5 uker på vei. Tok digital grav.test igår morgen, og den viste 2-3 uker.

Kan det være at jeg er for kort på vei til at det viste noe på ultralyd? Trodde jeg kom til å blø mye mer dersom jeg hadde mistet. Eneste gangen det er komt mye blod er altså bare i forbindelse med gynekologisk undersøkelse idag.

Har pcos, så har uregelmessige sykluser. Så kan være kortere på vei enn jeg tror.

Hvor tidlig ser en fostersekken på UL?

Fortsetter under...

Hei du,

4-5 uker er det ikke lett å se noe på UL, fosteret ser en ikke før en er ca 8 uker. Det sikreste er å ta kvantitativ HCG prøve, med noen dagers mellomrom for å se om den stiger eller synker.

Lykke til :)

Er bare innom fra 3.trimester, men synes det va merkelig at doktor sendte deg til ultralyd så tidlig. På meg ville de ikke ta ultralyd før i uke 8, for å være sikre på at hjerte hadde begynt å slå. Ettersom noen egg bruker mye lengre tid ned egglederen enn andre er det en margin på 2 uker.I uke 4-5 kan litt blødning bare være at du har hatt en festeblødning. Mange har dette, det vil si at egget fester seg i livmoren, noe som hos en del fører til blødninger, og hvis egget driver og fester seg er det vel ikke noe rart om de ikke ser noe på ultralyd. Har aldri hørt om noen som har hatt ultralyd så tidlig, så vet ikke hva man skal kunne se, men rart de ikke sa noe på ultralyden om dette. JEg vil i allefall si at det er en av 3 grunner til at man blør rundt uke 4-5 og det er enten

1; at egget har vært befruktet, men noe gikk galt

2: du var aldri gravid og har rett og slett fått mensen(men hvis du har hatt positiv test er jo ikke dette så aktuelt)

3: Festeblødning.

Få legen din til å ta hcg prøve som hun ovenfor sier, det er eneste sikre metoden. Øker versiene er du fremdeles gravid, holder de seg jevnt eller går nedover er du desverre ikke gravid lenger.

Lykke til

Ja,jeg tok blodprøve idag.. Og legen ringer meg imorgen med resultatene, så skal jeg inn å ta nye prøver mandag dersom nivået var høyt nok.

Mensen er dette ikke. Har kun blødd i forbindelse med undersøkelsen idag, da kom det endel blod.

Ellers har det kun vært rosa på papiret når jeg har vært på do. Eller noen dråper etter sex.

De ser ikke engang en fostersekk på ultralyd så tidlig? Med tanke på at jeg har pcos kan jeg ha hatt eggløsning senere enn "vanlige folk"..

Annonse

• 3 uker senere...

Etter 20 dager i vill fortvilelse og forvirring fordi ingenting stemmer med det legene sier har jeg nå endelig fått bekreftet..

Jeg har IKKE mistet! Et lite knøtt på 11mm med bankende hjerte var det som viste seg frem på UL idag.. Jeg hadde gitt opp håpet for lenge siden, og skulle egentlig bare få vite hva tiltak jeg måtte gjøre før vi reiser på ferie til uken..

Men jeg gikk derifra med et bilde av en liten knøtt! 7+2 idag,noe som tilsier at jeg har uregelmessig syklus.. Og derfor var komt kortere enn hva som ville være normalt etter siste mens.. Mener at legen burde tatt høyde for dette når jeg sa jeg har uregelmessig mens istedet for å knuse alt håp!

Gleden har ikke komt ennå,trekker bare et lettelses sukk at vi faktisk kjenner vår egen kropp best! Jeg mistet håpet, men kjente samtidig at ting ikke var slik legene mente..

Nå gler jeg meg til sambo kommer hjem fra jobb og jeg får vise frem stoltheten i magen!!! <3

Gratulerer så mye med spire i magen!!! dette må være en av de koseligste historiene jeg har hørt:) hvertfall når legen ikke fant noe først og så blødningen.... he he ja mirakler skjer:) gratulerer så mye hvertfall :) kos deg masse fremover!!!

Annonse

Jeg må bare si at jeg kan ikke slutte og forundre meg over denne kroppen vår:) For en fantastisk vei det gikk for dere da.....et lite mirakel rett og slett:)

Gratulerer så masse og koz deg videre i svangerskapet:)

Klem fra meg

Fantastisk historie. Så utrolig gøy!! Jeg har også PCOS og fikk sist se et bakende hjerte i fosterets uke 4, og min sjette, fordi vi trodde jeg var i min åttende uke.

Nå er jeg helt nygravid så håper dette går veien!! UL ut i september en gang regner jeg med.

Kose deg videre med den voksende spiren og magen!!

Så herlig å endelig kunne få den nyheten! Gratulerer masse og ønsker deg/dere masse lykke til!! Jeg er selv i en ganske lignende situasjon og venter på å få finne ut av hva som egentlig foregår der inne. Var litt oppløftende å lese ditt siste innlegg. Her har også alt føltes som om håpet er ute, men så igjen er det en magefølelse og symtomer som sier noe helt annet.... Så ganske forvirrende!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...