Gå til innhold

Ubegag i venstre del av haleben og nedover i foten.

Anbefalte innlegg

Gjest H to the Izzo

For et par dager siden begynte jeg å få vondt i et punkt i halebenet. Mannen min masserte meg, og det ble litt bedre når jeg unnlot å belaste det. Med dagen etter var følelsen tilbake. Jeg har en datter på to som gjerne vil bæres litt på av og til. Da sitter hun vanligvis på venstre hofte, så jeg mistenker at det er årsaken. Hun er en lettvekter på rundt elleve kg, men det er kanskje likevel nok til å føre til at jeg får vondt.

Det jeg er redd for er at dette kan være en begynnende bekkenløsning om jeg ikke slutter å løfte på henne. Jeg sov dårlig i natt p.g.a. at det var vondt, til tross for at jeg bruker en 'body pillow'. Det kjentes ut som jeg hadde voksesmerter i hele foten.

Er det noen som har opplevd det samme? Hva kan jeg gjøre for at det skal bli bedre, annet enn å minimere løftingen? Jeg er også usikker på om jeg burde holde meg i ro eller gå en tur for å myke opp litt nå

Jeg håper noen har noen innspill å komme med.

Fortsetter under...

Jeg slet litt med isjaslignende merter i forrige svangerskap.

Det er veldig vondt og man har nesten en følelse av av beinet dovner bort innimellom og smerten stråler nedover beinet fra halebeinet.

Hos meg var det bekkenlåsninger som ga slike utslag.

Gjest H to the Izzo

Takk for svar, Mr & Mrs Smith and Smule!

Nå har jeg snakket med moren min, og hun mente også at det sikkert var isjassmerter. Du har rett i at at det kjennes som om benet er i ferd med å dovne bort. Jeg skal google "bekkenlåsninger" og se om jeg finner noe info om det.

Fant du ut noe som hjalp mot smertene? Hjelper det å bevege på seg eller å holde seg i ro?

Igjen, tusen takk for svar!

Jeg vet ikke om det er helt det samme jeg kjenner, men har kjenner av og til en sterk smerte nederst i korsryggen og rundt halebenet. Noen ganger er det så vidt jeg klarer å bevege meg, og det kjennes ut som jeg må halte litt, da det videre kjennes nedover hofte/lår.

Jeg føler at det er verst når jeg har vært i ro, eller ligget på rygg i en sofa eller noe annet som ikke er en seng. Det forsvinner når jeg er i bevegelse.

Annonse

Jeg har det samme, akkurat nå!!!

Og venter bare på at det skal si KNEKK for da er det over.

Sukk! Det skjer plutselig, sånn når man minst forventer det.

Noen tips til å få det til å knekke?

Gjest H to the Izzo

dette er lykken på jord!

Jeg få inntrykk av at dette er noe du har erfaring med fra før. Stemmer det? Og hva er det med dette knekket? Er den noe som løser opp evt. bekkenlåsing? I såfall vil jeg også ha et knekk! Det høres herlig ut! :-)

Jeg har hatt det litt sånn innimellom etter sist jeg fødte 7 år siden.

Får det i de periodene jeg er lite aktiv.

Nå har det kommet tilbake.

Er en sånn rastløshet i benet/voksesmerter som du sier.

Hadde jeg bare visst hva som utløser knekket, så hadde jeg skulle fortalt deg det! hehe

Sist satt jeg i en hagestol og strakk meg brått frem for å få tak i vannglasset og da knaka det skikkelig!

Ellers har det hjulpet å ligge på ryggen og skyte underlivet oppover!

Eller stå og stekke seg så lang en er med hendene i været og tøye frem og tilbake og vaie.

Men nå virker ikke noe!

Hadde vært verdt en kiropraktortime for å få knekt det opp!

Bare hyggelig!

Det som hjalp meg var en manuell terapeut som knakk og strakk.

Dessuten lærte jeg bevegelser som skulle være forebyggende.

Helt på slutten av svangerskapet låste det seg ved et par anledninger helt, og jeg fikk ikke beveget meg en millimeter. Måtte saaakte forsøke å komme meg ut av stillingen (f.eks på knærne på sengekanten i ferd med å legge meg mens jeg ropte på mannen at han henholdsvis skulle hjelpe meg/ikke hjelpe meg annenhver gang).

Lykke til og håper det ikke blir for vondt for deg og evt at du kan få noe behandling som letter.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...