Gå til innhold

Fjordland, et godt alternativ til en på 2år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da synes jeg du skal ta en titt på. hva ingrediensene er i denne middagsretten fra Fjordland siden du er så påstålig:

http://www.fjordland.no/page?id=2205&key=113321

Sist jeg sjekket blir konserveringsmiddel tilsatt maten for at holdbarheten skal bli lenger.

I flere andre andre av rettene er det masse vegetabilsk fett som bla. palmeolje. Dette er både usunt, kreftfremkallende og UETISK!!!!!

Folk som er bevisst på hva de stapper i seg og gir barna sine kjøper IKKE Fjordland.

Skrevet

Haha, selvfølgelig har salt med holdbarhet å gjøre...

Hørt om å salte ned kjøtt?

Grunnen er at de aller fleste bakterier ikke tåler "høye" saltkonsentrasjoner. "Høye" i anførselstegn fordi høyt for en bakterie ikke nødvendigvis er høyt for oss som skal spise maten. Den trenger altså ikke å smake av salt for at det skal hindre bakterievekst.

Hva Fjordland angår er det en av de sunneste ferdigmiddagene man kan spise. Jeg vet ikke hvordan saltinnholdet er i Fjordland, men det er riktig som det blir sagt over her at holdbarheten er bare 7-10 dager, og Fjordland kan dessuten IKKE oppbevares i romtemperatur. De blir levert til butikken fra bil med kjøleskap og kjøres rett på kjøl til de skal ut i hyllene i, ja nemlig, kjøledisken.

Jeg hadde ikke tenkt meg om to ganger med å gi barnet mitt Fjordland.

Skrevet

Jeg som har jobbet nå på kjøkken i 4 år vil ikke ambefale det nei..Et barn skal ha ordentlig mat med lite salt og mye næring.

Jeg ville bare ha bitt tenna sammen og laget noe mat til mitt barn selv om jeg ikke hadde noe lyst.

Skrevet

Er dere helt korka eller? Hvorfor tror dere at man vakumpakker mat? Det er for å forlenge holdbarheten. Man salter ikke mat for forlengelse av vakumpakket mat! Det er som å smøre på smør på flesk! Jeg jobber på norges største fabrikk og pakker VAKUMPAKKET mat, og de tingene som blir vakumpakket er ikke tilsatt noesomhelst for å få forlenget holdbarhet! Skjerp dere, og legg linkene død. For jeg har jobbet med dette i 14 år!

Skrevet

At det går an å være så blåst.

Kanskje konserveringmiddelet har gått til hodet på deg.

"Legg linken død"?

Når Fjordland selv skriver at de tilsetter konserveringsmiddel så gjør de jo det. Selvom du pakker drittmat betyr tydeligvis ikke det at du vet HVA maten inneholder.

Hadde jeg vært deg hadde jeg satt meg litt inn i hva du snakker om. Er litt flaut å ha jobbet med vakumpakking i 14 år uten å ha fått med deg hva maten inneholder.

Hvorfor i all verden skulle folk stole på en vakumpakker fremfor å stole på Fjordlands egen nettside?????

Tror du de skriver konserveringsmiddel for å brife eller???

Hahahaa, nei dette var dagens, 19:22.

Skrevet

Du som har jobbet på kjøkken i 4 år burde vite at slik mat over en to ukers periode ikke er farlig? Så lenge man varierer er det jo kjempe bra. Selv er jeg ikke for ferdigmat, men heller fjordland laks, fisk, svinestek, oksestek m/grønnsaker, enn ferdigmat som kebab, pizza, mc donalds osv. Syntes HI er inne på et godt spor her, med tanke på at hun vil lage ordentlig mat til sin sønn, men er sengeliggende.

Fjordland gjør ingenting over en liten periode. Det er verre med de som spiser Grandiosa, fiskepinner og fritert mat hver dag.

Lag Fjordland med god samvittighet, og gooood bedring.

Hilsen kjøkkensjef

Skrevet

Fjordland er gjort holdbar grunnet varmebehandling på samme måte som middagsglass. Ingen konserveringsmidler. Næringsinneholdet er like fullverdig som en "vanlig" middag og kaloriinneholdet er tilpasset Grete Roede.

Jeg har gitt ungen min Fjordland mange ganger. Gudskjelov har jeg vett nok til å opplyse meg selv før jeg spyr ut eder og galle her.

Skrevet

Særiøs du må være en dårlig kjøkkensjef..

Skrevet

Du ER virkelig blåst du? Er det virkelig mulig???? 19:30. Gå å lek død!

Jeg snakker om SALT, så før du kommer å belærer meg om vakumpakker, burde du heller lese selv. Har fremdeles 14år mer erfaring enn deg! Og jo, jeg vet om alt og alle ingredienser jeg pakker i vakum, så bare slapp helt av. Jeg har aldri sagt at de ikke bruker konserveringsmiddel for å forlenge, men jeg sier at de ikke bruker SALT for å forlenge. Gå å skaff deg noen briller, og litt IQ!

Skrevet

Det går ikke ann å være en dårlig kjøkkensjef, din dust.

Skrevet

Jeg får seriøst latterkrampe!!! Altså, er det bedre at ungen sulter ihjel eller??? Hahahaha!! Nei, la dere opplyse før dere blir så inn i helvetes bombastiske.

Skrevet

Konserveringsmiddel finnes i alt. Hi kan med god samvittighet gi ungen sin Fjordland frem til hun selv kommer seg. Dere er så usympatiske at jeg blir helt uvel.

Skrevet

Takk for en god latter!! Dette er en av de beste trådene jeg har lest på lenge :-)

Uansett hva Fjordland inneholder av salt og tilsettingsstoffer (og jeg tror ikke de er de verste på markedet), så er det klart at å gi barnet sitt fjordland i en periode (og her snakker vi IKKE om flere ÅR) er fullstendig akseptabelt.

Skrevet

Du skriver at vakumpakket mat ikke inneholder noesomhelst for å forlenge holdbarheten.

Der tar du feil.

Morsomt at du nevner IQ....Det er vel ikke akkurat folk med høy IQ som jobber med å pakke mat på fabrikk. Du lirer ikke akkurat ut av deg de mest intelligente innleggene her inne heller.

Skrevet

Hva har jobben min med iq og gjøre?

Skrevet

Tja, du vet tydeligvis ikke helt hva du driver med etter 14 år for det første.

Du vet heller ikke hva du selv skriver i innleggene dine.

Du slenger ut av deg masse dritt og bagatelliserer troverdige linker.

Du har valgt å vakumpakke ferdigmat på fabrikk i 14 år.....

Det holder for meg.

Skrevet

Dessuten frøken (sikkert) rakettforsker, så skrev jeg :

"Jeg jobber på norges største fabrikk og pakker VAKUMPAKKET mat, og de tingene som blir vakumpakket er ikke tilsatt noesomhelst for å få forlenget holdbarhet"

Dvs At de tingene JEG pakker, som du sikkert spiser av hveeeer dag, er ikke tilsatt noe som helst av salter, konserveringsmidler eller noe som helst. Hva Fjordland gjør, vet ikke jeg, men vet at de ikke bruker SALT som forlengelse av holdbarhetsdatoen.

Så get a grip, lille frøken nesevis.

Skrevet

Nei.

Konserveringsmiddel finnes IKKE i alt.

Jeg tror HI fint kan gi barnet sitt Fjordlands i en kort periode uten at barnet tar skade av det.

Men jeg ville heller varmet opp et middagsglass fra HIPP beregnet på store barn. Det er mye mer næringsrikt, inneholder ikke konserveringsmidler, har lite salt og ellers ingredienser som er beregnet på små mager. Det er billigere også.

(Nestle vet jeg ikke så mye om for det kjøper jeg ikke.)

Skrevet

Vet ikke hva jeg driver med etter 14 år? Som sagt, så jobber ikke jeg for fjordland. Men du har visst trangt for det.

Vet nøyaktig hva jeg skriver jeg, bare du som ikke klarer å lese. Hvem snakker om lav iq her?

Slenger dritt?? HAHAHAHA. Er ikke dritt å si at salt ikke er holdbarhetsforlengende i vakumpakker? Fremdeles du som ikke klarer å lese.

At jeg har valgt å vakumpakke i 14 år, sier bare det at jeg ikke trenger å ha en jobb som advokat, lege, osv for å føle meg vel i livet, og forresten, jeg tjener sikkert dobbelt så mye som deg på en jobb jeg trives. Så lav IQ sa du? Nei...kanskje ta en titt på deg selv først?

Skrevet

Konserveringsmiddel finnes i nesten alt jo. Til og med HIPP.

Skrevet

Seriøst, denne tråden er den latterligste og mest ondskapsfulle på lenge!

HI: Fjordland har et helt greit næringsinnhold, ikke mer salt enn 2-åringen godt tåler i en 14 dagersperiode og er soleklart et godt valg i en periode der du ikke er i stand til å lage mat selv.

Et voksent menneske kan leve på fjordland og få i seg alt kroppen trenger, og ikke for mye av det kroppen ikke trenger, forutsatt at dagens andre måltider er balansert.

Høyere saltinnhold enn hjemmelaget mat gjør at barn ikke bør leve på dette i månedsvis, men på en annen side inneholder det mindre salt enn det som blir brukt i mange familier.

God bedring :)

Skrevet

Denne tråden handler om Fjordlands ferdigmat.

Den handler ikke om hva du pakker på din arbeidsplass.

Når du på generellt grunnlag uttaler deg om vakumpakket mat og bagatelliserer linker som henviser til Fjordlands egne nettsider, da vil jeg si at det er du som bør ta deg sammen.

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke spiser din vakumpakkede mat hver dag. Jeg og min familie spiser stort sett fersk økologisk mat. Kan ikke huske at jeg har kjøpt vakumpakket mat noensinne. Tror ikke man blir spesiellt sunn og smart av å spise vakumpakket mat hver dag.

Noe du er et glimrende eksempel på.

Skrevet

Nei, der tar du feil.

Det er IKKE konserveringsmiddel i HIPP.

Skjønner ikke vitsen med å uttale seg når man overhode ikke vet hva man snakker om. Da virker man bare dum.

Skrevet

Virkelig? Så du spiser aldri kjøttdeig? Ikke indrefilet? Ikke leverpostei? Snodig, for vi er en av Norges største fabrikker, så jeg er helt sikker på at det er mange som spiser maten jeg pakker hver eneste dag, bortsett fra deg da.

Samtidig vil jeg legge til at du er utrolig fordomsfull og veldig høy på deg selv. At jeg pakker mat, vil ikke si at jeg spiser maten jeg pakker. Du virker veeeeldig slooow.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...