Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #51 Skrevet 5. august 2010 Du har rett mht middagsglass. Hvis du leser linken til Fjordland over her ser du selv at de bruker konserveringsmiddel i maten sin. Skjønner ikke hvorfor folk nekter for det når det står svart på hvitt. Ikke vet jeg hvorfor de føler behov for å tilsette konserveringsmiddel i middagen sin, men de skriver selv at de gjør det, så da velger jeg nesten å tro på det det selv sriver.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #52 Skrevet 5. august 2010 For en fornøyelig tråd! Nå lo jeg godt! Det er tydeligvis mange misfornøyde mennesker her etter årets elendige sommervær, tenker jeg. Jeg tipper at verken kjøkkensjefen som digger Fjordland eller hun med vakumpakka hode har hatt drømmeferien i år. God bedring, alle sammen! Ikke minst håper jeg at HI blir friskere snart slik at poden ikke må spise Fjordland i et halvt år!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #53 Skrevet 5. august 2010 Nei, jeg spiser ikke kjøttdeig. Jeg spiser ikke kjøtt i det hele tatt. Kun fersk fisk. Tror du jeg er den eneste i Norge som har et sunt kosthold? Det er nok du som er "slow" som tror jeg er den eneste som ikke spiser den usunne maten du pakker. Av oss to er det du som har slengt mest dritt. Men man blir hva man spiser. Det er ihvertfall ikke løgn. Jeg bryr meg ikke om hva du synes om meg. Jeg er ihvertfall smart nok til å bry meg om hva jeg selv og min familie spiser. Kosthold er noe av det viktigste som finnes. Du burde selv sette deg litt mer inn i sunt kosthold, du som jobber med så mye usunn mat hver dag.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #54 Skrevet 5. august 2010 Helt enig, 20:19. Og dessverre er det der du faller inn under nå. For det ER konserveringsmiddel i HIPP! Hvis du ser, så står det enten gjærekstrakt, antioxidationsmiddel eller annen form for ekstrakt eller middel. Let og finn selv, men dette er konserveringsmidler....Så kunnskap sa du? http://www.hipp.no/subpage.aspx?id=204 http://www.hipp.no/subpage.aspx?id=222
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #55 Skrevet 5. august 2010 Lo godt av innlegget ditt også. Særlig av det du skrev om vakumpakka hode. Hehehe! Godt sagt!!!!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #56 Skrevet 5. august 2010 Jeg er kjøkkensjefen som "digger" fjordland, som du sier. Og jeg står enda for at jeg liker bedre fjordland enn hentepizza, kebab fra lugubre gatekjøkken, og mc donalds mat. Er du ikke enig i den, burde du ta deg en realitycheck. Mener også at så lenge ungen får variert kosthold hver dag med forskjellig mat/fjordland er det helt greit. Ingen som har dødd av 2 uker med fjordland! Syntes hi fortjener en oppmuntring istedenfor de som kakler i vei om hvor ille det er, noe det overhodet ikke er.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #57 Skrevet 5. august 2010 Takk, ass! Og du er innmari pen! :-) Hilsen hun over.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #58 Skrevet 5. august 2010 JEG som slenger mest dritt? Les igjennom det du har skrevet du! Og hvor får du det fra at jeg jobber med usunn mat? Jeg fatter ikke hvor du får det fra? Det er veldig få som ikke spiser noe av den maten som blir produsert hos oss i og med jeg jobber i en bedrift som dekker Norges behov i både hvitt kjøtt OG rødt kjøtt. Min familie får nok like bra mat som din familie. De får iallefall et variert kosthold. Ikke bare fisk.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #59 Skrevet 5. august 2010 Er vel heller du som slenger dritt her 20:31. Du som begynte det personlige angrepet. Liker ikke måten du diskuterer på. Virker som om du er bedre enn alle tilsammen her inne. HI: Det er helt greit å spise fjordland en uke eller to. God bedring.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #60 Skrevet 5. august 2010 Dette er som mange sier den tåpligste på lenge. Hva tror dere folk på sykehjem og sykehus får?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #61 Skrevet 5. august 2010 Fjordland-maten pakkes ved såkalt "sous-vide"metode, dvs at den vakuumpakkes og varmebehandles i emballasjen, og er derfor kjølevare. Det er forsåvidt riktig som noen nevner at salting er en gammel konserveringsmetode, men saltinnholdet i fjordlandmaten har vitterlig ingenting med holdbarheten å gjøre Og HI: du kan trygt gi 2-åringen litt fjordlandmiddager en liten periode, det har jeg selv gjort med mine når tiden ikke strekker til. Jeg vil sågar påstå at saltinnholdet er redusert den senere tid, og med tanke på at rettene er satt sammen av ernæringseksperter og høyt utdannede kokker, så er det ikke "your regular junk" vi snakker om her. Og jeg vet faktisk hva jeg snakker om, for jeg jobber der
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #62 Skrevet 5. august 2010 Nei, det er IKKE konserveringsmiddel i HIPP. Les selv! http://www.hipp.no/subpage.aspx?id=217 http://www.dagligvarehandelen.com/xp/pub/venstre2/tidligere_utg/11569 http://www.bygdeforskning.no/filarkiv/2009/06/19/14a3ba6bf6bdc6.pdf Og, ja! Jeg sa kunnskap!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #63 Skrevet 5. august 2010 Nei, det var ikke jeg som begynte med det personlige angrepet. Det er ikke jeg som har slengt mest dritt heller. Jeg bryr meg ikke om hva du synes om min måte å diskutere på. Jeg tror ikke jeg er bedre, men jeg holder meg for god til å diskutere på fjortisnivå. Jeg skrev også et innlegg under her om at jeg synes Fjordland var helt greit for en kort periode, men at Hipp sine middagsglass var et bedre og billigere alternativ for en på 2 år. Janteloven som regjerer her inne er til å le seg ihjel av!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #64 Skrevet 5. august 2010 Det står sort på hvitt! GJÆREKSTRAKT! Slå opp GJÆREKSTRAKT i google og sjekk opp med det samme : antioxidationsmiddel! Se på HIPP glasset og tolk det du vil.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #65 Skrevet 5. august 2010 Kjøttdeig er usunt. Det er ikke min feil at du ikke vet forskjell på sunn og usunn mat. Min familie får et variert kosthold basert på FERSKE råvarer. Tror du jeg serverer fisk 4 ganger om dagen? Det sier noe om dine matkunnskaper. Ferdigmat og farsedeig er de hyppigeste årsakene til tykktarmskreft. Man må ikke spise kjøtt for å få i seg alle næringstoffene man trenger iløpet av en dag, MEN det krever selvfølgelig at man setter seg inn i de forskjellige matvarene slik at man sørger for at alle behovene blir dekket.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #66 Skrevet 5. august 2010 Du har allerede diskutert som en fjortis. Og tapt i mine øyne. Og Janteloven? Hvor kommer den inn? Det er du som begynner i ditt første innlegg med personlig drittslenging. Det er bare å scrolle opp å se. Og etterpå påstår du at den andre du diskuterer med ikke kan skjøtte arbeidet sitt ordentlig, og etter det at hun har en lav iq-jobb. Det er fjortisdiskutering. Takk for meg.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #67 Skrevet 5. august 2010 Hahaha!!!!!! Tror du den sunneste maten blir servert på sykehus og sykehjem????? Der tar du GRUNDIG feil. Hehehehe, hvor stupid er det mulig å bli! FJORDLANDS er beregnet på VOKSNE mennesker. Det er INGEN syke barn på 2 år som får servert FJORDLANDS på sykehus.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #68 Skrevet 5. august 2010 Leste du ikke linkene jeg la ut? Det står sort på hvitt der også....
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #69 Skrevet 5. august 2010 Jeg vet veldig godt hva usunn mat er jeg. Og har aldri sagt at jeg spiser mye kjøttdeig? Skjønner ikke hvor du drar frem disse faktaene om meg og mine vaner, når du ikke vet hvem jeg er? Fordi om jeg pakker kjøttdeig, spiser ikke jeg kjøttdeig hver dag. Men ren indrefilet, kyllingfilet og kalkunbryst, går det mye av her. Men det er vel for usunt for deg det og? Ingen som lider her. Fordi om du varierer kostholdet til hvert måltid, har du akkurat skrytet på deg at du bare spiser fersk fisk, og ikke kjøtt. Dvs at familien din ikke får i seg noe kylling og rødt kjøtt som florerer gode vitaminer og mineraler. Det sier litt om DINE matkunnskaper. Ingen som snakker om at jeg lager ferdigmat og farsedeig. Lager alt fra fersk kjøtt til vakumpakket mat. Nærmeste ferdigmat jeg kommer i min jobb, er vel pølser. Du legger ut i det store og brede om alt du tror du vet om meg og mitt hverdagslige liv. Lykke til med det, for du er virkelig på viddene.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #70 Skrevet 5. august 2010 TAKK for pokker. Endelig! Hilsen "vakumhodet" Hehehehe... Dere får forresten kjøttet fra oss, som vi spesialskjærer og sender dere...GUD det var deilig. Da gidder jeg ikke diskutere mer. Nattaaaa
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #71 Skrevet 5. august 2010 Her kommer det første innlegget jeg svarte på: Er dere helt korka eller? Hvorfor tror dere at man vakumpakker mat? Det er for å forlenge holdbarheten. Man salter ikke mat for forlengelse av vakumpakket mat! Det er som å smøre på smør på flesk! Jeg jobber på norges største fabrikk og pakker VAKUMPAKKET mat, og de tingene som blir vakumpakket er ikke tilsatt noesomhelst for å få forlenget holdbarhet! Skjerp dere, og legg linkene død. For jeg har jobbet med dette i 14 år! Deretter svarer jeg. Nevner ingenting om IQ, og så kommer dette: Du ER virkelig blåst du? Er det virkelig mulig???? 19:30. Gå å lek død! Jeg snakker om SALT, så før du kommer å belærer meg om vakumpakker, burde du heller lese selv. Har fremdeles 14år mer erfaring enn deg! Og jo, jeg vet om alt og alle ingredienser jeg pakker i vakum, så bare slapp helt av. Jeg har aldri sagt at de ikke bruker konserveringsmiddel for å forlenge, men jeg sier at de ikke bruker SALT for å forlenge. Gå å skaff deg noen briller, og litt IQ! Sympatisk. Det er altså ikke JEG som begynner å snakke om lav IQ. Janteloven skinner igjennom hele veien. Hvis man har et bevisst forhold til kosthold og mye kunnskap om mat tror de fleste at man "tror man er bedre enn alle andre". Det er jo ikke det det er snakk om. Men kjør på, fråts i kjøttdeig, medisterkaker, pølser og vakumpakket mat. Det spiller igrunn ingen rolle for meg.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #72 Skrevet 5. august 2010 Vakumhodet, du har noe å lære. Innlegget til Fjordlands-damen var ihvertfall nogenlunde utfyllende og informativt. Hun kunne kanskje skrevet noe om konserveringsmiddelene de bruker.... Fint at du trekker deg tilbake nå. Bra jobba!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #73 Skrevet 5. august 2010 Husker du virkelig ikke at du har skrevet dette før jeg spurte om du var helt blåst? At det går an å være så blåst. Kanskje konserveringmiddelet har gått til hodet på deg. Selvom du pakker drittmat betyr tydeligvis ikke det at........ Hadde jeg vært deg hadde jeg satt meg litt inn i hva du snakker om. Er litt flaut å ha jobbet med vakumpakking i 14 år uten å ha fått med deg hva maten inneholder. Hvorfor i all verden skulle folk stole på en vakumpakker fremfor å stole på Fjordlands egen nettside????? Tror du de skriver konserveringsmiddel for å brife eller??? Hahahaa, nei dette var dagens, 19:22. Er ikke dette personlig angrep, frøken? Nei, dette innlegget ville du utelate.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #74 Skrevet 5. august 2010 Fjordland dama setter understrek på det jeg har sagt hele tiden. At man ikke bruker salt i vakumpakket mat for å forlenge holdbarhetsdatoen. Har gjentatt meg til det kjedsommelige nå, så de som ikke har fått det med seg nå, får bare kverulere videre.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #75 Skrevet 5. august 2010 Du skrev faktisk at man ikke har konserveringsmidler i vakumpakka mat. Må jeg hente innlegget ditt for at du selv skal forstå det du har skrevet????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå