Gå til innhold

ivf i utlandet - praktiske spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg lurer på, hvordan har dere som har tatt ivf i utlandet, gjort det rent praktisk? Altså, hvordan blir det i forhold til sykemelding og sånt? Kan man levere sykemelding fra den utenlandske klinikken, eller får man hos legen man bruker her hjemme i forkanten? Vi kan levere inn kvitteringer for medikamenter (selvom vi tar selve forsøket i utlandet), så lenge vi kjøper de i apotek her i Norge, ikke sant?

Helene

Fortsetter under...

Gjest Pippi9

Jeg fikk sykemelding fra min gynekolog her i Norge. Hun skrev også ut resepter for meg på "oppskrift" fra CFC i Danmark, og tok UL'ene inntil uttak. Jeg har nådd frikortgrensen for legebesøk i år, så sparer noen kroner på neste forsøk og resten av året. Vet ikke hvordan det er med refusjon av medikamenter, men man får kanskje det (egenandel kr. 15.000/år)?

Takk for svaret! Jeg har vært på Ullevål før, men nå skal vi prøve lykken i utlandet og jeg synes det er mye å sette seg inn i, for plutselig blir det mange flere å forholde seg til! Jeg har også fått frikort, supert hvis det også gjelder hos spesialister, jeg får for sikkerhetsskyld be fastlegen min om henvisning - skal til han for noen blodprøver snart.

Helene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...